czwartek, 14 maja 2009

Muffinki orzechowo-cukiniowe



Kiedy przegladalam dzis rano swoje ksiazki kucharskie zastanawiajac sie "co by tu upiec na niedziele" w rece wpadla mi mala ksiazeczka z przepisami na muffinki. Uwielbiam muffinki. Male a cieszy :-) Postanowilam dogodzic swojemu podniebieniu i upiec muffinki juz dzis. Wybralam dosc nietypowy przepis z dodatkiem cukinii. Traf chcial, ze kupilam cukinie kilka dni temu i od tego czasu lezala sobie spokojnie w lodowce czekajac na swoja kolej. No i doczekala sie :-)

Muffinki sa mieciutkie i delikatne. Smak cukinii jest niewyczuwalny. Dominuja orzechy i czekolada (nastepnym razem dodam czekolade mleczna). Jedyny mankament to to, ze  po wyjeciu z piekarnika muffinki nieco opadly.

Skladniki na 12 sztuk:
200 g mielonych orzechow laskowych
50 g maki
3 lyzeczki proszku do pieczenia
100 g gorzkiej czekolady
180 g cukinii
2 jajka
100 g cukru
2 lyzeczki soku z cytryny
100 g jogurtu naturalnego
75 ml oleju
12 papilotek do muffinek

Papilotki wlozyc do zaglebien w formie. Piekarnik rozgrzac do temp. 180°C.

Make wymieszac ze zmielonymi orzechami laskowymi i proszkiem do pieczenia. Czekolade drobno posiekac. Cukinie umyc, obrac i zetrzec na tarce na malych oczkach.

Jajka wymieszac z cukrem, sokiem z cytryny, jogurtem i olejem na gladka mase. Dodac mieszanke maczna, wymieszac. Na koniec dodac starta cukinie i posiekana czekolade, wszystko razem wymieszac.

Wylozyc mase do papilotek. Piec na srednim poziomie piekarnika przez 15-20 min. (ja pieklam 20 min.) Wyjac z piekarnika, pozostawic w formie przez 10 min. a nastepnie wyjac z formy i ostudzic. 

Jesli ktos lubi moze udekorowac muffinki lukrem przygotowanym z 200 g cukru pudru, 2-3 lyzek wody i soku z cytryny. 

*przepis zaczerpnelam z ksiazki "1 Form - 50 Muffins"

7 komentarzy:

  1. u mnie cukinia sie usmazyla i nie doczekalaby muffinek, ale moze nastepnym razem? :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sliczne! Bardzo lubie takie wypieki z dodatkiem warzyw :) Chetnie wyprobuje.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. interesujace polaczenie,mysle,ze warto wyprobowac :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Eee tam, opadły! Nadal wyglądają pięknie :). No i świetne połączenie, ale najpierw muszę marchewkowe upiec, bo jeszcze nie próbowałam...

    OdpowiedzUsuń
  5. Orzechy i cukinia? hmm moze byc interesująco. Ciekawa jestem polaczenia tych smaków

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciesze sie, ze spodobal sie Wam ten przepis :-)
    Tak, jak pisalam powyzej, smak cukinii jest niewyczuwlany. Dodaje ona muffinkom tylko miekkosci i wiglotnosci.
    Pozdrawiam cieplo.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają super :) I bardzo ciekawe połączenie smaku :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń