czwartek, 6 grudnia 2018

Kokosanki na oplatkach.



Sezon na swiateczne wypieki uwazam za otwarty :) Tu, gdzie mieszkam, pieczenie ciasteczek jest juz od dawna adwentowa tradycja. Pieczenie, zwlaszcza pierniczkow, sprawia wielka frajde nie tylko dzieciom (dzieci pieka ciasteczka takze w szkolach) ale rowniez doroslym :) Poza tym takie male slodkosci moga byc swietnym prezentem dla najblizszych. Pierwsze ciasteczka upieklam juz w miniony weekend a dzis dziele sie z Wami przepisem. Jesli lubicie kokosowe makaroniki to przepis jest dla Was. Do ich przygotowania nie potrzeba wielu skladnikow. Moj synek mowi, ze to najlepsze ciasteczka jakie do tej pory jadl ;) Goraco polecam.

Wiecej slodkich przepisow znajdziecie na blogu w kategorii "ciasteczka". Zapraszam :)



Kokosanki na oplatkach

Skladniki na ok. 40 sztuk:
2 bialka (M)
1 szczypta soli
175 g cukru pudru
1 lyzka cukru z prawdziwa wanilia
175 g wiorkow kokosowych
40 okraglych oplatkow (o srednicy 5 cm)
ew. cukier puder lub polewa czekoladowa

Piekarnik rozgrzac do temp. 160°C. Duza blache z wyposazenia piekarnika wylozyc papierem do pieczenia.

Bialka ubic na sztywno ze szczypta soli. Cukier puder przesiac, dodac razem z cukrem waniliowym do ubitej piany, miksowac dalej az cukier sie rozpusci.

Dodac wiorki kokosowe, zmiksowac. Za pomoca dwoch lyzeczek (lub malej lyzki do lodow) nakladac mase na oplatki, wygladzic.

Ulozyc ciasteczka na przygotowanej blasze. Piec w nagrzanym piekarniku (na drugim poziomie od dolu) przez ok. 20 min. Wyjac, przelozyc na kuchenna kratke aby wystygly.

Wystudzone ciasteczka posypac cukrem pudrem lub polac czekoladowa polewa tworzac na ciasteczkach paski z czekolady.




poniedziałek, 19 listopada 2018

Ciasteczka owsiano-kokosowe.


Uwielbiam owsiane ciasteczka. Sa idelanym dodatkiem do poobiedniej kawy chociaz musze sie Wam przyznac, ze ja moglabym je chrupac przez caly dzien :) Ciasteczka, na ktore przedstawiam dzis przepis sa mega pyszne: miekkie w srodku i chrupiace na zewnatrz. I bardzo uzalezniajace...obiecuje Wam, ze na jednym ciasteczku na pewno nie skonczycie :) Goraco polecam.



Ciasteczka owsiano-kokosowe

Skladniki na ok. 30 ciasteczek:
200-250 g drobnego cukru trzcinowego
100 g wiorkow kokosowych
125 g platkow owsianych (mozna tez uzyc platkow pelnoziarnistych)
125 g maki pszennej
1 lyzka miodu (lub melasy z burakow cukrowych)
1 lyzeczka sody oczyszczonej

Pierkanik rozgrzac do temp. 180°C. Duza blache z wyposazenia piekarnika wylozyc papierem do pieczenia.

Z cukru odlozyc 2 lyzki, odstawic na bok. Make wsypac do miski, dodac wiorki kokosowe, platki owsiane i pozostaly cukier, wymieszac. Podrodku zrobic wglebienie.

Maslo przelozyc do rondelka, dodac miod (lub melase z burakow cukrowych) i odlozone 2 lyzki cukru. Podgrzewac na malym ogniu, ciagle mieszajac, az maslo sie rozpusci a masa zachnie sie prawie gotowac. Zdjac rondelek z ognia, wsypac sode oczyszczona, wymieszac (masa bedzie sie lekko pienic).

