Cytrusowy Tydzien. "Tiramisu" z pomaranczami i ciasteczkami amarettini.



Uff...zdazylam :) Strasznie mi zalezalo aby wziac udzial w Cytrusowym Tygodniu i udalo sie :) Przygotowalam dzis, specjalnie na te okazje, pyszny deser a la tiramisu. Bardzo szybki i latwy w przygotowaniu. Do jego przygotowania nie potrzebujemy biszkoptow, wystarcza ciasteczka cantuccini lub amarettini. Idealnie slodki, mocno migdalowy za sprawa ciasteczek amarettini i zarazem orzezwiajacy dzieki dodatkowi pomaranczy. Calosc po prostu pyszna. Doskonale zwienczenie niedzielnego obiadu :)) Polecam.




Deser robilam z polowy porcji a podalam go w pucharkach. Do likieru nie dodawalam soku z pomaranczy, tak jak jest w przepisie, lecz 4 lyzki mocnej kawy espresso. Zamiast cantuccini uzylam ciasteczek amarettini (oczywiscie przez moje "gapiostwo", dopiero przed chwila sie zorientowalam, ze powinnam uzyc cantuccini:)) Przepis pochodzi z tej strony (klik).



"Tiramisu" z pomaranczami i ciasteczkami amarettini

Skladniki na 4 porcje:

3 srednie pomarancze
180 g ciasteczek amarettini (w oryginale cantuccini)
4-5 lyzek likieru pomaranczowego Grand Marnier (dalam likier Cointreau)
4-5 lyzek przesianego cukru pudru
1 op. zagestnika do smietany
250 g mascarpone
300 g pelnotlustego jogurtu naturalnego (3,5% tluszczu)
2 lyzki kakao do posypania
opcjonalnie 4 lyzki mocnej kawy espresso

2 pomarancze obrac usuwajac dokladnie cala biala blonke. Pokroic w cienkie plasterki (jesli robimy deser w pucharkach lepiej jest wyfiletowac pomarancze). Pozostala pomarancze przekroic na pol, wycisnac z niej sok (powinnismy otrzymac 6 lyzek soku).

90 g cantuccini (lub amarettini) ulozyc w szklanym naczyniu (lub pucharkach). Likier wymieszac z sokiem z pomaranczy (lub kawa). Polowa mikstury skropic amarettini (jesli uzywamy amarettini nie nalezy nasaczac ich zbyt mocno), ulozyc polowe plasterkow pomaranczy.

Cukier puder przesiac, wymieszac z zagestnikiem do smietany. Mascarpone miksowac krotko (ja uzylam trzepaczki), dodac jogurt i cukier z zagestnikiem do smietany, wymieszac. Wlac 1-2 lyzki soku z cytryny (do smaku).

Wylozyc polowe masy na pomarancze, nastepnie ulozyc druga warstwe ciasteczek (90 g), skropic pozostalym likierem z sokiem pomaranczowym, ulozyc pozostale pomarancze. Na wierzch wylozyc pozostaly krem.

Wstawic deser do lodowki, schladzac przynajmniej 1 godz. Przed podaniem posypac kakao.

Komentarze

zauberi pisze…
bosko wygląda ten deser :) aż się rozmarzyłam, pozdrawiam
Anonimowy pisze…
Mmm... Cudownie smakowity deserek. Bardzo lubię owocowe nuty. Cytrusy bez wątpienia idealnie orzeźwiają przepyszne, ale mdłe nieco w smaku, klasyczne tiramisu. :)

Ściskam!
Majana pisze…
Cudownie smacznie wygląda ! Ja uwielbiam tiramisu, takiego jeszcze nie jadłam,ale widze,że by mi smakowało:)
Pozdrawiam:)
Bella pisze…
Deser w moim guście. Wygląda bardo apetycznie.
Ewam pisze…
wow...palce lizac,jak cudnie polaczone smaki!!!
Gosia pisze…
nooo,Kochana-alez poszalalas z tym deserkiem-pycha!!! chetnie bym zanurzyla lyzeczke w tym pucharku....mniaaaaam....
Usciski :)
Ewa pisze…
Tradycyjne potrafi zemdlic, takie z całą pewnością nie, pycha!
Agata pisze…
Wsaniały taki deserek. Takie o moge jesc zawsze ;)
thiessa pisze…
Przepiekny, taki sloneczny.
Aby nie filetowac pomaranczy czasem robie na szybko taki deser z mango.
aga pisze…
mmm... pyszny deser:) takie cytrusowe tiramisu to mi odpowiada:)
Arvén pisze…
To silniejsze ode mnie, ale Grand Marnier najbardziej kojarzy mi się z Bridget Jones :D
Deser jest kapitalny!
magda k. pisze…
no oczywiście, że zapisuję przepis, wygląda i brzmi rewelacyjnie :) ciężko mi się oprzeć - jak zwykle zresztą przy Twoich przepisach
Amber pisze…
Majko, cudne tiramisu. Lubię takie ,wariacje' na temat klasyki.
A jak kusi...
Paula pisze…
już poczułam święta :)
andzia-35 pisze…
Zaszalałaś Kochana, oj zaszalałaś :DDD
Majko! Wspaniała wariacja na temat:) Tiramisu mogę zjadać o każdej porze w ilościach nieograniczonych, dlatego taki pucharek od Ciebie porywam od razu! Pozdrowienia:)
kabamaiga pisze…
Widzę, że Tiramisu rządzi ostatnio na blogach. Śliczne MAju
piegusek1976 pisze…
ojej co tam moja ryba skoro ty tutaj takie pyszności przygotowałaś :)) pozdrowionka Agnieszko! czy u ciebie tez tak zimno???
atina pisze…
Pysznie wygląda i na pewno jeszcze lepiej smakuje :)
anytsujx pisze…
Deser wygląda nie tylko pysznie, ale też rewelacyjnie ....
Unknown pisze…
pomarańcze i amaretto - MNIAM MNIAM :)
grazyna pisze…
Wspaniały deser :)
zjedz_mnie pisze…
Wygląda pysznie i apetycznie ;]