czwartek, 25 sierpnia 2011

Dieta Italiana. Salatka z sera feta, arbuza i bazylii.



Z kazdej wizyty w Polsce przywoze ksiazki kulinarne. Zawsze zabieram dodatkowa torbe na bagaz podreczny bo kupuje ksiazki, ze tak powiem, hurtowo (oczywiscie, jesli znajde jakies ciekawe pozycje; z ostatniego pobytu przywiozlam az dziesiec:) Moim ostatnim odkryciem sa ksiazki Gino D'Acampo, Wlocha urodzonego na poludniu Italii, nazywanego "mistrzem nowoczesnej kuchni wloskiej". Mieszka obecnie w Londynie, gdzie jest gwiazda brytyjskiej telewizji i prowadzi oczywiscie programy kulinarne. Ten mlody czlowiek ma na swoim kacie trzy ksiazki, z pysznymi wloskimi przepisami. Pierwsza z nich "Fantastico!" zostala uznana za najlepsza wloska ksiazke kucharska swiata. W swojej drugiej ksiazce "Buonissimo" miesza tradycyjna kuchnie wloska z nowoczesna. Jest tez trzecia ksiazka "Dieta Italiana" wlasnie, z prostymi, zdrowymi i pysznymi przepisami. Polecam goraco te ksiazki wszystkim wielbicielom kuchni wloskiej (ja sama mam dwie z nich, w kolejce do kupienia czeka "Fantastico!"). Sa pieknie wydane a potrawy, ktore prezentuje az krzycza ze zdjec "zjedz mnie" :) Mala ciekawostka: tutaj niektorzy mowia na niego "wloski Jamie Oliver" :) A ostatnio ogladajac na kanale kuchnia.tv rewolucje Jamiego Olivera na stolowkach angielskich zauwazylam, ze ksiazke Gino (wlasnie "Fantastico!") dawal Jamie jednej z kucharek mowiac, ze to jego ulubiona wloska ksiazka kucharska :)

Przejdzmy jednak do przepisu. Przepis znalazlam w ksiazce "Dieta Italiana". Coz moge napisac o tej salatce...jest po prostu rewelacyjna! Prosta w wykonaniu i niesamowicie pyszna. I oczywiscie zdrowa :) Chrupiaca fasolka szparagowa, soczysty arbuz, slona feta, slodki sos balsamiczny i aromatyczna bazylia...pycha. Do tego odrobina soli czosnkowej i pyszna przekaska gotowa. Goraco polecam :)

"Ta prosta salatka wyglada i smakuje tak wspaniale, ze dogodzi nawet najbardziej wybrednemu podniebieniu. Co wiecej, jej barwy przywodza na mysl piekne kolory zielono-bialo-czerwonej wloskiej flagi narodowej. Zamiast arbuza mozna wykorzystac slodki melon kantalupa o pomaranczowym miazszu. Wtedy salatka nabierze kolorow odpowiadajacych fladze Irlandii!"



Salatka z sera feta, arbuza i bazylii

Skladniki na 4 porcje:
200 g drobnej fasolki szparagowe, obranej i przepolowionej
350 g miazszu arbuza
250 g sera feta w kostkach
20 g posiekanych listkow swiezej bazylii
2 szczypty soli czosnkowej
3 lyzki oliwy extra virgin
1 lyzka octu balsamicznego
1 lyzka soku z cytryny
szczypta swiezo zmielonego czarnego pieprzu

Doprowadzic do wrzenia wode w garnku i przez 3-4 min. gotowac w nim fasolke szparagowa (ja gotowalam ja troche dluzej, ale wazne jest aby fasolki nie rozgotowac- taka "al dente" jest w sam raz). Odcedzic i zanurzyc fasolke w zimnej wodzie aby przestygla.

Pokroic arbuza na niewielkie kawalki i wlozyc do salaterki z feta oraz odsaczona i schlodzona fasolka szparagowa. Posypac posiekana bazylia.

Przelozyc pozostale skladniki do malego sloika z nakretka. Energicznie potrzasnac a potem polac salatke dressingiem.

Starannie wymieszac salatke i podawac.




