czwartek, 14 kwietnia 2011

Aloo Gobi - curry z kalafiorem i ziemniakami.



Kuchnia indyjska to moja nowa, wielka milosc. Uwielbiam ja za te wszystkie aromatyczne przyprawy, szczegolnie za kumin, ktory moglabym dodawac do wszystkiego :) Nie ma tygodnia, zebym nie przygotowala jakiejs indyjskiej potrawy, szczegolnie lubie wszelkiego rodzaju warzywne curry. Dzis przedstawiam wam wegetarianskie curry z kalafiorem i ziemniakami czyli Aloo Gobi. Potrawa wywodzi sie z kuchni pakistanskiej. To bardzo aromatyczne danie nie potrzebuje wielu skladnikow, wystarczy kalafior, ziemniaki i kilka przypraw. Przygotowuje sie je bardzo szybko a smakuje nieziemsko pysznie :) Curry najlepiej podawac z chlebkiem naan my jednak zjedlismy je bez niego. Jesli lubicie kuchnie indyjska to goraco polecam :)



Aloo Gobi - curry z kalafiorem i ziemniakami

Skladniki na 4 porcje:
500 g kalafiora
400 g ziemniakow
3 dojrzale pomidory (dalam z puszki)
1 cebula
kawalek imbiru (ok. 5 cm)
4 lyzki ghee (lub sklarowanego masla)
1/2 lyzeczki ziaren kuminu (nie mialam)
3/4 lyzeczki mielonego kuminu
3/4 lyzeczki mielonej kolendry
3/4 lyzeczki garam masala
1/4 lyzeczki chili w proszku
1/2 lyzeczki cukru
2 lyzki posiekanej swiezej kolendry

Kalafior podzielic na nieduze rozyczki, oplukac, osaczyc na sicie. Pomidory umyc, usunac trzpienie, pokroic na kawalki (pomidory z puszki wystraczy pokroic). Ziemniaki obrac, umyc, pokroic w 4 cm wielkosci kawalki. Cebule obrac, pokroic w mala kostke. Imbir obrac, pokroic w cieniutkie paseczki.

Na glebokiej patelni rozpuscic 2 lyzki ghee (lub sklarowanego masla). Dodac kalafior, posolic i podsmazyc przez 5 min. na srednim ogniu do lekkiego zbrazowienia. Zdjac kalafior z patelni, podgrzac pozostale maslo.

Wrzucic pokrojone ziemniaki, podsmazyc, posolic. Dodac cebule i ziarna kuminu, smazyc dalej az cebula nabierze lekkiego koloru. Dodac imbir i mielone przyprawy, wymieszac, smazyc jeszcze 1 min.

Wrzucic na patelnie pomidory, smazyc kolejne 2 min. Wlac 250-300 ml wody, dodac podsmazony kalafior. Przykryc patelnie pokrywka, dusic warzywa na malym ogniu przez 25-30 min. (jesli sos bedzie zbyt rzadki, nalezy na 5 min. przed koncem duszenia zdjac pokrywke i gotowac dalej aby odparowal).

Przyprawic curry do smaku sola i cukrem. Przed podaniem udekorowac posiekana kolendra.



* zrodlo przepisu: "Indien Basics" T. Dusy, S. Dickhaut

30 komentarzy:

  1. kumin kocham miłością wielką;) zjadłabym miseczkę takich pyszności

    OdpowiedzUsuń
  2. Majko! Lubimy i to bardzo! Dziś też gotuję po indyjsku, a następnym razem skorzystam z Twojego przepis:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Proste i apetyczne, a do tego te przyprawy. Super

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię i gotuję, choć trochę jest zabawy z przyprawami;)....ale jak przy tym pachnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Proste i genialne! Tego mi dzisiaj trzeba :) No może po makaronie, bo też za mną chodzi i trąca w kostkę :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też uwielbiam indyjskie smaki! Smacznie u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja nie mam doświadczenia w indyjskiej kuchni, ale zjadłabym takie curry raz dwa (:

    OdpowiedzUsuń
  8. Zjadłabym z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię taki kalafior z patelni :)) A w indyjskim stylu zjadłabym w mig :) Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  10. Już jadę na obiad!:)
    Pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam! A ja dziś mam takie nudne klopsy na obiad:/ Chociaż u ciebie najem się pyszności:)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam Aloo Gobi, i smakuje całej mojej małej rodzince, zmniejszam jedynie ilość chili ze względu na najmłodszego:)
    Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  13. A mnie zapachniało latem i wakacjami :) Moje smaki :)Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiam takie aromatyczne potrawy

    OdpowiedzUsuń
  15. Majeczko cudowny obiad. Dla mnie kumin daje gwarancję, że będzie pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Podoba mi się. Musi cudownie pachnieć i smakować!:)
    Apetytu mi narobiłaś Majeczko na takie jedzonko:)

    OdpowiedzUsuń
  17. zapowiada sie aromatyczne i smakowite jedzonko:)

    OdpowiedzUsuń
  18. O mniam! Bardzo lubię indyjską kuchnię. A to curry wygląda doskonale wręcz!

    OdpowiedzUsuń
  19. Mlask. To moje ulubione polaczenie lub ziemniaki kalafior i jeszcze dodatkowo jakies warzywo.
    A kumin i kolendra to najczesciej uzywane przyprawy w mojej kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  20. O wyszedl anonim, za szybko enter.

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo apetyczne danie - chętnie skorzystam z Twojego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  22. co prawda nie przepadam za kolendrą ale to danie bardzo mi sie podoba, nie znam zupełnie kuchni indyjskiej więc z przyjemnościa sie do Ciebie wprosze (znowu:)) buziaki

    OdpowiedzUsuń
  23. Trzeba przyznac Hindusom ze potrafia zrobic warzywa. Za aloo gobi przepadam a twoje wyglada po prostu doskonale. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Majko,wygląda tak pysznie!
    Wyobrażam sobie te aromaty...

    OdpowiedzUsuń
  25. Lubicie i niechybnie skorzystacie z przepisu.:)
    Super danie!:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Jeszcze nie wiem czy lubię kuchnię indyjską, ale patrząc na taką potrawę chętnie się przekonam :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo smacznie wygląda Twoja propozycja kalafiorkowa, i na pewno pyszne ;]

    OdpowiedzUsuń
  28. Kuchnia indyjska jest jedna z moich ulubionych. Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  29. Dzisiaj wypróbowałam - rewelacja :) Taka "hinduszczyzna" mi się podoba. Dziękuję za przepis i instrukcje. Pozdrawiam:)Natalia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo sie ciesze, ze Ci smakowalo :)

      Pozdrawiam cieplo.

      Usuń