Na francuskim ciescie. Cytrynowe tarteletki z cukinia i serem feta.



Pyszne i szybkie do zrobienia tarteletki z cukinia i serem feta. Przepis jest moja swobodna wariacja na temat przepisu Donny Hay z ksiazki "Salate & Gemüse: Einfach und schnell" (ang. Simple Essentials Salads and Vegetables). Swobodna, poniewaz przegladalam te ksiazke w ksiegarni a po powrocie do domu sprobowalam odtworzyc ten wlasnie przepis. Tarteletki sa naprawde pyszne i sycace. Doskonale na ciepla kolacje, piknik lub letni obiad na tarasie. Chrupiace ciasto francuskie, mieciutka cukinia o cytrynowym posmaku (doskonala!) swietnie komponuje sie tu ze slonym serem feta i mieta. Do tarteletek podalam dodatkowo salatke z mieszanych salat, ogorka i pomidorow, polana sosem vinaigrette. Smacznego :)



Cytrynowe tarteletki na francuskim ciescie z cukinia i serem feta

Skladniki na 6 sztuk:
1 op. mrozonego ciasta francuskiego
2 srednie mlode cukinie
skorka strata z 1 cytryny
4-5 lyzek oliwy
50 g sera feta, pokruszonego
pol garsci miety, drobno posiekanej
sol
swiezo mielony pieprz
1 zoltko, rozmacone


Cukinie umyc, razem ze skorka pokroic na cienkie plasterki. Cytryne sparzyc, zetrzec z niej skorke. Wlozyc pokrojona cukinie do miski, wlac oliwe, dodac skorke cytrynowa (ja dodalam jeszcze kilka kropli soku z cytryny) i sol. Wszystko dobrze wymieszac i odstawic na bok.

Ciasto francuskie rozmrozic, pokroic na 6 kwadratow o wymiarach 10x10 cm (ja uzylam gotowego ciasta francuskiego w kwadratach o tej wlasnie wielkosci - razem 270 g) i uformowac dokola maly brzeg.

Kazdy kwadrat francuskiego ciasta posmarowac w srodku rozmaconym zoltkiem. Ulozyc plasterki cukinii (tak aby na siebie zachodzily). Wstawic do piekarnika nagrzanego do temp. 200°C i piec przez 35 min.

Upieczone tarteletki wyjac z piekarnika. Posypac swiezo mielonym pieprzem, pokruszonym serem feta i posiekana mieta. Podawac najlepiej na cieplo.

Komentarze

Majka! Cudowne są!Przepis spisuje - lubię ogromnie takie smaki.
Też robiłam ostatnio tartę na francuskim cieście z cukinią, ale innym sposobem - może uda mi się wrzucić. W każdym razie Twoje dzieło piękne i zapisuję się na jeden kwadracik:)
Pozdrawiam!
belgiaodkuchni pisze…
Robię właściwie takie same tylko ciasto zagniatam po swojemu. Połączenie feta + mięta + cukinia fantastyczne. Miętę już mam, czekam teraz na pierwsze cukinie z ogrodu. Dzięki za przepis !
kornik pisze…
Wyglądają bardzo smakowicie, obstawiam, że i dobrze smakują:)
piegusek1976 pisze…
poprostu aż mnie zatkało na ten widok :) szalenie apetycznie to wygląda :) pozdrawiam
Pięknie się prezentują, a cukinie już pojawiły się w sklepie, więc do wypróbowania.
Piegowata pisze…
Majka, wodzisz mnie znowu na pokuszenie, a na diecie jestem;) Nastawiłam wczoraj zakwas, ale coś chyba "nie idzie" znowu:( taka zwyczajna breja mi się zrobiła, zero bąbli. No ale czekam cierpliwie;)
Pozdrawiam gorąco:)
wielgasia pisze…
Zarówno ciasto francuskie jak i cukinia no i feta oczywiście to moje ulubione smaki. To zdecydowanie przepis który wykorzystam.
Wyglądają obłędnie! Cukinia i ser feta... na pewno są pyszne!
Paula pisze…
czuję się jakbym była w Grecji patrząc na Twoje zdjęcia :)
kabamaiga pisze…
Wczptaj na targu widziałam cukinie po 6 zł - nie wzięłam. Potem w sklepie nawet miałam w rękach ciasto francuskie, ale odłożyłam. A teraz mi szkoda.
anna pisze…
Pysznie i aromatycznie sie zapowiada, dzieki za pomysl, pozdrawiam, anna
viridianka pisze…
takie tartaletki to mi właśnie na piknik jak piszesz najlepiej pasują, mmm muszą być pyszne bo prezentują się fajniutko (:
spencer pisze…
Cukinia, ciasto, feta.. Trzy składniki, które zawsze mam w domu, trzy, które po prostu uwielbiam...choć razem, nigdy nie jadłem.. Muszę spróbować, gdyż te tarteletki wyglądają GENIALNIE!!!
Majana pisze…
Jak one pysznie wyglądają! Cukienia i feta to pyszne połączenie i do tego ciasto francuskie - to musi być przepyszne. Tak też zresztą wyglądają:)

Pozdrawiam Majeczko:*
Anonimowy pisze…
Wieki nie jadłam cukinii! Ostatni raz chyba z dziesięć lat temu, u Babci; panierowaną. Czas odświeżyć smaki dzieciństwa! W połączeniu z ciastem francuskim (szaleję na jego punkcje!) to bez wątpienia poezja.