Mase z rondelka wlac do miski z suchymi skladnikami, krotko wymieszac. Jesli masa bedzie zbyt sucha dodawac po trochu wody, az masa uzyska odpowiednia konsystencje.

Za pomoca dwoch lyzek (lub jeszcze lepiej za pomoca lyzki do lodow) nabierac porcje ciasta i wykladac je, zachowujac odstepy, na przygotowana blache. Piec w nagrzanym piekarniku przez 10 min. (jesli chcemy, zeby ciasteczka byly bardziej chrupiace wtedy pieczemy je troche dluzej).

Upieczone ciasteczka wyjac z piekarnika. Zostawic przez chwile na blasze (ciasteczka beda na poczatku miekkie) a nastepnie delikatnie przelozyc na kuchenna kratke do wystygniecia. Upiec kolejna porcje ciasteczek.

Ciasteczka mozna przechowywac w zamykanym pojemniku przez 2-3 dni.



wtorek, 30 października 2018

Korzenne muffinki dyniowe z kremem.



Postanowilam w tym roku upiec jakies slodkosci na Halloween. My osobiscie nie obchodzimy tego swieta ale wiem, ze sa osoby, szczegolnie dzieci, ktore chetnie sie przebieraja i takie male babeczki moga sprawic im duzo radosci :) Poza tym kazdy pretekst jest dobry aby upiec cos slodkiego ;) Muffinki, ktore upieklam sa z dodatkiem dyni: slodkie, miekkie, wilgotne, mocno korzenne (swieze babeczki niestety kleja sie do papilotek wiec lepiej jest je upiec nawet dzien wczesniej). Mimo, ze nie przepadam za babeczkami z kremem pokusilam sie tym razem o przygotowanie kremu maslanego w dwoch kolorach - dyniowego i czekoladowego (jezeli macie specjalna koncowke do kremu mozecie udekorowac kazda babeczke tworzac dwukolorowy wzor lub zrezygnowac z kremu calkowicie). Poza tym kazda babeczke udekorowalam cukrowa posypka w ksztalcie dyni i nietoperzy :) Goraco polecam.



Korzenne muffinki dyniowe z kremem

Skladniki na 12 muffinek:
2 pomarancze (bio)
1 laska wanilii (lub 1 lyzeczka cukru z prawdziwa wanilia)
400 g dyni hokkaido (waga po obraniu)
50-100 g cukru
2 lyzki plynnego miodu
2 jajka (M)
2 lyzki maslanki
170 g maki pszennej
2 lyzeczki proszku do pieczenia
po 1/2 lyzeczki mielonych gozdzikow i imbiru
2 lyzeczki kakao

Krem dyniowy:
50 g puree z dyni
125 g miekkiego masla
60 g cukru pudru
ew. szczypta mielonego kardamonu i cynamonu

Krem czekoladowy:
125 g miekkiego masla
100 g kuwertury z gorzkiej lub mlecznej czekolady

ew. posypka do ciasteczek

Piekarnik rozgrzac do temp. 180°C. Blache do muffinek wylozyc papierowymi papilotkami.

Pomarancze umyc w goracej wodzie, sparzyc, osuszyc i zetrzec z nich skorke. Z pomaranczy wycisnac sok. Laske wanilii przeciac wzdluz na pol.

Dynie pokroic w mala kostke, przelozyc do garnka. Wlac sok z pomaranczy, dodac laske wanilii, zagotowac i gotowac na malym ogniu przez 10-15 min. az dynia bedzie miekka. Wyjac laske wanilii, zmiksowac dynie na puree. 50 g puree z dyni odlozyc na bok.

Do wystudzonego, pozostalego puree z dyni dodac cukier, miod, jajka i maslanke, wymieszac za pomoca trzepaczki na gladka mase.

Do drugiej miski wsypac make, dodac proszek do pieczenia, przyprawy, kakao i skorke starta z pomaranczy, wymieszac. Mokre skladniki dodac do suchych skladnikow, wymieszac dokladnie za pomoca trzepaczki.

