Urodziny Malego Mezczyzny. Truskawkowy sernik na zimno lekki jak pianka.



Wczoraj nasz Maly Mezczyzna skonczyl 2 latka. To niesamowite jak ten czas leci. Wydaje mi sie, ze dopiero co pierwszy raz trzymalam go w ramionach a On jest juz taki duzy, ze sam powoli decyduje o tym, czy chce sie przytulic czy nie. Z dnia na dzien staje sie coraz madrzejszy. Zadziwia nas tym jak szybko sie uczy i co juz potrafi. Jest naszym Malym Szczesciem :)

Urodzinki Malego obchodzilismy w kameralnym gronie. Byli mili goscie, duzo prezentow i truskawkowy sernik na zimno zamiast tortu. Lekki jak pianka, nie za slodki, delikatny, na chrupiacym maslano-herbatnikowym spodzie. Oblozony truskawkami i polany pysznym, truskawkowym sosem. Truskawkowa pelnia szczescia w ten wiosenno-letni sloneczny czas :)



Sernik jest naprawde przepyszny. Mysle, ze jest to takie ciasto, ktore mozna wg uznania modyfikowac wykorzystujac inne owoce czy zmieniajac skladniki wchodzace w sklad spodu (dodajac np. orzechy, migdaly czy innego rodzaju ciastka). Polecam goraco!



Truskawkowy sernik na zimno lekki jak pianka

Skladniki na ok. 14 kawalkow:
125 g masla
200 g maslanych herbatnikow
10 listkow zelatyny
850 g truskawek
500 g kremowego serka (uzylam serka Filadelfia)
125 g cukru
4 lyki likieru lub syropu truskawkowego
400 g smietany kremowki

Maslo stopic w garnuszku, ostudzic. Herbatniki wlozyc do foliowej torebki, zamknac torebke, rozgniesc ciastka na drobno np. za pomoca walka. Wymieszac ze stopionym maslem. Wylepic nimi dno tortownicy o srednicy 26 cm (u mnie tortownica o srednicy 24 cm). Wstawic do lodowki aby spod nieco stwardnial.

Zelatyne namoczyc w zimnej wodzie. Truskawki oczyscic, umyc. 200 g truskawek zmiksowac na puree, przetrzec przez sito. Razem z cukrem dodac do serka, dobrze wymieszac (ja zrobilam to za pomoca miksera). Likier (lub syrop) truskawkowy wlac do rondelka, podgrzac. Napeczniala zelatyne odcisnac z nadmiaru wody, rozpuscic w cieplym likierze. Dodac 2 lyzki serowej masy, wymieszac a nastepnie dodac reszte masy. Wszystko razem dobrze wymieszac. Wstawic do lodowki. Kiedy masa zacznie tezec ubic smietane kremowke na sztywno i dodac ja do truskawkowej masy. Wygladzic powierzchnie i wstawic do lodowki na co najmniej 4 godz. (ja wstawilam na cala noc).

Przed podaniem 375 g truskawek zmiksowac na puree i przetrzec przez sito (u mnie mimo to pozostaly w sosie male pesteczki). Poslodzic wedlug uznania. Pozostale truskawki pokroic na kawalki.

Stezaly sernik pokroic na kawalki. Kazdy kawalek udekorowac kawalkami truskawek i polac truskawkowym sosem.



Przepis pochodzi z niemieckiego czasopisma "Lisa. Kochen &Backen"

Komentarze

Majeczko! Cudny Synek! Uściskaj go serdecznie! Sernik - mniam! Przepyszny!
Serdeczne pozdrowienia!
wiosenka27 pisze…
Boski serniczek:)
Najlepsze życzenia dla Synka:)
joanna pisze…
Piękny serniczek, taki lekki, piankowy. A przy okazji dużo zdrówka dla synka :)
belgia od kuchni pisze…
Przystojniacy ;)
albo to ty ich tak pieknie pokazalas...
Majana pisze…
Majeczko, masz ślicznego synka! Wszystkiego najlepszego dla Małego Jubilata!:)))
Sernik wygląda wspaniale! Zjadłabym kawalątko.

