Rustykalna tarta z figami.


Jesli lubicie figi to polecam Wam dzisiejsza tarte. Jest pyszna a do tego szybka i bezproblemowa w przygotowaniu. Ciasto jest idealnie kruche, chrupiace a migdalowa masa swietnie komponuje sie z figami (pestki z fig fajnie "strzelaja" miedzy zebami:) Doskonale smakuje podana z creme double lub lodami waniliowymi (ja podalam z creme fraiche). Z podanych skladnikow wychodzi niewielka tarta, taka do zjedzenia w gronie znajomych za jednym posiedzeniem :)) Polecam.

Przepis Donny Hay z ksiazki "Schnelle Küche für Gäste".


Rustykalna tarta z figami

Skladniki:
280 g kruchego ciasta
50 g mielonych migdalow
2 lyzki maki
60 g cukru
40 g masla, roztopionego
1/2 lyzeczki ekstraktu z wanilii
3 duze figi, pokrojone w cienkie plasterki*
cukier do posypania
ew. creme double lub lody waniliowe do podania (ja podalam z creme fraiche)

Kruche ciasto (na tarte z figami potrzeba 1/2 podanych skladnikow, pozostale ciasto mozna zamrozic):
250 g maki pszennej
3 lyzki cukru
185 g zimnego masla, pokrojonego na kawalki
2-3 lyzki lodowatej wody

Make polaczyc z cukrem i zimnym maslem dodajac na koniec wode, szybko zagniesc kruche ciasto. Zawinac je w folie spozywcza, wlozyc na 30 min. do lodowki.

Piekarnik rozgrzac do 180°C. Schlodzone ciasto wyjac z lodowki, rozwalkowac na blacie posypanym maka ma okrag o grubosci 3 mm.

Mielone migdaly wymieszac z maka, cukrem, maslem i ekstraktem z wanilii, rozsmarowac na ciescie zostawiajac wolne brzegi. Ulozyc plasterki fig, posypac cukrem. Brzegi ciasta zawinac lekko do srodka (srodek ciasta musi byc odkryty). Wstawic tarte do piekarnika i piec 25-30 min. na zlotobrazowo.

Wyjac tarte z piekarnika, odstawic do wystudzenia. Podawac z creme double lub lodami waniliowymi.

* figi mozna zastapic w sezonie innymi swiezymi owocami jak np. brzoskiwnie, nektarynki, morele, jablka czy gruszki

Komentarze

Magda pisze…
Piękna....
pieczarka mySia pisze…
Musze koniecznie zrobic kiedys taka tarte, bo wyglada bajecznie! :)

Buziaki ;*
skoraq cooks pisze…
Kocham figi, kocham więc już to ciasto, mimo że jeszcze go nie jadłam. Ale już czuję, że to ciasto w sam raz dla mnie :-D
kabamaiga pisze…
Przepiękna. Tylko jakoś nie mogę ostatnio dostać fig.
Wiewióra pisze…
cudna! idealna! zjadałabym :)
Amber pisze…
Doskonała!
Zjadłabym spory kawałek...
Dzisiaj kupiłam mega słodkie figi.
Monica pisze…
Wygląda bajecznie, dawno nic z figami nie piekłam, a Twoja propozycja już pachnie świętami :)
asieja pisze…
zdecydowanie uwielbiam figi!
atina pisze…
Wygląda cudownie!!!! jak ja kocham figi :)no muszę Ci porwać kawałeczek, albo nawet dwa :) A ten dodatek masy migdałowej ... mniaaam : )oczywiście,, jak najbardziej nadaje się do Orzechowego:) migdały to tez orzechy :) ja to nawet kokos akceptuje, choć to podobno już nie taki klasyczny orzech;) Z przyjemnością Cię dopiszę :) bardzo się cieszę , ze dołączyłaś :) Buziaki:*
margot pisze…
ja już na samo słowo rustykalna jestem na tak ,a tu jeszcze figi ,ach pycha bez dwóch zdań
Majana pisze…
Wow! Ale piękna jest. Uwielbiam figi, kocham je! Udało mi się w tym roku zakupić ich parę sztuk,ale zjadłam je na surowo. Taką tartę z chęcią bym zjadła. Wspaniała! :)
aga pisze…
pieknie sie prezentuje:) az mam ochote na kawaleczek:)
gin pisze…
Dla mnie z innymi owocami - jakoś figi nie do końca mi podchodzą... Ale masa migdałowa kusi ogromnie :)
grazyna pisze…
Pięknie wygląda i na pewno super smakuje :)
Gosia pisze…
po prostu rewelacja !!!!!!
Usciski :)
oliwek pisze…
chętnie wypróbuję, bo prezentuje się wyśmienicie :)i na pewno będzie z figami!
naleśnik pisze…
W końcu coś z figami ;)) Wiem już co zrobię z owocami mojego krzaczka
Anonimowy pisze…
trafiłam na Twój blog dzięki Magdzie K. :) i szczerze jestem jej za to wdzięczna wspaniałe przepisy, forma można się zadłużyć :) a już ta tarta z figami wiem co zrobię na jutrzejszy podwieczorek
pozdrawiam ciepło
majka pisze…
Ciesze sie bardzo. I oczywiscie zycze smacznego :))

Pozdrowienia.