Przygotowana mase przelozyc do papilotek. Wstawic forme do nagrzanego piekarnika i piec przez 20 min. Upieczone muffinki wyjac z piekarnika, zoastawic na 5 min. w formie a nastepnie wyjac z formy i zostawic do wystudzenia na kuchennej kratce.

W miedzyczasie przygotowac kremy. Krem dyniowy: miekkie maslo zmiksowac, dodac puree z dyni, cukier puder i ew. przyprawy, ponownie zmiksowac na gladka mase. Wstawic do lodowki na 20 min.

Krem czekoladowy: czekolade pokroic na drobno, stopic w kapieli wodnej. Miekkie maslo zmiksowac, dodac plynna czekolade, ponownie zmiksowac na gladka mase. Wstawic na 20 min. do lodowki.

Udekorowac muffinki za pomoca szprycy lub rekawu cukierniczego z koncowkami. Posypac posypka do ciasteczek.

Rada: Zamiast maslanki do muffinek mozna tez dodac likier pomaranczowy (np. Grand Marnier). Jesli nie chcemy robic kremu, mozna posypac muffinki przed pieczeniem 2-3 lyzkami posiekanych orzechow laskowych.


czwartek, 18 października 2018

Cytrynowa salatka z kuskusu z karczochami.


Dzis polecam Wam kolejny, pyszny przepis na salatke :) To jeden z tzw. zaleglych przepisow, ktory znalazlam calkiem przypadkowo. Prawde mowiac nie mam ostatnio sily i weny na gotowanie i robienie zdjec. Prawie od tygodnia sa u nas ferie jesienne ale niestety spedzamy je na wizytach u lekarza i leczeniu sie z wirusa, ktory nas niespodziewanie "dopadl". No coz, jakos musimy to przetrwac ;) Tymczasem dziele sie z Wami przepisem na te pyszna salatke. Do jej przygotowania nie potrzeba wielu skladnikow: kuskus, marynowane serca karczochow w oliwie i kilka pomidorkow koktajlowych. No i oczywiscie maly chrupiacy akcent w postaci orzechow piniowych :) Goraco polecam.



Cytrynowa salatka z kuskusu z karczochami
*inspiracja: Gino D'Acampo "Smaczna i zdrowa kuchnia wloska"

Skladniki na 4 porcje:
250 g kuskusu
325 ml wrzacego bulionu warzywnego (lub wody)*
60 ml oliwy
skorka i sok z 1-2 niewoskowanych cytryn (wg. uznania)
3 lyzki kaparow w zalewie octowej
6 lyzek drobno posiekanych listkow miety
50 g orzechow piniowych
6 serc karczochow w oleju
20 pomidorkow koktajlowych

Kuskus wsypac do duzej miski, zalac wrzacym bulionem lub woda. Przykryc miske talerzem, odstawic na 5 min. Nastepnie przemieszac kuskus widelcem aby ziarenka sie rozdzielily.

Kapary osaczac z zalewy. Karczochy osaczyc z oliwy, pokroic na mniejsze kawalki. Pomidorki umyc, osuszyc, przekroic na pol.

Polowe oliwy rozgrzac na patelni, wrzucic skorke z cytryny, kapary, posiekana miete i orzechy piniowe. Smazyc przez 5 min., a nastepnie wystudzic do temperatury pokojowej.

Przelozyc zawartosc patelni do kuskusu. Wlac pozostala oliwe i sok z cytryny. Dodac karczochy i pomidorki koktajlowe. Delikatnie wszystko wymieszac i podawac.



* jesli uzywamy wody, nalezy doprawic salatke do smaku sola i swiezo mielonym pieprzem

poniedziałek, 8 października 2018

Tarta czekoladowo-orzechowa z gruszkami.



