środa, 20 grudnia 2017

Ciasteczka marcepanowe z migdalami.


To juz przedostatnie ciasteczka na blogu (upieklam ich jeszcze troche wiecej ale nie wszystkie trafia na bloga:) Wiem, ze w tym roku sporo u mnie ciasteczek wszelkiego rodzaju ale jak juz wspominalam, robie z nich prezenty dla moich bliskich. Mam to szczescie, ze w tym roku znow spedzimy swieta z rodzina wiec szaleje w kuchni na calego :) Wracajac do ciasteczek... sa pyszne, kruche i robi sie je dosyc szybko. Do ich przygotowania potrzebujemy zoltka z dwoch jajek, pozostale bialka mozna uzyc np. do upieczenia tych (klik) lub tych (klik) bezikow lub do kokosowych makaronikow (klik). Goraco polecam :)

Przepisy na inne swiateczne wypieki i potrawy znajdziecie w dziale "Boze Narodzenie" (klik)



Ciasteczka marcepanowe z migdalami

Skladniki na 25 sztuk:
50 g masy marcepanowej
125 g masla
60 g cukru pudru
160 g maki pszennej

Do obtoczenia:
3 lyzki cukru
1 lyzka mielonych migdalow
1 zoltko (M)

Do posmarowania i dekoracji:
1 zoltko (M)
50 g calych migdalow bez skorki lub 25 g platkow migdalowych
3 lyzki mleka

cukier puder do oproszenia ciasteczek

Marcepan zetrzec na tarce o grubych oczkach. Maslo pokroic na kawalki, przelozyc do misy misera, dodac cukier puder, make i marcepan, zagniesc szybko gladkie ciasto. Uformowac z ciasta rulon o srednicy 4 cm. Zawinac go w folie spozywcza i wlozyc na ok. 1 godz. do lodowki.

Piekarnik rozgrzac do temp. 175°C. Dwie blachy z wyposazenia piekarnika wylozyc papierem do pieczenia.

Mielone migdaly wymieszac z cukrem. Schlodzone ciasto wyjac z lodowki. Posmarowac je zoltkiem, obtoczyc w mieszance cukru i mielonych migdalow. Pokroic rulon na ok. 5 mm plastry, ulozyc ja na przygotowanych blachach. W kazde ciasteczko wcisnac po dwa migdaly (lub ulozyc kilka platkow migdalowych).

Pozostale zoltko wymieszac z mlekiem, posmarowac ciasteczka. Wstawic blache do piekarnika i piec przez ok. 15 min. Wyjac, zostawic ciasteczka 5 min. na blasze a nastepnie przelozyc na kuchenna kratke i zostawic aby calkowicie wystygly. Przed podaniem oproszyc cukrem pudrem.



3 komentarze: