Jesienna salatka z gruszkami i suszona zurawina. Kolejny etap konkursu.



Pyszna jesienna salatka z rukola, cykoria, gruszkami i orzechami wloskimi. Posypana serem plesniowym i suszona zurawina. Calosc polana dressingiem z dodatkiem oliwy z orzechow wloskich. Zurawiny nie bylo w przepisie, dodalam ja do salatki z trzech powodow: bardzo ja lubie, swietnie komponuje sie smakowo z pozostalymi skladnikami i dodaje salatce uroku :) Salatka jest naprawde pyszna. Jedyna rzecz, jaka bym w niej zmienila to ser plesniowy. Dodalam gorgonzole, jednak dla mnie ten ser jest zbyt ostry w smaku, nastepnym razem uzyje innego (mozecie dodac swoj ulubiony ser plesniowy). Polecam :)

Polecam rowniez dwie inne, rownie pyszne salatki: salatke z gruszkami, orzechami wloskimi i malinowym vinaigrettem oraz salatke z gruszkami, serem plesniowym i malinami :)



Jesienna salatka gruszkami i suszona zurawina

Skladniki na 4 porcje:
2 cykorie
125 g rukoli
2 gruszki
120 g sera z niebieska plesnia (dalam ser gorgonzola)
4 lyzki orzechow wloskich
ewentualnie 2 lyzki suszonej zurawiny

Dressing:
1 lyzka octu z bialego wina
2 lyzki soku z cytryny
1 lyzka plynnego miodu
odrobina musztardy
2 lyzki oleju z orzechow wloskich
sol
swiezo mielony pieprz

Cykorie i rukole umyc, osuszyc. Cykorie pokroic wzdluz na cienkie paski.

Przygotowac dressing: ocet z bialego wina wymieszac z sokiem z cytryny, miodem, musztarda i olejem z orzechow wloskich, doprawic do smaku sola i pieprzem. Rukole i cykorie wymieszac z polowa dressingu, wylozyc na talerze.

Gruszki obrac, pokroic na ciwartki, usunac gniazda nasienne a nastepnie pokroic w cienkie plasterki. Ulozyc gruszki na talerzach z rukola i cykoria, skropic pozostalym dressingiem.

Ser z niebieska plesnia pokroic na nieduze kawalki. Orzechy wloskie grubo posiekac. Posypac salatke serem, orzechami i ewentualnie suszona zurawina. Mozna dodatkowo przed podaniem oproszyc salatke swiezo mielonym czarnym pieprzem.

Zrodlo przepisu: czasopismo "Lisa"

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Dziekuje wszystkim, ktorzy wzieli udzial w konkursie. Milo mi oglosic, ze do kolejnego etapu przechodza:
* marghe (ktora zostawila swoj przepis pod moim postem na facebooku - makaron z tunczykiem i sosem z czerwonych porzeczek
* spencer - risotto z dynia
* Panna Malwinna (przepisy pod postem, oba bardzo apetyczne, ja wybralam jednak zupe ziemniaczana z pesto).

Teraz zabieram sie do przygotowania potraw :) Zwyciezce konkursu oglosze w przyszly czwartek.
Pozdrawiam!

Komentarze

Gosia pisze…
Uwielbiam takie salatki....musiala byc przepyszna...az zazdroszcze...Piekne fotki!!!!
Usciski czwartkowe :)
kornik pisze…
Żurawinka teżkolorystycznie pięknie się komponuje!
Jest rukola, gruszki, żurawina, to ja zajadam:)
Mirabelka pisze…
Pięknie wygląda i same pyszne rzeczy się w niej znajdują :)
cudawianki pisze…
ojej, a ja przegapilam konkurs!! :-((
p.s. piekna salatke nam dzis przygotowalas!
aga pisze…
bardzo mi te smaki odpowiadaja i jak ladnie wyglada salatka:)
wiosenka27 pisze…
Pysznie i kolorowo:)
Majana pisze…
Majeczko, sałatka wygląda absolutnie pięknie i smacznie! Moje smaki:)
Pozdrawiam Cię:)
Monika. L pisze…
Sałatka jak marzenie!
Piękne jedzonko, piękne fotki!

spokojnej nocki.
M.
Anonimowy pisze…
Dodatek żurawiny... Świetny pomysł! Bez wątpienia cudnie orzeźwia całość.

Pozdrawiam! :)
kabamaiga pisze…
Maju ta sałatka, łącznie z dressingiem przypomina mi tę którą zaproponował Spencer ostatnio. W tamtej się zakochałam (nawet dzisiaj ją jadłam i mam odłożone składniki na jutro). Teraz pora na Twoją. Chyba będę musiała w ilościach hurtowych kupić żurawinę, rukolę i gorgonzolę :)
Kuba pisze…
Wszystkie konkursowe propozycje zapowiadają się rewelacyjnie i każdej z chęcią bym spróbował.