Witam Was serdecznie po krotkiej i nieplanowanej przerwie :) Czas tak szybko leci...koniec roku szkolnego, wakacje, urlopowy wyjazd na Sardynie a pozniej wizyta rodzinki, przygotowania do nowego roku szkolnego a co za tym idzie nowa szkola dla Mlodego i nawet sie nie zorientowalam, ze tyle juz czasu uplynelo od ostatniego postu... Z przyjemnoscia wpadam wiec ponownie w wir blogowania i zapraszam Was na pyszna, jesienna i mocno czekoladowa tarte z dodatkiem gruszek. Konsystencja i smakiem podobna jest do brownie, moim zdaniem jednak zdecydowanie od niego lepsza :) Ciasto na spod do tarty nie trzeba chlodzic, schladzamy tylko juz wylozona ciastem forme. Goraco polecam :)



Tarta czekoladowo-orzechowa z gruszkami

Skladniki na tarte o srednicy 24 cm:
Czekoladowy spod do tarty:
225 g maki pszennej
25 g kakao
125 g zimnego masla, w kawalkach
85 g brazowego cukru lub cukru trzcinowego
1 jajko (M)

Masa czekoladowo-orzechowa:
50 g miekkiego masla
90 g brazowego cukru lub cukru trzcinowego
1 jajko (M)
1,5 lyzeczki proszku do pieczenia
90 g maki pszennej
90 g gorzkiej czekolady, posiekanej
90 g mlecznej czekolady, posiekanej
180 ml smietany kremowki
40 g orzechow laskowych, posiekanych

Ponadto:
1 duza, slodka gruszka
20 g orzechow laskowych, grubo posiekanych
ew. 2 lyzki konfitury morelowej


Okragla forme do tarty (z wyjmowanym spodem) wysmarowac maslem. Piekarnik rozgrzac do temp. 190°C.

Przygotowac spod do tarty: do misy miskera wsypac make, kakao, dodac maslo i cukier, wyrobic za pomoca miksera na kruszonke. Dodac jajko, wyrobic szybko gladkie ciasto. Wyjac ciasto z miski, uformowac z niego kule.

Mate silikonowa lub stolnice oproszyc lekko maka, rozwalkowac ciasto na okrag troche wiekszy niz srednica formy. Wylepic ciastem forme, niepotrzebne ciasto odciac. Wstawic forme z ciastem na 30 min. do lodowki.

W miedzyczasie przygotowac mase: miekkie maslo przelozyc do misy miskera, dodac brazowy cukier, zmiksowac na gladka mase. Dodac jajko i proszek do pieczenia, ponownie zmiksowac. Wsypac make, wmieszac ja dokladnie za pomoca silikonowej szpatulki.

Smietane wlac do rondelka, ciagle mieszajac, zagotowac na malym ogniu. Do szklanej miski wsypac posiekana czekolade, wlac goraca smietane, wymieszac dokladnie aby czekolada sie rozpuscila. Roztopiona czekolade dodac do masy, ponownie wszystko dokladnie wymieszac za pomoca szpatulki. Dodac posiekane orzechy, wymieszac.

Gruszke obrac, usunac gniazda nasienne, pokroic ja na 12 cienkich kawalkow. Schlodzony spod do tarty wyjac z lodowki, wylac na niego przygotowana czekoladowa mase. Na wierzchu ulozyc dekoracyjnie kawalki gruszki. Posypac posiekanymi orzechami laskowymi.

Wstawic forme do nagrzanego piekarnika i piec przez 30 min. do tzw. suchego patyczka (jesli drewniany patyczek po wbiciu w srodek ciasta jest suchy to znak, ze tarta jest juz upieczona; jesli nie, piec tarte pare minut dluzej).

Upieczona tarte wyjac z piekarnika, postawic na kuchennej kratce. Jesli uzywamy konfitury morelowej nalezy przelozyc ja do rondelka i podgrzac az zrobi sie plynna. Nastepnie za pomoca pedzelka posmarowac jeszcze cieple ciasto (omijajajc orzechy).

Tarte mozna podawac juz po kilku minutach na cieplo lub po calkowitym wystygnieciu.




poniedziałek, 2 lipca 2018

Sernik z truskawkowo-rabarbarowym musem.



