Chrupiace müsli cynamonowe z migdalami i zurawina.


Na sniadanie, jako dodatek do mleka lub jogurtu. Na deser, jako posypka do owocow w syropie. Mysle, ze swietnie sprawdziloby sie rowniez jako kruszonka np. do jablkowych muffinek. Chrupiace müsli cynamonowe... Przepyszne, pachnace cynamonem, przywodzace na mysl Swieta Bozego Narodzenia. Nie moglam sie powstrzymac aby nie wyjadac go prosto ze sloika :) I chyba nie musze pisac jaki zniewalajacy zapach podczas pieczenia unosil sie w calym domu... :) Jako male co nieco od siebie dodalam suszona zurawine, ktora swietnie skomponowala sie smakowo z müsli. Goraco polecam :)


Chrupiace müsli cynamonowe z migdalami i zurawina
inspiracja: Bill Granger "Nakarm mnie"

Skladniki na 16 porcji (jako posypka):
125 g masla
60 g mialkiego brazowego cukru
2 lyzeczki mielonego cynamonu
300 g platkow owsianych*
150 g migdalow (ze skorka), posiekanych
ew. garsc suszonej zurawiny, grubo posiekanej

do podania:
jogurt i/lub owoce w syropie

Piekarnik rozgrzac do temp. 160°C. Duza blache do pieczenia wylozyc papierem pergaminowym.

Wstawic na sredni ogien duzy garnek i wlozyc do niego maslo, dodac cukier i cynamon. Mieszac, az maslo sie roztopi a cukier rozpusci. Wylaczyc ogien, dodac platki owsiane oraz migdaly i dokladnie wymieszac.

Rozlozyc mase rownomiernie na blasze. Piec przez 30 min. co pewien czas mieszajac, az sie zrumieni** Wystudzic, ew. dodac pokrojona zurawine, wymieszac. Przelozyc do sloika lub pudelka z pokrywka, szczelnie zamknac***.


* müsli robilam dwa razy: za pierwszym razem uzylam drobnych platkow owsianych i zbyt mocno mi sie zrumienily. Za drugim razem uzylam platkow "gruboziarnistych" (odpowiednikiem takich platkow sa chyba w Polsce platki gorskie) i efekt byl o wiele lepszy

** nalezy uwazac podczas pieczenia aby müsli nie zrumienilo sie zbyt mocno- ja wstawilam blache prawie na najnizszy poziom piekarnika (grzanie gora i dol bez termoobiegu) i co 5 min. mieszalam sprawdzajac, czy zbyt mocno sie nie rumieni

*** z podanych proporcji wychodza dwa pelne sloiki müsli, takie jak na zdjeciu


Tym przepisem przylaczam sie do trawajacego wlasnie Orzechowego Tygodnia.
Orzechowy Tydzień







Komentarze

Gosia pisze…
pozmienialas Majeczko szablon??? musze sie przyzwyczaic ;)
Müsli lubie takie swojej roboty-wiadomo, co w srodku :)
Pozdrawiam :)
Kamila pisze…
Doskonały zestaw składników! Lubię!
Wiewióra pisze…
o już mogę skomentować :) ufff :) cudowna świąteczna granola!
ZHP Gołdap pisze…
mmmmm wyglada pysznie, lubie takie o poranku :)
pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
domowa granola jest najlepsza. A cynamon pięknie pachnie...
magda k. pisze…
uwielbiam takie domowe musli :)
Majana pisze…
Pychota taka granola! Kochana, chętnie poprosiłabym o porcję śniadaniową :)
Ja dalej z tymi komentarzami wiesz, jak jestem na stronie głównej i nazwa blogu wyświetla mi się na czerwono to mogę wejść w komentarze i skomentować, a jeśli nazwa jest czarna to nie moge komentować.
Naprawdę nie wiem, od czego to zależy.
Pozdrowionka:)
Julia pisze…
same pyszne rzeczy i jeszcze chrupiące! ;)
Unknown pisze…
pysznie się prezentuje i bardzo ładne zdjęcia:)
ugotujmyto.pl pisze…
Pyszne musli i piękny słoik :)!!!! Zgadzam się z powyższymi wypowiedziami, że coś kiepsko a raczej nieczytelnie jest z dopisywaniem komentarzy.... musiałam się naszukać :(
Najbardziej lubię właśnie takie müsli, pisane przez u umlaut ;-)
pieczarka mySia pisze…
Ale bym zjadłam.. taka wielka miche mleka z Twoim musli :)

Buziaki ;*
majka pisze…
Takie müsli najlepsze Gosiu :) Co do szablonu to wiesz, jak jest :)

Usciski.
majka pisze…
Dziekuje. To müsli jest naprawde pyszne :)

Pozdrowienia.
majka pisze…
Ciesze sie :) Mam male problemy z komentarzami na tym nowym szablonie ale mam nadzieje, ze bedzie lepiej :)

Pozdrowienia.
majka pisze…
Dziekuje. Z przyjemnoscia do Ciebie zajrze :)

Pozdrowienia.
majka pisze…
Oj pachnie.. ;) Ja robilam müsli po raz pierwszy. W planach mam juz kolejne :)

Pozdrowienia.
majka pisze…
I ja :))

Usciski.
majka pisze…
No wlasnie :))

Pozdrowienia.
majka pisze…
Dziekuje Majanko :) Nie rozumiem o co chodzi z tym szablonem..wrrr...zaczyna mnie to irytowac. Jak widzisz troche zmienilam szablon, moze teraz bedzie lepiej :)

Usciski.
majka pisze…
Dziekuje bardzo :)

Pozdrawiam cieplo.
majka pisze…
Dziekuje :) Co do szablonu naprawde nie weim, od czego to zalezy...moze od przegladarki? U mnie wszystko jest ok. Troche zmienilam, zobaczymy czy bedzie lepiej :)

Pozdrowienia.
majka pisze…
Ha ha Bee :)) Uwielbiam Twoj dowcip! :)

Usciski.
majka pisze…
Zapraszam na sniadanko :) Tylko nie zapomnij wziac kawalek tego swojego rzechowego sernika na deser :) Kawalek? Co ja pisze...duuuzy kawal :)

Buziaki.
kabamaiga pisze…
Majeczko wszystko gra :) Musli super, uwielbiam domowe
majka pisze…
Ten komentarz został usunięty przez autora.
majka pisze…
No wreszcie... :) Ciesze sie i dziekuje, ze zajrzalas :) I dziekuje tez za wszystkie informacje. A müsli domowe jest naj :)

Pozdrawiam cieplo.
Amber pisze…
Śliczna ta granola!
Mogłabym jedynie patrzeć, nie jedząc...
Gosia pisze…
oooooooooo, jak slicznie u ciebie i komentarze widac :)
Usciski :)
odurzonasmakiem pisze…
Same naturalne rzeczy, to lubię :)
Anonimowy pisze…
jak szukasz starych ksiazek kucharskich zajrzyj na Teczowy stragan
atina pisze…
Cudowne zdjęcia a jakie pyszne śniadanko :) mniaam :) Bardzo się ciesze, ze tak smakowicie przyłączyłaś się do zabawy :) Pozdrawiam:)
piegusek1976 pisze…
koniecznie muszę zrobić bo ilości pochłaniane przez moich chłopaków takiego sklepowego są powalające:) wszyscy uwielbiamy musli więc muszę zrobić od razu z potrójnej porcji:) buziaki