A sałatka urzeka mnie dodatkiem oleju z włoskich orzechów - jest pyszny!
amarantka pisze…
Gratuluję wybranym :)
Pewna jestem, że wszystko będzie pyszne :) i ciekawa jestem, który przepis wygra... :)

Sałatka wygląda smakowicie...! bardzo!
Sałatki to coś co lubie najbardziej. Twoje wyglądają wyjątkowo apetycznie.
Panna Malwinna pisze…
Miło mi, że wybrałaś moją zupkę i mam nadzieję że Ci posmakuje (mój Luby ją uwielbia).
Sałatka bardzo interesująca - ja nie wyobrażam sobie dnia bez dobrej sałatki;)
Agata pisze…
Uwielbiam sałatki bo mają tyle roznych możliwości. Sa tez takie kolorowe i zdrowe ;)
spencer pisze…
Wow.. Jak fajnie, że spodobała Ci się moja propozycja:)) Mam nadzieję, że posmakuje Tobie, tak jak i mnie..

A sałatka świetna!! Lubię takie połączenia smaków! A i wygląd tego dania jest barrrdzo zachęcający:)))
Asia pisze…
Gruszki plus ser pleśniowy to jest idealne połączenie. Jeszcze mi tu orzeszki włoskie pasują :)
marghe pisze…
Yupii :)
Miło mi, że spodobal Ci się mój przepis
andzia-35 pisze…
Nigdy nie próbowałam takiego połaczenia, ale wierzę, że jest pyszne:))
piegusek1976 pisze…
ta sałatka wygląda obłędnie :)) fajny konkurs szkoda, że ja dotychczas kuchnię włoską omijałam :) to się zmienia np po wizytach na Twoim blogu-kusisz oj kusisz!!! ściaskam serdecznie Agnieszko i powodzenia życzę niech wygra najlepszy :))
karoLina pisze…
Robiłam kiedyś podobną sałatkę i jak dla mnie jest pyszna. Dodatek żurawiny ciekawy, na to bym nie wpadła i przy najbliższej okazji przetestuję. A teraz kończę i wyłączam komputer, bo od tego oglądania, co kto zrobił pysznego zrobiłam się jeszcze bardziej głodna niż zwykle, a na domiar złego, w tle pachnie świeżo upieczony chleb. Chyba sobie ukroję. Pozdrowienia
majka pisze…
Gosia - dziekuje. Byla pyszna :)

kornik - prosze bardzo. Podac Ci widelec? :))

Mirabelka - dziekuje :)

cudawianki - no widzisz :) Szkoda, bo ejstem bardzo ciekawa, co takiego bys mi zaproponowala :))

aga - to tez moje smaki. Dziekuje :)

wiosenka27 - :))

aga-aa - dzieki wielkie :)

majana - dziekuje i pozdrawiam :)

Monika.L - dziekuje. A salatke polecam z czystym sumieniem :)

Zaytoon - zurawina jest tu takim fajnym slodko-kwaskowym akcentem. Mysle, ze swietnie smakuje. Pozdrawiam :)

kabamaiga - ja jeszcze salatki Spencera nie jadlam chociaz mam ja zapisana do zrobienia. Koniecznie musze jej sprobowac bo mysle, ze to tez moje smaki :)) A hurtownicy na pewno sie uciesza :))

Kuba - ja tez lubie ten olej. Jako dodatek do salatek jest po prostu rewelacyjny. Co do dan konkursowych...juz nie moge sie doczekac tych pysznosci :)

amarantka - ja tez jestem ciekawa, co mi najbardziej posmakuje :) Buziaki :))

Bizuteria z filcu - dziekuje. Ja tez bardzo lubie salatki ale ostatnio strasznie rzadko je robie. Czas to zmienic :)

Panna Malwinna - zupa zapowiada sie pysznie. Dzis bede gotowac :))

Emma - wlasnie, ja tez za to je lubie :))

spencer - juz sie ciesze na Twoje risotto :) Wreszcie znalazlam zastosowanie dla zamrozonej dyni. W kolejce czeka Twoja salatka :)

Kuchareczka - tez lubie bardzo takie polaczenia. A orzeszkow nigdy nie za wiele :))

marghe - :)) Juz ciesze sie na nowe doznania smakowe :)

andzia-35 - wiec musisz koniecznie sprobowac :) Uwierz mi, ze takie salatki uzalezniaja :))

piegusek1976 - dziekuje :) A kuchnia wloska jest naprawde godna polecenia :) Pozdrawiam.

karoLina - swiezy chlebek...moge kromeczke? :) A wiesz, ja tez jak sie napatrze na te wszystkie blogowe pysznosci to tylko burczenia w brzuchu sie nabawiam :) I mam ochote przygotowac od razu wszystko co mi sie podoba. Tylko kto to by pozniej zjadl...? :)) Buziaki.
Paula pisze…
sałatki z dodatkiem gruszek są przepyszne!
Magda pisze…
Wow, jeszcze 2 dni temu miałam wszystkie składniki, a sałatka wygląda obłędnie, te wszystkie składniki... mmm...