Piaskowe ciasteczka z migdalami. Zaproszenie na "Kawowy Tydzien"



Swiatecznych ciasteczek ciag dalszy :) Dzis proponuje Wam pyszne, delikatne, kruche, wprost rozplywajace sie w ustach piaskowe ciasteczka z dodatkiem migdalow. Robi sie je blyskawicznie a jeszcze szybciej zjada, takie sa pyszne :) Mozna upiec ciasteczka w wersji podstawowej czyli takie jak widac na zdjeciach, z dodatkiem migdalow lub urozmaicic je dodajac skorke starta z limetki i orzechy laskowe. Doskonale do kawy, polecam :)




Piaskowe ciasteczka z migdalami

Skladniki na ok. 40 sztuk:
150 g maki
50 g mielonych migdalow
150 g miekkiego masla
80 g drobnego cukru

Piekarnik rozgrzac do temp. 150°C. Duza blache do pieczenia (z wyposazenia piekarnika) wylozyc papierem do pieczenia.

Make wymieszac z migdalami. Maslo wlozyc do miski, dodac 50 g cukru i zmiksowac na kremowa mase. Nastepnie dodac make z migdalami i miksowac dalej az powstanie masa o konsystencji kruszonki (drobne grudki).

Wyjmowac po kawalku masy i formowac dlonmi nieduze kuleczki (ok. 2 cm srednicy). Ukladac je na blaszce zachowujac odstepy (cisteczka urosna podczas pieczenia). Kazda kuleczke lekko splaszczyc.

Piec na srodkowym poziomie piekarnika przez ok. 20 min. Upieczone ciasteczka wyjac z piekarnika i jeszcze gorace delikatnie obtoczyc w pozostalym cukrze. Nastepnie ulozyc je na metalowej kratce i zostawic do wystygniecia.


Jesli ktos ma ochote moze przygotowac rowniez piaskowe ciasteczka z dodatkiem skorki z limetki i orzechow laskowych (ok. 30 sztuk). W tym celu nalezy wymieszac 50 g mielonych orzechow laskowych z 150 g maki. 1 limetke sparzyc goraca woda, osuszyc. Zetrzec skorke z polowy limetki, wycisnac sok. Skorke utluc w mozdzerzu razem z 50 g drobnego cukru. 100 g miekkiego masla zmiksowac z limetkowym cukrem. Nastepnie dodac sok z limetki i make wymieszana z orzechami. Formowac ciasteczka jw. Piec ok 25 min. Po upieczeniu obtoczyc w pozostalym cukrze. Mozna tez zetrzec skorke z drugiej polowy limetki, wymieszac ja z cukrem i w tej mieszance obtoczac ciasteczka.



Zrodlo przepisu: Christina Kempe, Christa Schmedes "Weihnachten"

--------------------------------------------------------------------------------------------------


Po raz drugi juz chcialam Was zaprosic na prowadzona przeze mnie akcje. W zeszlym roku akcja trwala caly miesiac (dokladnie caly grudzien). W tym roku jednak postanowilam ograniczyc sie tylko do jednego tygodnia. Zapraszam wiec na "Kawowy Tydzien". Mam nadzieje, ze znajdziecie wolna chwile, wyszperacie jakies pysznosci z dodatkiem kawy i przylaczycie sie do akcji :) Jesli potrzebujecie kawowych inspiracji tutaj znadziecie zeszloroczne podsumowanie (klik).



Przyłącz się do tej akcji!

Tu mozna pobrac kod do bannera. Bedzie mi milo jesli zamiescicie go na swoich blogach :))



Linki do potraw, ktore przygotujecie przesylajcie prosze na moj adres: majazteca@poczta.onet.pl

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Komentarze

Gosia pisze…
hihi,zastanowie sie jeszcze,czy Ci wybacze ;)
Naturalnie,ze tak :) no,wiec raz jeszcze :) ciesze sie na Twoj Kawowy Tydzien i super ,ze z miesiaca na tydzien skrocilas :),banerek juz wisi :)a ja sie czestuje tym razem dwoma ciasteczkami :)

Usciski :)
wiosenka27 pisze…
Pyszne ciacha. I do kawy pasują idealnie.
Postaram się przyłączyć do akcji:)
majka pisze…
Gosia - dzieki za wybaczenie :) A bierz i cale pudelko. U mnie ich pod dostatkiem :))
dorota20w pisze…
ale pysznie wyglądają !
Anonimowy pisze…
Wspaniałe ciasteczka, Majeczko! Ostatnio mam w ogóle fazę na małe wypieki, więc kto wie, kto wie, czy nie zagoszczą na moim stole. ;))

Pozdrawiam! :*
Majana pisze…
Wspaniałe ciastka. Wyglądają tak delikatnie. Śliczne są :)
A na Kawowy Tydzień bardzo się cieszę:) Z pewnością coś kawowego przygotuję na tę piekną okoliczność:)
Pozdrawiam Cię:)
agnieszka pisze…
Ja już się dołączam do akcji i umieszczam baner u siebie :) Swoją drogą bardzo ładny! Pozdrawiam!!
karoLina pisze…
A ja się już nawet zastanawiałam, czy w tym roku akcja kawowa też będzie. Co więcej, nawet mam wybrany przepis, który pewnie pojawiłby się i tak, ale skoro akcja jest, to będzie jak znalazł.

Ciasteczka wyglądają super, leciutko jakby miały zaraz odlecieć. Na szczęście dzisiaj (chociaż raz!) jestem właściwie przygotowana do przeglądania blogów i mam też własne ciasteczka, których, nawiasem mówiąc, zdążyłam już sporo zjeść ;)
Paula pisze…
mmm uwielbiam kawę! chociaż staram się pić ją tak rzadko, jak to jest tylko możliwe. ale kawowym smakom nie odpuszczę :)
Bea pisze…
Sliczne te ciasteczka Majko! Wygladaja jak makaroniki, urocze :)

I mam nadzieje, ze jednak zdaze na kawowy...

