poniedziałek, 17 marca 2014

Pizza z patelni. Z salami, peperoni i mozzarella.


Dzis zapraszam Was na pyszna pizze. I to nie byle jaka, tylko taka z...patelni :) Na dosc grubym ciescie, z dodatkiem salami, marynowanych papryczek peperoni i sera mozzarella. Do przygotowania tej pizzy bedziecie potrzebowac patelni, ktora mozna wstawic do piekarnika (wszystkie patelnie z plastikowymi raczkami niestety nie beda sie nadawac). Ciasto jest bardzo elastyczne, ladnie rosnie. Pizze mozecie oblozyc wg wlasnego uznania uzywajac swoich ulubionych skladnikow (lub tego, co akurat macie w lodowce). Pizza wychodzi naprawde pyszna, puchata, z wysokimi brzegami (w zaleznosci od tego jak wysoki brzeg uformujecie bedziecie mieli pizze cienka w srodku i wysoka na brzegach lub jesli rozlozycie ciasto rownomiernie, otrzymacie pizze na dosc wysokim ciescie). Pizze na poczatku podpieka sie lekko na kuchence a nastepnie wstawia patelnie do piekarnika i piecze przez 10-15 min. Goraco polecam (ja na pewno bede do tego przepisu jeszcze nie raz wracala:)


Pizza z patelni z salami, peperoni i mozzarella
inspiracja: "Lecker"3 (2011)

Skladniki na 4 porcje (2 pizze o srednicy 28 cm):
500 g + troche maki pszennej
1/2 op. suszonych drozdzy (3,5 g)
1 lyzeczka cukru
1 lyzeczka soli
2 lyzki + troche oliwy
100 g salami w plasterkach
100 g zielonych marynowanych papryczek peperoni (ze sloika)*
125 g sera mozzarella
100 g tartego sera gouda
212 ml sosu do pizzy z dodatkiem oregano**
2 lyzeczki suszonego rozmarynu

500 g maki wsypac do misy miksera, dodac suszone drozdze, 1 lyzeczke cukru i 1 lyzeczke soli, wymieszac. Wlac 300-325 ml letniej wody i 2 lyzki oliwy. Zagniesc gladkie i elastyczne ciasto (zagniatac przez ok. 8 min.). Nastepnie uformowac z ciasta kule, oproszyc lekko maka, przelozyc do miski. Przykryc miske czysta scierka i odstawic w cieple miejsce na 1,5-2 godz. do podwojenia objetosci.

W miedzyczasie przygotowac skladniki na oblozenie pizzy. Peperoni osaczyc na sicie, pokroic w krazki. Mozzarelle osaczyc z zalewy, pokroic w kostke. Patelnie o srednicy 26-28 cm wysmarowac oliwa (taka patelnie, ktora mozna wstawic do piekarnika, np. zeliwna).

Piekarnik rozgrzac do temp. 250°C. Wyrosniete ciasto podzielic na pol. Pierwsza polowa ciasta wylozyc dno patelni tworzac wypukly brzeg. Posmarowac pizze polowa sosu pomidorowego, oblozyc polowa salami i paperoni. Calosc posypac polowa pokrojonej mozzarelli i tartego sera gouda. Posypac 1 lyzeczka suszonego rozmarynu.

Postawic patelnie na kuchni i zrumienic pizze od spodu przez ok. 2 min. na srednim ogniu. Nastepnie wstawic patelnie do piekarnika i piec przez 10-15 min. az pizza sie zrumieni. Wyjac pizze z piekarnika (uwaga: patelnia jest naprawde goraca!), zdjac z patelni i pokroic na kawalki. Z pozostalego ciasta i pozostalych skladnikow przygotowac druga pizze i upiec jak wyzej.




* ja zawsze uzywam delikatnych w smaku papryczek peperoni, jesli ktos lubi, moze uzyc pikantnych
** ja przygotowalam swoj wlasny sos mieszajac passsate pomidorowa z suszonymi ziolami: oregano, bazylia, tymiankiem i czabrem, a nastepnie doprawilam go sola i pieprzem

15 komentarzy:

  1. Świetny patent z tą patelnią. Wypróbuję na pewno! Te zdjęcia aż proszą o to, by odtworzyć taką pizzę w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada się pysznie :) takiej pizzy nie jadłam ale mam na nią ochotę od dłuższego czasu zwłaszcza że mam już patelnię którą można zapiec w piekarniku ! Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysł na pizzę z patelni jest świetny!

    OdpowiedzUsuń
  4. O matko, ta godzina a ja pizze widzę i a dodatkowo na diecie jestem, uciekam, uciekam:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kusi, kusi ta pizza. No i żeliwną patelnię mam, a nawet dwie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysłowość ludzi nie zna granic :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie też, podobnie jak Beatę kusi ta pizza i to bardzo, bo wygląda przepysznie. I choć nie za bardzo lubię w pizzy grube ciasto, to Twoja wersja wygląda tak smakowicie, że i tak z wielkim smakiem bym ją pożarła :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Widziałam już gdzieś na blogach ten przepis, ale nie miałam odwagi wypróbować, a widzę, że warto. Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pizzą w domu zajmuje się Małżonek, więc jemu przekażę przepis bo pizza wygląda obłędnie :)!

    OdpowiedzUsuń
  10. Miałam keidyś zamiar zrobić podobną pizzę, ale w końcu wypadło mi to z głowy... Dziękuję za przypomnienie :) Może w końcu się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda mega! Pizza z patelni :) Fajny pomysł.

    OdpowiedzUsuń