czwartek, 11 października 2012

Szybka paella z kurczakiem, chorizo i krewetkami.


Kto lubi paelle lapka do gory! Mam nadzieje, ze pojawil sie las rak :)) Jesli lubicie paelle tak bardzo jak ja, to polecam Wam ten przepis. Jest bezproblemowy w przygotowaniu a paella wychodzi po prostu przepyszna. Co prawda jest troche "zabawy" przy filetowaniu udek kurczaka ale trud sie naprawde oplaca :) Wedzona papryka nadaje calemu daniu wspanialego aromatu i smaku. Do tego chorizo i krewetki...czy moze byc cos lepszego? :) Nie zapomnijcie o dodaniu pomidorkow koktajlowych bo one sa tutaj przyslowiowa kropka nad "i". Goraco polecam :)

Przepis Donny Hay z ksiazki "Simple Dinners" (klik)


Szybka paella z kurczakiem, chorizo i krewetkami

Skladniki na 4 porcje:
1 czerwona cebula, pokrojona w cienkie plasterki
1 lyzeczka suszonych platkow chili
1 lyzeczka wedzonej mielonej papryki
3 kielbaski chorizo, bez skorki, pokrojone w plasterki
4 filety z udek drobiowych, bez kosci, pokrojone na kawalki
250 g ryzu do paelli
1 l bulionu drobiowego
12 surowych krewetek, obranych ze skorupek, pozostawione ogonki
30 g swiezej kolendry (dalam natke pietruszki)
250 g pomidorkow koktajlowych, pokrojonych na cwiartki
czastki cytryny do podania
oliwa

Rozgrzac patelnie, podsmazyc chorizo, cebule, chili i mielona wedzona papryke przez 3-5 min. Dodac mieso, smazyc kolejne 3 min. mieszajac.

Wsypac ryz, wlac bulion, zagotowac i gotowac przez 10 min. Dodac krewetki, gotowac kolejne 5 min., az ryz bedzie miekki (ja gotowalam na poczatku pod przykryciem a po dodaniu krewetek juz bez pokrywki).

Wylozyc paelle na talerze. Na wierzchu kazdej porcji ulozyc cwiartki pomidorkow. Posypac posiekana kolendra (lub natka pietruszki). Podawac z czastkami cytryny.

36 komentarzy:

  1. Majko - przeglądałam sobie RSS, koło mnie stał synek i od razu palcem machnął na Twe fotki - MNIAM MNIAM! A skoro on tak mówi, to trza spróbować :)))

    P.S. Oprócz mniam mówi tylko tata, więc to nie byle opinia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha :)) Ale sie usmialam :) Dziekuje za odwiedziny. Bylam tez u Ciebie...ciekawy blog :)

      Pozdrowienia.

      Usuń
  2. Uwielbiam paellę! Pyszne danie, bardzo piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje Ewo :) Ze zdjec nie jestem zadowolona ale paella byla tak pyszna, ze mimo wszystko postanowilam je tu wrzucic :)

      Pozdrowienia.

      Usuń
  3. piękne zdjęcia! czy chorizo nie zabija krewetek smakiem? bo jest takie mocno zdecydowane!
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje. Chorizo doskonale wspolgra z krewetkami. Ja uzylam specjalnie lagodnego chorizo aby jego ostrosc nie zdominowala calej potrawy.

      Pozdrowienia.

      Usuń
  4. przepysznie sie ta Twoja paella prezentuje,chcialoby sie widelcem siegnac....
    Usciski**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biegnij Gosiu po widelec :)) Nie mam nic przeciwko :)

      Pozdrowienia.

      Usuń
  5. wygląda super, można kupić wyfiletowane udka, np w lidlu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje. Nie wiedialam, ze maja takie udka w Lidlu. mam nadzieje, ze u nas tez sa. Musze sie koniecznie rozejrzec :)

      Pozdrowienia.

      Usuń
  6. Majko,
    to moje smaki!
    Uwielbiam i wirtualnie częstuję się Twoją paellą.
    Pysznego dnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze sie bardzo Amber. I czestuj sie prosze. Barszo milo byloby mi Ciebie goscic :)

      Pozdrowienia.

      Usuń
  7. Wiesz, że ja wędzonej papryki ciągle nie mogę spotkać, mówisz, że aż tak zmienia smak? Będę szukała usilniej...
    Serdeczności Majeczkuś!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz kochana, z ta papryka to ja tez nie mialam za wesolo :) Szukalam jej bedac ostatnio na urlopie ale w tych komercyjnych sklepach na Fuerte nic takiego dostac nie moglam. Przyjechalam z urlopu, zajrzalam do internetu i znalazlam. Nie zastanawialam sie tylko od razu kupilam. Dwa rodzaje: slodka i ostra. Paella smakuje naprawde fajnie. Czuc lekki posmak wedzonki. Zupelnie ianczej niz te, ktore robilam do tej pory.

      Usciski.

      Usuń
  8. pyszności w pięknych koloroch :) cudo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje Madziu :) Sciskam Cie mocno :)

      Usuń
  9. Kolejne pyszne danie, na ktore burczy mi w brzuchu :)

    Buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wlasnie uslyszalam jakies burczenie i zastanawialm sie skad ono dochodzi... :) Teraz juz wiem :))

      Pozdrowienia.

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Ja tez. Nastepnym razem bedzie z owocami morza :)

      Pozdrowienia.

      Usuń
  11. no to łapka do góry ;) ja bardzo lubię paellę!! dawno jej nie robiłam :) pyszności przygotowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze sie Kasiu. Zrob koniecznie. Ta paella jest wspaniala :)

      Pozdrowienia.

      Usuń
  12. Wspaniale się prezentuje. Choć krewetek nie jadam to bardzo mi się podoba Twoja paella.
    :)
    Uściski:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje Majanko. Widze, ze wciaz nie mozesz przekonac sie do krewetek. Ja za to moglabym jesc je nawet codziennie :)

      Usciski.

      Usuń
  13. Widzisz moją rękę w górze? Nawet dwie? Jestem fanką paelli, przypomina mi beztroski czas kiedy mieszkałam w Hiszpanii. Twój przepis prosty, więc koniecznie muszę po niego kiedyś sięgnąć.
    ¡Buen provecho!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widze, widze :)) Hiszpania to piekny kraj i musialas czuc sie tam wspaniale... A paelle oczywiscie goraco polecam :)

      Pozdrowienia.

      Usuń
  14. Moje łapki dwie w górę:) Zapowiada się pysznie, ale też i szybko a to bardzo mi się podoba. I znowu Donna Hay :-) Pyyyyychota :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I znowu Donna :) Postanowilam wreszcie zrobic uzytek z tych pietnastu ksiazek Donny, ktore posiadam :))

      Pozdrowienia.

      Usuń
  15. Moje obie łapki też w górze,
    o i Pomocnik Kuchenny też swoje podnosi;)
    Nasze smaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze sie, ze widze tyle lapek w gorze :) I zapraszam do mnie na paelle :))

      Usciski.

      Usuń
  16. ja bym zjadla z wielkim smakiem:) pycha:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiec zapraszam Agus :) Chetnie sie z Toba podziele :))

      Pozdrawiam.

      Usuń
  17. Chętnie porwałabym ten talerzyk z zawartością:) moje smaki! serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda naprawdę smakowcie ;)) szczegolnie sos

    OdpowiedzUsuń
  19. Gdzie można dostać świeże krewetki?

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. mmm, ciekawe czy ten kurczak nada się normalnie do zrobienia, nie tylko przy okazji tego dania

    OdpowiedzUsuń