Pozdrawiam!
Agata pisze…
Juz nie mogłam sie doczekać kawowej akcji! Napewno wezme udział! ;))

Ciasteczka wygladają wspaniale. przepis zapisuje gdyz ostatnio ciasteczka pichcic lubie najbardziej;)
kabamaiga pisze…
Ciasteczka rewelacja. A ja już myślę nad przepisem z kawą.
piegusek1976 pisze…
wygladają na bardzo lekkie :) piękne zdjęcia takie zimowe prawie jak u mnie za oknem :) uściski
Edyta pisze…
Gosiu ciasteczka są cudowne!

Do Twojej akcji oczywiście się przyłączę :)
grazyna pisze…
Ciasteczka pyszne i cudnie wyglądają ! A na kawowy tydzień coś wymyślę :)
cudawianki pisze…
wygladaja na niezwykle kruche! a o do kawy to z ochota znow wezme udzial w zabawie! :-)
Unknown pisze…
tylko tydzień???? moze zdążę ;-( fajne ciacha!
gosiaa99 pisze…
Swietnie wygladaja! :) Chetnie zjadalabym kilka ;) lub kilkanascie ;p
anna pisze…
WYgladaja cudnie, zapisuje do sprobowania...Usciski Maju,
Anna
agnieszka pisze…
Maju a może lepiej będzie, jeśli po kliknięciu na baner będzie on przekierowywał do twojego bloga? ja tak wstawiłam u siebie i odsyła on bezpośrednio do Twojego bloga :), ale niestety nie mogę wkleić kodu w komentarze.


Pozdrawiam,
Agnieszka
Beata pisze…
Z przyjemnością wezmę udział a Kawowym Tygodniu!
A te ciasteczka śliczne, takie zimowe!
Mary pisze…
Witam,
Fantastyczny blog i ciasteczka są przepiękne.. :)
Pozdrawiam,
Monika. L pisze…
Jakie ładne. Jak zawsze u Ciebie :)

M.
Karmel-itka pisze…
wyglądają niczym oprószone śniegiem... wspaniałe.
taki kawosz jak ja na bank musi wziąć udział!
Kaś pisze…
małe pyszności, których znikania się nie zauważa :) dla mnie z dodatkiem orzechów :)
Amber pisze…
Majko, ciasteczka wyglądają jak śniegowy puch!Prześliczne!
A ja bym wolała,żeby ta kawowa akcja trwała dłużej niż tydzień...
majka pisze…
wiosenka27 - ciesze sie ogromnie :) Prosze, czestuj sie :))

dorota20w - dziekuje :)

Zaytoon - dziekuje. A ciasteczka polecam. Sa naprawde rewelacyjne.

Majana - bardzo sie ciesze, ze wezmiesz udzial w akcji :) Juz jestem ciekawa co to bedzie :)

agnieszka - dziekuje. Banner jak banner. Mialam zrobic inny ale czasu malo :)

karoLina - no i akcja jest :) Jakby moglo jej zabraknac? To niemozliwe :)) A co Ty za ciasteczka tam wcinasz? Moze sie wymienimy? :)

Paula - ciesze sie :) Czekam wiec na Twoj kawowy wpis :)

Bea - ja tez mam nadzieje, ze zdazysz :) Dziekuje.

Emma - :)) Ciasteczka polecam z calego serca.

kabamaiga - dziekuje. Mysl, mysl kochana :)

piegusek1976 - dziekuje. Sa bardzo kruche i delikatne. A ze takie zimowe, to jakos tak samo wyszlo. Mnie sie nawet nie skojarzylo dopoki nie przeczytalam tego w komentarzach :)

edysia79 - milo mi, Majka jestem :)) I Ciesze sie, ze dolaczysz do akcji :)

grazyna - dziekuje. Czekam na przepis :)

cudawianki - ciasteczka sa mega kruche :) Ciekawa jestem co kawowego wymyslisz :)

Karola - no, tylko tydzien :) Wydawalo mi sie, ze miesiac to troche za dlugo. Tym bardziej, ze innych akcji jest sporo. Dziekuje.

gosiaa99 - prosze bardzo. Mozesz zjesc nawet kilkadziesiat :) Jesli dasz rade :))

anna - mam nadzieje, ze beda Ci smakowaly :) Pozdrawiam.

Beata - dziekuje. Ten zimowy image nie byl zamierzony :))

Mary - dziekuje slicznie :)

Monika. L - dziekuje. Staram sie, staram :))

Karmel-itka - dziekuje :)

aga-aa - no ja mysle :)

Kas - fakt, znikaja blyskawicznie :) A wersje z orzechami musze wyprobowac :)

Amber - dziekuje. Skrocilam akcje do tygodnia bo myslalam, ze to zmobilizuje troche uczestnikow (czytaj: mnie:)) do pieczenia czy gotowania. Zobaczymy co z tego wyjdzie :)
Bea pisze…
Majeczko, baaardzo spoznione ciasteczka :

http://www.beawkuchni.com/2010/12/ciasteczka-kawowo-pomaranczowe.html

Pozdrawiam serdecznie! I raz jeszcze przepraszam, ze tak pozno... :(
margarita pisze…
Właśnie zrobiłam i są pyyyszne :)
Chwalimira pisze…
Zrobiłam na Święta, ale boję się, że nawet w zamkniętej na kłódkę puszce nie dotrwają... za dobrze smakują.