Macie ochote na sernik? Jesli tak, to zapraszam :) Ten sernik zniknal w ciagu jednego dnia. Jest tak pyszny, ze nie mozna sie od niego oderwac. Idealnie slodki, z kwaskowym truskawkowo-rabarbarowym musem... pycha :) Nie ma osoby, ktory nie poprosilaby o dokladke ;) Goraco polecam.



Sernik z truskawkowo-rabarbarowym musem

Skladniki na tortownice o srednicy 26 cm:
125 g miekkiego masla
175 g cukru
1 lyzka cukru z prawdziwa wanilia
4 jajka (M)
1 kg kremowego sera (typu quark)
4 lyzki mleka
80 g kaszy manny
2 lyzki soku z cytryny
skorka starta z 1 cytryny (bio)

Mus truskawkowo-rabarbarowy:
300 g truskawek
250 g rabarbaru
75 g cukru
1 lyzka cukru z prawdziwa wanilia
200 ml soku wisniowego
40 g maki ziemniaczanej

Piekarnik nagrzac do tep. 175°C. Tortownice o srednicy 26 cm wysmarowac maslem i wysypac bulka tarta.

Miekkie maslo przelozyc do misy miksera, dodac 150 g cukru i cukier z prawdziwa wanilia, zmiksowac na gladka mase. Jajka rozbic, oddzielic zoltka od bialek (bialka wstawic do lodowki). Do masy dodac zoltka, zmiksowac. Nastepnie dodac ser, mleko, kasze manna, sok z cytryny i skorke cytrynowa, wymieszac.

Bialka ubic na sztywno, wsypac 25 g cukru, ponownie zmiksowac. Dodac jedna lyzke piany z bialek do masy, delikatnie wymieszac za pomoca silikonowej szpatulki. Dodac reszte piany z bialek, wymieszac.

Przelozyc mase do przygotowanej formy, wyrownac powierzchnie. Wstawic forme do nagrzanego piekarnika i piec na drugim poziomie od dolu przez ok. 1 godz. Upieczony sernik zostawic krotko w wylaczonym piekarniku a nastepnie wyjac i wystudzic w formie na kuchennej kratce.

Przygotowac mus truskawkowo-rabarbarowy: truskawki umyc, usunac szypulki, pokroic na kawalki. Rabarbar umyc, ew. obrac, pokroic w plasterki. Rabarbar i truskawki przelozyc do rondelka, wlac sok wisniowy, wsypac 25 g cukru i cukier z prawdziwa wanilia. Wszystko razem zagotowac i gotowac 1-2 min.

Make ziemniaczana wymieszac z 100 ml wody, dodac do owocowej masy. Gotowac kolejna 1 min. az mus zgestnieje. Wystudzic.

Wylozyc mus rabarbarowo-truskawkowy na wystygniety sernik, odstawic aby mus stezal (najlepiej jest wstawic sernik na cala noc do lodowki).

Przed podaniem posypac cukrem pudrem. Podawac z dodatkiem bitej smietany lub jogurtu greckiego.






czwartek, 28 czerwca 2018

Zupa pomidorowa z kasza manna i kolendra.


Sycaca i gesta zupa pomidorowa z dodatkiem kaszy manny. Przyprawiona kuminem, kolendra i suszonym tymiankiem. To nietypowe ale bardzo smaczne polaczenie znalazlam w jednej z ksiazek Yotama Ottolenghi. Goraco polecam :)



Zupa pomidorowa z kasza manna i kolendra
*inspiracja: Y. Ottolenghi "Genusvoll vegetarisch" (ang. klik) (z moimi zmianami)

Skladniki na 6 porcji:
3 lyzki oliwy
1 srednia cebula
2 lyzeczki mielonej kolendry
2 lyzeczki mielonego kuminu
1,5 lyzeczki slodkiej mielonej papryki
1 lyzeczka suszonego tymianku
50 g swiezej kolendry
2 lyzki koncentratu pomidorowego
1 puszka krojonych pomidorow (400g)
sol morska
swiezo mielony czarny pieprz
1,5 lyzki cukru
150 g kaszy manny
1,5 lyzki soku z cytryny
3 lyzki jogurtu greckiego (do podania)

Cebule obrac, posiekac. Kolendre oplukac, oderwac listki od galazek, rowniez posiekac.

