Sycylijski makaron z kalafiorem.


Jedliscie juz kiedys makaron z kalafiorem? Ja przyznaje, ze jadlam dopiero pierwszy raz :) I musze tez przyznac, ze bardzo mi smakowal. Oprocz kalafiora znajdziecie w tym daniu rowniez slodkie rodzynki i chrupiace orzeszki piniowe. Calosc swietnie skomponowana smakowo. Pyszne danie nie tylko dla wegetarian. Polecam :)


Sycylijski makaron z kalafiorem
Paul McCartney "Poniedzialki bez mies"

Skladniki na 4 porcje:
szczypta szafranu
1 sredni kalafior, podzielony na male rozyczki
3 lyzki oliwy
1 drobno posiekana cebula
2 zmiazdzone zabki czosnku
szczypta chili
50 g rodzynek
50 g orzeszkow piniowych
2 lyzki pasty z suszonych pomidorow (dalam koncentrat pomidorowy)
1 lisc laurowy
400 g makaronu pelnoziarnistego mafalda corta (dalam makaron fusilli bucati lunghi)
1 lyzka soku z cytryny
2 czubate lyzki posiekanej natki pietruszki
starty parmezan
sol i swiezo mielony pieprz

Zalac szafran dwiema lyzkami wrzacej wody i odstawic na bok.

Obgotowac rozyczki kalafiora (10 min.) w lekko osolonej wodzie, a nastepnie przelozyc je lyzka cedzakowa do miski. Zachowac wode z gotowania.

W duzym rondlu rozgrzac oliwe i zeszklic na niej cebule. Dodac czosnek oraz chili i dusic ok. 1 min. Dodac rodzynki i orzeszki piniowe. Dokladnie podsmazyc, az orzeszki sie zrumienia.

Dodac rozyczki kalafiora, szafran, paste z suszonych pomidorow i lisc laurowy. Dolac 150 ml wody z gotowania kalafiora. Doprawic sola i pieprzem. Dusic 5 min., rozgniatajac rozyczki kalafiora drewniana lyzka, by powstal sos. Jesli sos bedzie za gesty, dolac wody.

W wodzie z gotowania kalafiora ugotowac makaron. Odcedzic, odlewajac uprzednio 1 szkl. wody. Przelozyc makaron do sosu kalafiorowego, dodac sok z cytryny i posiekana natke pietruszki. Wymieszac. Jesli sos jest za gesty, dolac wody z gotowania makaronu.

Podawac ze startym parmezanem.




Komentarze

Ewa pisze…
Nie, takiej kombinacji jeszcze nie jadłam, wygląda dobrze, fajny przepis, mam ochotę ten makaron zrobić.
Kamila pisze…
Bardzo ciekawe zestawienie, chętnie bym spróbowała :) Pozdrawiam
pieczarka mySia pisze…
Majko ;)

Kocham się w Twoich makaronach :)
wygląda pyszniutko!
Unknown pisze…
fajny kształt makaronu:P) wszystko wygląda bardzo smacznie:)
Maggie pisze…
Jadlam zapiekanke makaronowa z kalafiorem - byla boska, wiec jestem pewna, ze i twoj makaron jest smakowity!
kabamaiga pisze…
Wiesz co, nie wiedziałam, że jest passata z suszonych pomidorów. Chociaż pewnie u nas ciężka ją dostać.
piegusek1976 pisze…
zaskoczyłaś mnie tymi połączeniami smakowymi ale wygląda cudnie:) buziaki
Majana pisze…
Chyba nie jadłam z kalafiorami , a tak smacznie wygląda. Piękny makaronik :)
Jak Maggie, jadłam pyszny zapiekany, ale co mi szkodzi spróbować takiego? :-)
wszystko to co lubię:) wygląda obłędnie:)
Marta pisze…
Wygląda apetycznie :)
zGaraPara pisze…
Ciekawe połączenie, będę musiał spróbować :-) Fajny blog. Zapraszam do mnie :-)
ewena pisze…
Ciekawy przepis, a jako, że kalafiora bardzo lubię, zapisuję do zrobienia :) Pozdrowienia :-)
Wiewióra pisze…
lubię makaron i kalafior jako duet :) kiedyś robiłam zapiekankę z boczkiem jeszcze wg Jamiego i była rewelacyjna! ten makaron zrobię z pewnością :)
Łucja pisze…
z kalafiorem makaron jadłam, ale żeby dodawać do tego rodzynki :) ciekawe, ciekawe!
Marzena pisze…
Nie nie jadłam i muszę przyznać, że wygląda rewelacyjnie:-)
zjedz_mnie pisze…
Zaciekawiłaś mnie tym makaronem i to bardzo :)
Wiewióra pisze…
zrobiłam! pachnie w całym domu :) u mnie niestety z modyfikacjami bo rodzynek zbrakło a orzeszki były za drogie wg Małżona :( tak więc z pestkami słonecznika i mieszanką daktyli i żurawiny zjadłam ze smakiem :)
Anonimowy pisze…
jadlem we bardzo dobre I dzis tez bendzie na obiad tylko pini mi brakuje