Pozdrawiam:)
kabamaiga pisze…
Maju wszystkiego najlepszego dla maluszka (ja też bliźniak, i mój synio też). A ciacho wspaniałe. Czy wiesz może jak się zamienia w proporcjach żelatynę w listkach na taką sypką, na łyżeczki?
Kaś pisze…
Mały niech rośnie! Co do sernika, zrobiłam dziś podobny, pyszne są tego typu serniki ;)Bardzo ładnie wygląda, szczególnie ten sos truskawkowy - niby taki prosty pomysł a jako efektowny.
Monika. L pisze…
Majeczko :)
Wszystkiego najlepszego dla Twojego Maluszka.
I dla Ciebie Mamo :)))

Serniczek cudowny, elegancki i taki letni :)
Buziaki
M.
Ewelina Majdak pisze…
Wszystkiego najlepszego dla Małego Chłopca :*
:)
Ciasta mi się chce...
Twojego :D
Wszystkiego najlepszego dla pięknego synka:)Mój skończy 2 latka w sierpniu, a ja już obmyślam jaki torcik upiec co podać na urodzinkach:). Lubię do Ciebie zaglądać:) Serdecznie pozdrawiam
Jaki cudowny ten mały Mężczyzna:*
Uściski i buziaczki dla Niego:*
Sernik prezentuje się niezwykle kusząco i pysznie, aż chciałąbym go sobie zjeść:)))
asieja pisze…
uroczy Maluszek! oczka ma piękne.

a sernik.. truskawkowa pianka.. cudnie!
viridianka pisze…
Majeczko Twój Synek jest cudowny! jakie ma oczka śliczne, niebieściutkie jak niezapominajki... no się zakochałam xP
buziak dla Niego na następne lata (:

a sernika biorę kawałek bo takiej truskawkowości to ja nie przepuszczę!

pozdrowienia ciepłe.
Anonimowy pisze…
Piękny ten serniczek.

A Przystojniakowi przesyłam mnóstwo całusów. Gdyby nie różnica wieku, bez wątpienia bym do niego startowała. Ma przepiękne oczy!

Ściskam! :)
Bea pisze…
Piekny ten Twoj Maly Mezczyzna Majko! :)
A truskawkowy sernik idealny na takie czerwcowe urodziny :)

Pozdrawiam!
Unknown pisze…
Wszystkiego Najlepszego dla Twojego
Malego Mezczyzny a serniczek wyglada pysznie:)
Pozdrawiam i wesolej niedzieli..
Paula pisze…
spałnienia marzen :)
a ta pianka... istne cudo :)
Wszystkeigo naj dla Męzczyzny! :)
piegusek1976 pisze…
zobaczysz jak szybko zlecą kolejne latka, mój starszy synek za tydzień kończy 8 lat sama niewiem kiedy to minęło :) oczywiście wszystkiego najlepszego z okazji urodzin dla ślicznego faceta-jaki on elegancki w tym krawacie :) uściski :))
karoLina pisze…
Dołączam się do życzeń dla Małego Mężczyzny, niedługo to już będzie Duży Chłopak! Sernik wygląda rewelacyjnie, u mnie w domu robi się sernik na zimno z jajkami i masłem w środku, przez co dla mnie jest za ciężki, ale Twoja kremowa i leciutka wersja z pewnością by mi posmakowała.
Usagi pisze…
Wszystkiego najlepszego dla Małego Mężczyzny :)
A sernik wygląda ślicznie.
W końcu muszę się skusić na jakiś sernik na zimno, bo nawet nie wiem, czy lubię.
Pozdrawiam
Danuta pisze…
wygląda pysznie i do tego ten sos (:
margot pisze…
wspaniały ten mężczyzna
majka pisze…
W imieniu Malego Mezczyzny dziekuje Wam za zyczenia i mile slowa :) Serniczek polecam z calego serca. mam nadzieje, ze i Wam bedzie smakowac :))

Pozdrawiam cieplo.
Piegowata pisze…
Cóż za oczyska! Piękny Mężczyzna:) Oby sama radość pałętała Mu się pod stopami:)
buruuberii pisze…
Majeczko, dolaczam do najlepszych zyczen dla malego Mezczyzny, krawacik ma odjazdowy! :-)
Szarlotek pisze…
Co tam sernik :) Synek to jest to co najsłodsze i takie do schrupania :) BĘDZIE Z NIEGO POCIECHA , OJ BĘDZIE ;D
misbasia pisze…
Majeczko!
Znowu troszkę się "zapodziałam" i nie blogowałam. Jak fajnie jest wracać i zaglądać m.in. do Ciebie :) Tyle wspaniałych rzeczy pieczesz i gotujesz!!!
A Mały Mężczyzna jest rozbrajająco uroczy!
Pozdrawiam ciepło!!! :D