Salatka z gruszkami, orzechami wloskimi i malinowym vinaigrettem



Dlugo zastanawialam sie, co by tu jeszcze przygotowac w ramach "Orzechowego Tygodnia". Nie chcialam aby bylo zbyt slodko (a jeszcze cos slodkiego na pewno bedzie) wiec wybor padl na salatke. Pyszna salatke z mieszanych salat, z dodatkiem gruszek i orzechow, polana aromatycznym sosem vinaigrette. Nie musze chyba nikogo przekonywac, ze polaczenie gruszek i orzechow jest rozkosza dla podniebienia :) Do tego kawalki bagietki zapieczone z serem ricotta, kieliszek dobrego wina i lekka kolacja gotowa. Goraco polecam.




Ja bagietke zapieklam sama, pozniej posmarowalam tylko serkiem ale i tak byla pyszna. Sos dobrze jest przygotowac wczesniej aby wszystkie skladniki dobrze sie "przegryzly".



Skladniki na 4 porcje:

1 mala bagietka
oliwa
1 zabek czosnku
100 g orzechow wloskich
200 g sera ricotta
400 g mieszanych salat
2 gruszki

Malinowy vinaigrette:
3 lyzki oliwy
60 ml soku z limetki (ja dalam 50 ml)
2 lyzki octu malinowego
1 lyzeczka soli
1/2 lyzeczki pieprzu


Bagietke pokroic na 16 kawalkow. Czosnek obrac, przekroic na pol. Gruszki obrac, usunac gniazda nasienne, pokroic w kostke i skropic sokiem z limetki aby nie sciemnialy. Salaty umyc, osaczyc z nadmiaru wody.

Rozgrzac piekarnik do temp. 180°C. Kazdy kawalek bagietki skropic oliwa, natrzec czosnkiem i polozyc na blasze do pieczenia. Piec przez 10 min. az bagietka sie zarumieni. Orzechy wylozyc na blache, uprazyc w piekarniku przez 5-8 min. Wyjac, odstawic na 5 min. aby ostygly.

Przygotowac sos: wymieszac dokladnie oliwe, ocet winny, sok z limetki, sol i pieprz (ja zawsze mieszam sos w zakreconym sloiku). Odstawic.

Kawalki bagietki posmarowac ricotta i zapiekac w piekarniku pod goracym grillem przez 2-3 min. az ser sie rozpusci.

Do miski wlozyc mieszane salaty, dodac pokrojone gruszki i orzechy. Wszystko polac sosem vinaigrette. Podawac z bagietka.



*Przepis pochodzi z niemieckiej ksiazki "After-Work-Küche".

Komentarze

Gosia pisze…
Uwielbiam takie kolorowe sałatki!
;)
wegetarinka pisze…
to ja poproszę porcję :)
grazyna pisze…
Ja też przepadam za takimi sałatkami! Właśnie kupiłam gruszki... A z tą bagietką musi bosko smakować :)
Beata pisze…
Jaka ładna i apetyczna sałatka!
Majana pisze…
Wspaniała sałatka! Bardzo ładnie się prezentuje.
Uwielbiam takie połączenia, mniam:)
Pozdrówki!:)
amarantka pisze…
Wygląda przepięknie i przepysznie...
wiosenka27 pisze…
Taka sałateczka to cos dla mnie:)Malinowy vinegrette brzmi pysznie:)
Imoen pisze…
Sałatka wygląda przepysznie,malinowy vinegrette, orzechy, gruszki... Chyba zrobię ją dzisiaj na kolację...
Pozdrawiam serdecznie.
Gosia pisze…
litosci chyba nie masz nad kobieta pracujaca.....no,teraz skad ja wezme w pracy takie pysznosci???no skad??? ale Ci dobrze,ze takie pysznosci mozesz zajadac :) :)
Pozdrawiam :)
Ewelina Majdak pisze…
Majeczko piekna salatka!! Moje smaki!!! Powiem ci w sekrecie ze zrobilam podobna ale troszke inna :))) postaram sie w weekend wstawic hihih :)))

:*
Monika. L pisze…
Ale fajnie! My tu (prawie) wszyscy słodzimy i cukrzymy orzechy, a tu proszę ciach - sałateczka! Super Majeczko, wygląda pieknie.
Pozdrawiam
M.
Tilianara pisze…
Zapragnęłam gruszek z orzechami :) Mmmm mniam :)
szarlotek pisze…
Ja chcę sałatkę ! Może tak mały pojemniczek do mnie by się przybliżył? :) Och, idę coś podobnego sobie przygotować na kolację :)
karoLina pisze…
Mnie na pewno do gruszek i orzechów przekonywać nie trzeba i jeszcze ten malinowy vinaigrette, brzmi przepysznie. Cóż jednak z tego, pora spać, zęby umyte, tylko ja taka jakby głodna...
adda73 pisze…
Cudowne i smakowite są takie sałatki :) Jedyna ich wada, że nie mogą za długo poleżeć, chociaż u mnie znikają ze stołu w parę minut :))
Pytelki pisze…
salatka super i pieknie na zdjeciach wyglada
ja jeszcze dodaje do tej kombinacji salatkowej ser gorgonzola -:)
zjedz_mnie pisze…
Smakowicie wygląda i apetycznie brzmi, jak już się pozna składniki ;]
majka pisze…
Gos, wegetarianka - zapraszam Was na salatke :)

grazyna - to nie pozostaje Ci nic innego jak tylko taka salatke zrobic :))

Beata. majana - dziekuje Wam slicznie :) Zapewniam, ze byla pyszna :)

amarantka - dziekuje :)

wiosenka27 - ciesze sie, ze salatka jest w Twoim typie :)

Imoen - dziekuje, ze zajrzalas :) Mam nadzieje, ze salatka bedzie smakowac :)

Goasi@ - ano nie mam litosci :) Ktos musi pracowac, zeby objadac mogl sie ktos :))

Polka - juz pobudzilas moja ciekawosc :) Ciesze sie, ze to tez Twoje smaki :)) Dziekuje.

Monika L. - no wlasnie chcialam, zeby za slodko nie bylo :) Dziekuje i duzy buziak :))

Tilianara - Twoje pragnienia moga zostac zaspokojone :) Zapraszam :))

szarlotek - pojemniczek mowisz...? No dobrze, podaj tylko adres to Ci wysle :))

karoLina - zeby mozna umyc jeszcze raz :) A glod trzeba zaspokoic bo inaczej w nocy podobno "wilki sie snia" :))

adda73 - no wlasnie, gdyby nie to szybkie znikanie moznaby je nazwac salatkami doskonalymi :))

Pytelki - dziekuje za odwiedziny :) Tym razem wersja bez sera ale z serem tez smakuje rownie dobrze :)

zjedz_mnie - a tak patrzac na zdjecie to nie wiadomo o co chodzi, co nie? :))) Pozdrawiam.
olalala pisze…
Pyszna :). Tylko trzeba ricottę wyciągnąć, bo nie lubię :P. Ale to połączenie gruszek i orzechów, ten malinowy winegret... Bajka :).
kuchasia pisze…
Oj Majeczko, jakbym zjadła taką porcyjkę. Śliczne fotki i te kolory, napatrzeć się nie mogę....rozmarzyłam się i chyba jutro też taką kompozycję zrobię w kuchasiowej kuchni :-) pozdrawiam piątkowo!
Mirabelka pisze…
Nie przepadam za sosem vinaigrette, ale ta sałatka jest tak kolorowa, że chybabym się skusiła na porcyjkę, i to niemałą ;D no i ma orzechy! :)
Hania-Kasia pisze…
Bardzo apetycznie wyglada ta sałatka - chętnie wypróbuję przepis. Pozdrawiam!
kabamaiga pisze…
Maju tak u Ciebie kolorowo, że aż miło popatrzeć. No i zaintrygował mnie ten malinowy vinaigrette
viridianka pisze…
łoł! ale sałatka! malinowy vinegret to świetny pomysł, od dawna mam na takowy ochotę, muszę chęć wprowadzić w czyn - a co:P
ewena pisze…
Sałatka wygląda na bardzo smaczną:)
piegusek1976 pisze…
ale wiosennie u Ciebie zupełne przeciwieństwo pogody za oknem aż chce się żyć oglądając takie śliczne zdjęcia :)) chyba muszę się do Ciebie zapisać na jakiś kurs fotografii ha ha ha
majka pisze…
olalala - ciesze sie, ze Ci sie podoba. Ricotty wyciagac nie trzeba bo ona tylko na bagietce jest :))

kuchasia - dziekuje. Mam nadzieje, ze bedzie I smakowac :)

Mirabelka - te orzechy to duzy plus :) Ja tez za takimi sosami nie przepadam, mimo to salatka naprawde mi smakowala :) Skus sie, skus :))

hania-kasia - dziekuje. I czekam na Twoje doznania smakowe :))

kabamaiga - dziekuje. To tak troche na przekor szarym dniom :) Mala fototerapia :))

viridianka - a wiec zycze smacznego! I podziel sie wrazeniami :)

ewena - i smaczna byla :))

piegusek1976 - ha ha :) Dziekuje. Ja sama jeszcze nauki powinnam pobierac :)
Ocet malinowy?
Łał!
Sałatka-cudenko.