Rozgrzac oliwe w duzym garnku, wrzucic cebule, dodac mielona kolendre, kumin, mielona papryke, tymianek i polowe posiekanej swiezej kolendry. Smazyc na srednim ogniu, ciagle mieszajac, az cebula bedzie miekka. Dodac koncentrat pomidorowy, dusic kolejna 1 min.

Dodac krojone pomidory, doprawic do smaku sola i swiezo mielonym pieprzem, dusic przez pare minut. Na koniec wlac 1,5 l wody, dodac cukier, zagotowac i gotowac pod przykryciem przez 20 min.

Zdjac pokrywke z garnka, ciagle mieszajac (najlepiej za pomoca trzepaczki) wsypywac powoli kasze. Gotowac kolejne 10 min., ciagle mieszajac, aby nie porobily sie z kaszy grudki.

Jesli zupa wydaje sie za gesta mozna rozrzedzic ja woda. Przed podaniem ponownie doprawic zupe do smaku sola, pieprzem i sokiem z cytryny. Rozlac zupe do miseczek. Podawac z kleksem jogurtu greckiego, posypana pozostala kolendra.


poniedziałek, 25 czerwca 2018

Eton Mess - deser z bita smietana, truskawkami i bezami.


Dzis bedzie slodko :) Eton Mess... ten angielski deser znaja pewnie wszyscy: bita smietana, truskawki i pokruszone bezy. Ten pyszny i jednoczesnie bardzo slodki deser bardzo ladnie prezentuje sie w pucharkach i na pewno umili niejedno popoludnie spedzone w ogrodzie lub podczas rodzinnej imprezy. Robi sie go szybko ale prawde mowiac chyba jeszcze szybciej znika :) Goraco polecam.



Eton Mess - deser z bita smietana, truskawkami i bezami

Skladniki na 4 porcje:
400 g truskawek
1 lyzka cukru
1 lyzka cukru pudru
300 g smietany kremowki
100 g malych bezikow
2 galazki miety (do dekoracji)

Truskawki umyc, osuszyc, oderwac szypulki a nastepnie pokroic w kostke. Pokrojone truskawki przelozyc do miski, dodac 1 lyzke cukru, wymieszac i odstawic na 10 min.

Smietane kremowke ubic na sztywno, dodajac na koniec cukier puder, zmiksowac. Miete oplukac, osuszyc, oderwac listki od galazek. Bezy polamac na kawalki, dodac do ubitej smietany, delikatnie wymieszac.

Do 4 pucharkow lub sloiczkow przelozyc polowe bitej smietany z bezami. Rozlozyc polowe truskawek, wylozyc pozostala bita smietane. Na wierzchu ulozyc pozostale truskawki.

Podawac od razu po przygotowaniu, udekorowane listkami swiezej miety.






poniedziałek, 11 czerwca 2018

Salatka z risoni z cukinia, mozzarella i dressingiem z pesto.


Ta letnia salatka jest idealna na piknik lub do pracy. Znajdziecie w niej makaron risoni, cukinie, mini mozzarelle, karczochy marynowane w oliwie i orzechy piniowe. Salatke mozna przelozyc do sloikow ukladajac warstwami: sos, warzywa, makaron, mozzarelle, karczochy i orzechy piniowe (sloiki musza sie dobrze zamykac aby sos nam sie nie wylal podczas transportu np. do pracy). Przez noc przechowujemy salatke w lodowce w zamknietym sloiku. Goraco polecam :)


Salatka z risoni z cukinia, mozzarella i dressingiem z pesto
*inspiracja: Anne-Katrin Weber "Last Minute vegetarisch"