23 komentarze:

  1. Oo, fajnie, ze polecasz. Ja się zastanawiałam i nie byłam pewna czy warto (przez internet), więc teraz już się nie zawaham.
    Pytanie jeśli chodzi o fasolkę:
    po 3-4 minutach gotowania musi być jeszcze mocno twarda??? Czy może to pomyłka i trzeba ją gotować dłużej...?

    OdpowiedzUsuń
  2. Tyle minut podane jest w przepisie. Ja prawde mowiac gotowalam ja troche dluzej, bo wydawalo mi sie jednak zbyt krotko. Zeby fasolka byla taka "al dente" :) Dzieki, ze mi przypomnialas, bo wiedzialam, ze o czyms zapomnialam :) Zaraz to napisze w przepisie.

    Pozdrawiam Misiu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dieta Italiana to jest to, zwłaszcza w takie upały :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubie wloska kuchnie, ksiazki Gino przegladalam, ale zadnej nie kupilam. Jeszcze. Bo po twojej rekomendacji na pewno to uczynie!

    OdpowiedzUsuń
  5. TEŻ TAK MAM, ACZKOLWIEK ZAWSZE PRZYWOŻĘ KSIĄŻKI DO POLSKI Z INHYCH ZAKĄTKÓW.

    PYSZNA SAŁATKA!
    COŚ W TYM ROKU MAŁO U MNIE ARBUZA, HM...

    OdpowiedzUsuń
  6. Dieta Italiana- ajajaj.. to chyba zawsze moja letnia dieta;)
    Pozdrowienia cieplutkie, widzę, że przepyszna sałatka- aż ślinka cieknie

    OdpowiedzUsuń
  7. Apetyczna sałatka :) Ja ostatnio kupiłem książkę Jillian Michaeles pt.: Opanuj swój metabolizm. Autorka pisze bardzo o wpływie diety na ludzki układ hormonalny. Niedługo napiszę na blogu kilka słów na ten temat :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Na taką dietę mogę przejść choćby od zaraz :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. zdrowa i kolorowa sałatka :-) a "dogodzi podniebieniu", które nie przepada za fetą czy kozim serkiem? bo mam takiego delikwenta, który tych serów nie tknie, a od dawna chodzi za mną sałatka z arbuzem :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak u ciebie ładnie kolorowo Majku! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. No proszę, wymyśliłam sobie coś bardzo podobnego dziś na śniadanie, ale zamiast fety był kozi serek : ) Ta książka musi być wspaniała !

    OdpowiedzUsuń
  12. fajne smaki, fajne skladniki:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Faktycznie, pyszna sałatka :)

    OdpowiedzUsuń
  14. jak ja lubię takie smaki! feta w lodówce, więc już pewnie niedługo wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Często robię takie sałatki. Są mało skomplikowane, pożywne i zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniała sałatka! Idealna na gorące dni,jak dziś:)
    Pozdrawiam Majeczko:*

    OdpowiedzUsuń
  17. Właśnie mi szczęka opadła, ale z wrażenia. Niesamowity przepis. Wygląda rewelacyjnie.Pięknie podane i tak samo pięknie opisane. Coś wspaniałego!!! Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  18. z arbuzem jeszcze nie jadłam, a wygląda bardzo smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  19. rzeczywiście ta sałatka krzyczy ze zdjęcia żeby ją zjeść :) piękne kolory wzmagają apetyt :) wspaniała propozycja Agnieszko !!! buziaki

    OdpowiedzUsuń
  20. przepis oczywiście do wykorzystania, ale najbardziej zainteresowało mnie to co napisałaś o książkach kucharskich. Fantastico po prostu MUSZĘ mieć!

    OdpowiedzUsuń
  21. Też myślałam o książce tego autora :)
    Co do przepisu to znowu mnie kusisz :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Sałatka krzyczy, ale z Twojego zdjecia, bo nie pamietam jakie jest w ksizce. Mialam ja 2 razy w rekach i do tej pory nie wiem, czy jestem na tak, czy na nie. Wiele przepisow bardzo mi sie podobalo, inne byly po prostu klasyka. Zrob jeszcze cos z tej ksiazki, zebym sie mogla do konca przekonac:-)

    OdpowiedzUsuń