czwartek, 9 października 2014

Filety rybne zapiekane z cukinia.


To pyszne, wegetarianskie danie jest doskonale nie tylko piatkowy obiad. Delikatna ryba owinieta w cukinie i zapieczona ze smietana, zoltym serem i koperkiem na pewno posmakuje wszystkim :) Zdjecia moze nie powalaja na kolana ale ryba byla naprawde doskonala :) Polecam.


Filety rybne zapiekane z cukinia
*inspiracja: "Lisa" 8 (2013)

Skladniki na 4 porcje:
2 duze cukinie
sol
12 filetow rybnych (po ok. 60 g kazdy)
3 lyzki soku z cytryny
4 pomidory
4 jajka
300 ml smietany kremowki
100 ml mleka
swiezo mielony czarny pieprz
1 zabek czosnku
1 peczek koperku (posiekany)
100 g tratego zoltego sera (np. goudy lub ementalera)

Cukienie umyc, osuszyc, pokroic wzdluz na cienkie plasterki (najlepiej szerokim obierakiem do warzyw). W malym rondelku zagotowac wode z dodatkiem soli, blanszowac plasterki cukinii przez ok. 2 min. Przelozyc na sito, przelac zimna woda, osaczyc.

Filety rybne oplukac, osuszyc (ew. rozmrozic*). Skropic sokiem z cytryny, oproszyc sola. Kazdy kawalek ryby owinac platerkiem cukinii, ulozyc ciasno obok siebie w zaroodpornej formie**

Pomidory obrac ze skorki, usunac gniazda nasienne, pokroic w mala kostke. Piekarnik rozgrzac do temp. 220°C. W misce wymieszac smietane z jajkami, mleko, dodac sol i pieprz, wymieszac. Czosnek obrac, przecisnac przez praske, dodac do smietany. Na koniec wsypac posiekany koperek, tarty ser i pokrojone pomidory, wymieszac.

Zalac rybe przygotowowana masa smietanowo-jajeczna, wstawic naczynie do piekarnika. Zapiekac przez 20-25 min. (ja zapiekalam 35 min.). Podawac na cieplo, posypane koperkiem, z dodatkiem ziemniakow oproszonych posiekana natka pietruszki.


* mrozone filety rybne najlepiej jest umiescic na noc w lodowce, na metalowej kratce podstawiajac pod spod np. prostokatna forme do pieczenia do sciekajacej wody. Dzieki temu ryba, rozmarazajac sie, nie bedzie lezala w wodzie.

** najlepiej uzyc dosc glebokiej formy do zapiekania, poniewaz masy smietnowo-jajecznej jest dosyc duzo i mi nie zmiescila sie cala w formie do tarty widocznej na zdjeciach (lub przygotowac rybe w dwoch formach zarodopornych dzielac skladniki na pol)

10 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł, który pozwoli "przemycić" rybę do obiadu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ważne zdjęcia, Maju danie wygląda bardzo apetycznie, przynajmniej dla mnie :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka zapiekanka mi się marzy...
    Wspaniałe danie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne! Nawet bardzo. Śródziemnomorskie smaki... na przedłużenie lata.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają genialnie! Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam ryby pod każdą postacią pod warunkiem że są dobrze przyrządzone. Agnieszko zdjęcia jak dla mnie zachęcają i wszystko wygląda doskonale :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Agnieszko strzał w 10. Muszę zrobić. Wprawdzie tylko dla mnie, ale muszę koniecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uważam, że ryby i cukinia to zawsze bardzo trafione połączenie, dlatego podoba mi się Twoje zapiekane danie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo pyszny pomysł na danie rybne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Na zdjęciach wygląda bardzo apetycznie, podoba mi się taki pomysł na rybkę :)

    OdpowiedzUsuń