Skladniki na 4 porcje:
60 g mini mozzarelli
6 marynowanych serc karczochow w oliwie (ze sloika)
sol morska
100 g drobnego makaronu (orzo, risoni lub kritharaki)
2 lyzki orzechow piniowych
1 mala czerwona papryka
150 g cukinii
1 lyzka oliwy
swiezo mielony czarny pieprz

Dressing:
2 lyzki bazyliowego pesto (ze sloika)
2 lyzki octu z bialego wina
3 lyzki oliwy
sol morska
swiezo mielony czarny pieprz

Mozzarelle i karczochy osaczyc na sicie. W garnku zagotowac osolona wode, ugotowac makaron wg przepisu na opakowaniu (al dente). Ugotowany makaron przelac zimna woda, osaczyc, przelozyc do miski.

Orzechy piniowe podprazyc na patelni bez dodatku tluszczu, wystudzic. Papryke umyc, usunac gniazdo nasienne, pokroic w kostke. Cukinie umyc, osuszyc, rowniez pokroic w kostke.

Na patelni rozgrzac oliwe, wrzucic cukinie i papryke, smazyc na duzym ogniu przez 3 min. Oproszyc sola i swiezo mielonym pieprzem.

Podsmazone warzywa, mini mozzarelle i dressing dodac do makaronu, wymieszac. Przelozyc salatke do miseczek, posypac podprazonymi orzechami piniowymi.














czwartek, 7 czerwca 2018

Babka z owocami jagodowymi i ciasteczkami Oreo.


Puszysta i mieciutka babka z dodatkiem chrupiacych czekoladowych ciasteczek, kwaskowatych owocow jagodowych, polana biala czekolada... po prostu bajka ;) Ciezko sie od niej oderwac :) Dzieki obtoczeniu owocow w mace ziemniaczanej nie puszczaja one soku i w ciescie nie ma zakalca. Goraco polecam :)



Babka z owocami jagodowymi i ciasteczkami Oreo
*inspiracja: "Tina. Backen Spezial" 2 (2018)

Skladniki na ok. 20 kawalkow:
250 g miekkiego masla
130 g cukru
1 lyzeczka cukru z prawdziwa wanilia
szczypta soli
4 jajka (M)
2 lyzki mleka
300 g maki pszennej
4 plaskie lyzeczki proszku do pieczenia
200 g mrozonych owocow jagodowych (porzeczek, wisni, malin, truskawek)
1 lyzka maki ziemniaczanej
1 op. (176 g) ciasteczek czekoladowych z kremem (np. Oreo)
200 g kuwertury z bialej czekolady

Piekarnik rozgrzac do temp. 175°C. Forme do babek o pojemnosci 2,4 l wysmarowac dokladnie maslem.

Miekkie maslo przelozyc do misy miksera, dodac cukier, cukier waniliowy i szczypte soli, zmiksowac na gladka mase. Kolejno, ciagle miksujac, dodawac po jednym jajku. Make wymieszac z proszkiem do pieczenia i na zmiane z mlekiem dodawac do ciasta, zmiksowac na gladka mase.

Make ziemniaczana wysypac na talerz, obtoczyc w niej zamrozone owoce. Ciasteczka pokruszyc. 100 g pokruszonych ciastek i owoce dodac do masy. Wymieszac za pomoca silikonowej szpatulki.

Gotowa mase przelozyc do przygotowanej formy. Wstawic do nagrzanego piekarnika i piec przez 60 min. (jezeli ciasto bedzie zbyt mocno sie rumienic, nalezy je na 15 min. przed koncem pieczenia przykryc folia aluminiowa).

Upieczone ciasto wyjac z piekarnika, odstawic w formie na kuchenna kratke aby wystyglo.

Kuwerture z bialej czekolady pokroic na mniejsze kawalki, stopic na parze. Wystygniete ciasto wyjac z formy. Polac stopiona kuwertura i posypac pozostalymi ciasteczkami. Odstawic aby czekolada zastygla (jesli w kuchni jest zbyt cieplo, mozna na krotko wstawic ciasto do lodowki).