poniedziałek, 4 listopada 2013

Sycylijski makaron z kalafiorem.


Jedliscie juz kiedys makaron z kalafiorem? Ja przyznaje, ze jadlam dopiero pierwszy raz :) I musze tez przyznac, ze bardzo mi smakowal. Oprocz kalafiora znajdziecie w tym daniu rowniez slodkie rodzynki i chrupiace orzeszki piniowe. Calosc swietnie skomponowana smakowo. Pyszne danie nie tylko dla wegetarian. Polecam :)


Sycylijski makaron z kalafiorem
Paul McCartney "Poniedzialki bez mies"

Skladniki na 4 porcje:
szczypta szafranu
1 sredni kalafior, podzielony na male rozyczki
3 lyzki oliwy
1 drobno posiekana cebula
2 zmiazdzone zabki czosnku
szczypta chili
50 g rodzynek
50 g orzeszkow piniowych
2 lyzki pasty z suszonych pomidorow (dalam koncentrat pomidorowy)
1 lisc laurowy
400 g makaronu pelnoziarnistego mafalda corta (dalam makaron fusilli bucati lunghi)
1 lyzka soku z cytryny
2 czubate lyzki posiekanej natki pietruszki
starty parmezan
sol i swiezo mielony pieprz

Zalac szafran dwiema lyzkami wrzacej wody i odstawic na bok.

Obgotowac rozyczki kalafiora (10 min.) w lekko osolonej wodzie, a nastepnie przelozyc je lyzka cedzakowa do miski. Zachowac wode z gotowania.

W duzym rondlu rozgrzac oliwe i zeszklic na niej cebule. Dodac czosnek oraz chili i dusic ok. 1 min. Dodac rodzynki i orzeszki piniowe. Dokladnie podsmazyc, az orzeszki sie zrumienia.

Dodac rozyczki kalafiora, szafran, paste z suszonych pomidorow i lisc laurowy. Dolac 150 ml wody z gotowania kalafiora. Doprawic sola i pieprzem. Dusic 5 min., rozgniatajac rozyczki kalafiora drewniana lyzka, by powstal sos. Jesli sos bedzie za gesty, dolac wody.

W wodzie z gotowania kalafiora ugotowac makaron. Odcedzic, odlewajac uprzednio 1 szkl. wody. Przelozyc makaron do sosu kalafiorowego, dodac sok z cytryny i posiekana natke pietruszki. Wymieszac. Jesli sos jest za gesty, dolac wody z gotowania makaronu.

Podawac ze startym parmezanem.




20 komentarzy:

  1. Nie, takiej kombinacji jeszcze nie jadłam, wygląda dobrze, fajny przepis, mam ochotę ten makaron zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe zestawienie, chętnie bym spróbowała :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Majko ;)

    Kocham się w Twoich makaronach :)
    wygląda pyszniutko!

    OdpowiedzUsuń
  4. fajny kształt makaronu:P) wszystko wygląda bardzo smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jadlam zapiekanke makaronowa z kalafiorem - byla boska, wiec jestem pewna, ze i twoj makaron jest smakowity!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiesz co, nie wiedziałam, że jest passata z suszonych pomidorów. Chociaż pewnie u nas ciężka ją dostać.

    OdpowiedzUsuń
  7. zaskoczyłaś mnie tymi połączeniami smakowymi ale wygląda cudnie:) buziaki

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba nie jadłam z kalafiorami , a tak smacznie wygląda. Piękny makaronik :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak Maggie, jadłam pyszny zapiekany, ale co mi szkodzi spróbować takiego? :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. wszystko to co lubię:) wygląda obłędnie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe połączenie, będę musiał spróbować :-) Fajny blog. Zapraszam do mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy przepis, a jako, że kalafiora bardzo lubię, zapisuję do zrobienia :) Pozdrowienia :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. lubię makaron i kalafior jako duet :) kiedyś robiłam zapiekankę z boczkiem jeszcze wg Jamiego i była rewelacyjna! ten makaron zrobię z pewnością :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zrobiłam! pachnie w całym domu :) u mnie niestety z modyfikacjami bo rodzynek zbrakło a orzeszki były za drogie wg Małżona :( tak więc z pestkami słonecznika i mieszanką daktyli i żurawiny zjadłam ze smakiem :)

      Usuń
  14. z kalafiorem makaron jadłam, ale żeby dodawać do tego rodzynki :) ciekawe, ciekawe!

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie nie jadłam i muszę przyznać, że wygląda rewelacyjnie:-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zaciekawiłaś mnie tym makaronem i to bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  17. jadlem we bardzo dobre I dzis tez bendzie na obiad tylko pini mi brakuje

    OdpowiedzUsuń