Ściskam, Majeczko! ;*
Ivon pisze…
Maju te Twoje zdjęcia są niesamowite !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Aaaaaaaa poczęstuj mnie plisssssssssss
majka pisze…
KUCHARNIA, Anna-Maria - dziekuje za mile slowa :) I naprawde sa przepyszne. Po raz kolejny okazalo sie, ze w prostocie tkwi sila. Sila smaku oczywiscie :)) Czekam na Twoja tarte :)

belgiaodkuchni - masz racje, polaczenie tych smakow jest jak dla mnie idealne. Nawet moj M. byl zachwycony :)

kornik - dobrze obstawiasz :)

piegusek1976 - dziekuje :) Mam nadzieje, ze juz wszystko ok :))

Ewa Smaczniutkie.pl - dziekuje. Koniecznie wyprobuj bo naparwde warto :)

Piegowata - skus sie, skus :) Bedziesz sie odchudzac od jutra :) A zakwas...mam nadzieje, ze tym razem sie uda. Moj tez nie byl na poczatku za "wyrywny". Pozniej bylo juz lepiej ale do tej pory nie szaleje za bardzo (nie zdarzylo mu sie jeszcze wyjsc ze sloika). On z tych bardziej zrownowazonych jest :))

wielgasia - ciesze sie bardzo. Daj znac czy smakowalo :)
majka pisze…
kulinarnefajerwerki - dziekuje. Sa przepyszne :)

Paula - wiec zapraszam do mojego greckiego stolu :)

kabamaiga - nic straconego. Podrzuce Ci teraz ze dwie sztuki a Ty pamietaj podczas nastepnych zakupow wrzucic do koszyka cukinie i ciasto francuskie :)

anna - dziekuje. Mam nadzieje, ze wyprobujesz przepis :)

viridianka - na piknik i nie tylko :) I sa pyszne :)

spencer - dziekuje :) Moze z tym genialnym wygladem to troche przesada ale moge Ci zagwarantowac, ze samk maja naprawde genialny! :)

majana - dziekuje. Moze sie skusisz? :)

Zaytoon - panierowana cukinia...uwielbiam! Kiedys robilam ja i jadlam namietnie prawie co tydzien :) Buzka.

asieja - dziekuje :)

Ivon - dziekuje. Zapraszam wiec do mnie :)P.S. wezmiesz dla mnie w pudeleczko kilka pierogow z truskawkami? :)
Monika. L pisze…
Jej, super.
Zapisuję.
Wszystko co lubię! Majeczko jakie piękne fotki!

Ściskam ciepło
M.
karoLina pisze…
Wyglądają świetnie i do tego są błyskawiczne, co zawsze działa na plus, mrożone ciasto francuskie to naprawdę genialny wynalazek. Ostatnio jadłam sałatkę z cukinii z cytryną i miętą, więc w wersji tartletkowej też musi być pyszna.
atina pisze…
Wyglądają przepysznie!
Cezonia pisze…
Kusisz, a ja przed śniadaniem jestem ;) Proste i pyszne te tartaletki :)
LidKa pisze…
Wyglądaja bardzo zachęcająco:)
Do zrobienia na pewno.
Kredka pisze…
o rany, cos pysznego!
wyglądaja obłędnie
Usagi pisze…
Ja ostatnio jadłam takie tartaletki ze szparagami - pychota. Ale szparagów koniec a cukinia wchodzi do gry - a Twoje tartaletki będą idealne na kolacyjkę lub piknik.
Ślicznie wyglądają, oczu nie można oderwać.

Pozdrawiam
Weroniko pisze…
To danie jest jednoznacznym skojarzeniem z wymarzonymi wakacjami. Bardzo, bardzo chciałabym go spróbować.
majka pisze…
Monika.L - ciesze sie, ze Ci sie podoba :) Mam nadzieje, ze beda Ci rowniez smakowac :) Buzka.

karoLina - dzieki wielkie :) A ja chetnie wcielabym teraz taka salatke :)

atina - dziekuje :)

Cezonia - na sniadanko tez moga byc :) Nie wymagaja duzo pracy i szybko sie robia. Moze sie skusisz? :))

LidKa - dziekuje. Daj znac czy smakowaly :)

Kredka - dziekuje :)

Usagi - ze szparagami tez lubie, robilam w zeszlym roku :) Dziekuje :)

Weroniko - w takim razie polecam :) Albo wpadnij do mnie. Chetnie je przygotuje ponownie :)
chanya13 pisze…
Wyglądają bardzo smakowicie.
Ciekawe połączenie smaków;)