Wilgotna babka z ajerkoniakiem i kawalkami czekolady.



Babka z ajerkoniakiem i kawalkami czekolady to moja kolejna propozycja na wielkanocny stol. Ta babka jest po prostu fantastyczna i zadowoli niejedno podniebienie (przetestowalam na gosciach:) Wilgotna, mieciutka i cudownie pachnie likierem. Bardzo dlugo zachowuje swiezosc (kilka dni). Zamiast ajerkoniaku mozecie dodac swoj ulubiony likier (ja zmieszalam ajerkoniak z likierem migdalowym), mysle, ze swietnie sprawdzilby sie tu rowniez Baileys. Goraco polecam :)



Wilgotna babka z ajerkoniakiem i kawalkami czekolady

Skladniki na ok. 20 kawalkow:
250 g miekkiego masla
250 g maki pszennej
150 g gorzkiej czekolady
250 g cukru pudru
1 opakowanie cukru waniliowego (dalam 1 lyzke cukru z prawdziwa wanilia)
szczypta soli
4 jajka
8 g proszku do pieczenia
150 ml ajerkoniaku
maslo i maka do formy
cukier puder do posypania babki

Forme do babki (o pojemnosci 2,5 l) wysmarowac maslem i wysypac maka. Piekarnik rozgrzac do temp. 175°C. Czekolade polamac, posiekac.

Maslo utrzec z cukrem, cukrem waniliowym i szczypta soli na gladka, kremowa mase. Dodawac kolejno jajka, ciagle miksujac. Make wymieszac z proszkiem do pieczenia i dodawac na zmiane z ajerkoniakiem do masy. Na koniec wsypac posiekana czekolade, wymieszac.

Wylozyc ciasto do przygotowanej formy. Piec w nagrzanym piekarniku przez 55-60 min. (na 10 min. przed koncem pieczenia sprawdzic czy babka jest upieczona za pomca drewnianego patyczka, jesli ciasto przykleja sie do niego piec babke jeszcze przez 5-10 min.).

Upieczona babke wyjac z piekarnika, zostawic do ostygniecia (w formie) na 30 min. Nastepnie wyjac babke z formy i zostawic, na kuchennej kratce aby calkowicie wystygla. Przed podaniem posypac cukrem pudrem.



*zrodlo: "Lecker" 4 (2012)

Komentarze

Izaa pisze…
cudnie wygląda!!! pozdrawiam
Kamila pisze…
Wspaniała, o takich aromatach!
Panna Malwinna pisze…
Te kawałeczki czekolady wyglądają tak kusząco;)
slyvvia pisze…
Wygląda fantastycznie. Uwielbiam babki :)
Wiewióra pisze…
WOW wygląda wspaniale!!! i to połączenie smaków...
piękna! na pewno smakuje wybornie! Warto spróbować:) bardzo ciekawy przepis
ewena pisze…
Na taką babkę to ja się zapisuję;)
Maggie pisze…
Wyglada bardzo wykwintnie!
Monica pisze…
Cudnie wygląda po przekrojeniu. Baby z ajerkoniakiem są bardzo smaczne :)
Unknown pisze…
"Brzmi" i wygląda bardzo smakowicie :)
kornik pisze…
O tak, już sobie ją wyobrażam, delikatną wilgotną i pachnącą a w środku jeszcze kawałeczki czekolady. pysznie:)
Unknown pisze…
A ja właśnie miałam zabrać się za szukanie przepisu na wypiek z dodatkiem ajerkoniaku :) No i proszę - jest! Babka wyglada bardzo kusząco i dlatego długo nie będę czekać z przygotowaniem jej :)
magda k. pisze…
już samym ajerkoniakiem mnie "zmusiłaś" do upieczenia tej babki :)
Beata pisze…
Babka z adwokatem to coś dla mnie! Uwielbiam adwokat!
Sue pisze…
Bardzo lubię wilgotne baby. :D
aga pisze…
babeczka wyglada bardzo kuszaco:)
Majana pisze…
Wspaniała babeczka! Wilgotne lubimy. Musi być pyszna:)
Pozdrowionka:)
Patrycja Reszko pisze…
Dopiero co robiłam babkę na białkach z amaretto. Alkohol bardzo dobrze działa na ciasta ucierane!
Arvén pisze…
Mmm, jakie smakołyki! Wszystko co najlepsze w jednym cieście ;)
Tak zachęcająco kusi... wygląda przepięknie, soczyście i delikatnie zarazem! Wspaniała!
Unknown pisze…
Fajna płaska foremka babkowa, a i babka z niej kusząca :-)
Ola pisze…
i to jest to, czego szukałam. Zdecydowanie zagości na moim wielkanocnym stole, gdyż ajerkoniak z czekoladą to ja uwielbiam nad życie :)
Babeczka wyglada bardzo kuszoca - dziekuje za siwetne wielkanocne przepisy!!!!
Monika. L pisze…
Bo z babeczkami wcale nie jest tak łatwo, żeby nie wyszły suche! Ta wygląda tak pysznie, ż ekoniecznie muszę spróbować

pozdrawiam cieplutko
M.
Amber pisze…
Ajerkoniak,czekolada...mmmmmmm
Idealna dla mnie.
Wygląda pysznie!
pieczarka mySia pisze…
Majko! :) wspaniala babka! ;-)

buziaki ;*
Anonimowy pisze…
a mi nie wyszła,,, jest bardzo niewielka koloru ciemnobrązowego, a robiłam ściśle wg przepisu! :(
majka pisze…
Bardzo mi przykro...Nie mam pojecia, co moglo wyjsc nie tak. Moze to kwestia piekarnika? Moze zbyt mocno piecze? (ja mam grzalke tylko u gory). A moze zbyt dlugo ucieralas mase? Ciasto nie uroslo czy tylko sie zbyt mocno spieklo?
majka pisze…
Moja mama tez piekla wczoraj te babke (z polowy porcji i z dodatkiem likieru amaretto) i wszystko bylo ok. Babka ladnie urosla, nie miala zakalca, wyszla wilgotna i pyszna. Nie wiem naprawde co moglo pojsc nie tak... :(
Anonimowy pisze…
Babka wyszla przepyszna, dziekuje bardzo za przepis. Jedna z bardziej aromatycznych babek jakie jadlam, najlepsza na swiezo ale tez i na nastepny dzien. Dalam biala czekolade i rowniez pasowala. Zdecydowanie przepis idzie do najlepszych jakie mam na babki. Uzylam Baileys i smak byl bardzo wyczuwalny. Wychodzi idealnie miekka i wilgotna.
ewena pisze…
Ta również będzie czekała w kolejce na wykonanie:)
ekada pisze…
Babka przepyszna.Nastęnym razem dam trochę mniej cukru.
ewena pisze…
Upiekłam, z apetytem zjadłam, wstawiłam. Dziękuję za przepis Majko:))
Spes pisze…
Witam, chciałbym ją upiec na urodziny męża. Ale mam pytanie. Czy jak dodajemy mąkę na zmianę z ajerkoniakiem to mieszamy nadal mikserem czy ręcznie?
Pozdrawiam i dziękuję za ciekawy przepis:)
majka pisze…
Nie pamietam dokladnie ale jestem prawie pewna, ze mieszalam mikserem ( z reguly zawsze miksuje make chyba, ze w przepisie jest napisane inaczej). Dopiero jak dodalam czekolade wymieszalam wszystko recznie :)

Pozdrawiam i zycze smacznego :)
Spes pisze…
Dziękuję.
W przyszłym tygodniu piekę, dam znać jaka była.
Pozdrawiam