Ciasteczka z maslem orzechowym.



W lodowce juz od dluzszego czasu stal napoczety sloik masla orzechowego zas w kuchennej szafce znalazlam pol puszki orzeszkow ziemnych. Postanowilam upiec wiec ciasteczka, ktore pieklam juz kilka razy ale nie znalazly sie do tej pory na blogu. Pyszne slodko-slone ciasteczka z maslem orzechowym i kawalkami orzeszkow ziemnych. Zaraz po wystygnieciu cudownie chrupia a kiedy poleza kilka dni w kuchennej szafce troche miekna i staja sie lekko ciagnace. Z podanych skladnikow wychodzi ok. 35 dosyc duzych ciastek (mozna tez zrobic mniejsze wtedy bedzie ich oczywiscie wiecej). Goraco polecam :)



Ciasteczka z maslem orzechowym

Skladniki na 35 ciasteczek:
125 g miekkiego masla
150 g masla z orzeszkow ziemnych z kawalkami orzechow
250 g cukru
1 jajko, lekko rozklocone
160 g maki pszennej
1 1/2 lyzeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
75 g niesolonych orzeszkow ziemnych, posiekanych

Duza blaszke (z wyposazenia piekarnika) wylozyc papierem do pieczenia. Maslo zmiksowac w misce z maslem orzechowym na kremowa mase. Stopniowo, ciagle ucierajac, wsypywac cukier. Nastepnie dodac jajko, zmiksowac. Na koniec wsypac make, proszek do pieczenia i sol, wszystko razem dokladnie zmiksowac. Dodac posiekane orzeszki ziemne, dokladnie wymieszac. Powstala mase wylozyc na folie spozywcza (masa jest dosyc rzadka), dokladnie zawinac formujac kule i wlozyc na 30 min. do lodowki.

Piekarnik rozgrzac do temp. 190°C. Wyjac ciasto z lodowki, za pomoca lyzki odrywac kawalki ciasta i toczyc w dloniach kulki. Ukladac je na blasze zachowujac 5 cm odstepy, poniewaz ciasteczka podczas pieczenia bardzo rosna. Lekko splaszczyc kazda kule za pomoca lyzki maczanej w zimnej wodzie.

Wstawic blache do piekarnika i piec ciasteczka przez 15 min. (ja pieklam 12 min., nalezy bardzo uwazac, poniewaz bardzo szybko sie rumienia). Upieczone ciasteczka wyjac z piekarnika, zostawic na 5 min. na blasze* a nastepnie przelozyc na kuchenna kratke i zostawic do calkowitego wystygniecia. Przygotowac kolejna partie ciastek i piec jak powyzej.



* ciasteczka zaraz po upieczeniu sa bardzo miekkie i ciezko je zdjac z blachy, po chwili jednak lekko twardnieja dlatego wazne jest, aby odczekac 5 min. zanim przelozymy je na kuchenna kratke

**zrodlo przepisu: Susanna Tee "1001 Kekse"

Komentarze

ANNA pisze…
Pysznie wyglądają :)
kocie-smaki pisze…
ciasteczka z czerwoną krateczką i szklanką mleka są tak apetyczne, że nic tylko pędzić do sklepu po masło orzechowe :)
Mich pisze…
Moje pierwsze skojarzenie z ciasteczkami - mleko. Nie przepadam za masłem orzechowym bo strasznie mnie zamula ale jedno ciastko czy dwa do kawy, która stoi przede mną podchwyciłbym.
Maggie pisze…
Lubie bardzo! To chyba moj ulubiony sposob na wykorzystanie nadmiaru masla orzechowego.
burczymiwbrzuchu pisze…
Pycha! Właśnie się zastanawiałam co zrobić z napoczętym słoiczkiem masła orzechowego, bo jak na razie zbyt często wpadam na pomysł wyjadania go palcami:) Pozdrawiam
Wiewióra pisze…
Uwielbiam!!! pełne smaku i mega sycące... ehhh...
Majeczko, słyszę jak chrupią...! Bardzo lubię ciasteczka orzechowe i ich zapach podczas pieczenia...:). Wolę jednak z dobrą Earl Grey, choć czasami zdecyduję się na mleko.

Dobrego tygodnia!
Gosia Oczko pisze…
Dzięki za przepis! Zrobię nareszcie ciastka z masłem orzechowym, bo i mi rzeczone masło czeka na łaskę w lodówce ;)
grazyna pisze…
Pysznie wyglądają, już wyobrażam sobie ich smak :)
Monica pisze…
Pyszne, pyszne :) Robiłam kiedyś podobne, wypieki z masłem orzechowym są bardzo smaczne :)

Pozdrawiam serdecznie!
ILoveBake.pl pisze…
Ja ostatnio robiłam, ale wyszły nie takie jak powinny więc wylądowały jako spód do deseru :)
Beata pisze…
Przepis na pewno się przyda, u mnie często zaczo orzeechow
Beata pisze…
zalega masło orzechowe miało byc :)
kabamaiga pisze…
Wspaniałe. Takich orzechowych jeszcze nie jadłam.
wiosenka27 pisze…
Dawno nie piekłam żadnych ciastek. Ale jeszcze trzy tygodnie i nie wyjdę z kuchni:))
Majana pisze…
Piękne! Małe cudne ciastka. Jeszcze takich z masłem orzechowym nie robiłam. Musze spróbować.
Pozdrawiam Majeczko:)
Karmel-itka pisze…
ojej, ale one są ładne!
dostanę jednego? pochrupię z chęcią!
pieczarka mySia pisze…
Cudowne ciasteczka, a jak pieknie wygladaja :)

mniam, mniam.. chetnie bym sobie pochrupala takie ;-)

Buziaki ;*
Hmm, hmm, hmm,... pyszności!
Monika. L pisze…
Uwielbiamy słodko-słone ciasteczka. Twoje wyszły jak malowane! Sliczne, zapisuję przepis :)
M.
Aga pisze…
To są ciasteczka mojego dzieciństwa:)
mam wieeelką ochotę na Twoje ciastko.
czyste zdjęcia- bardzo lubię ♥
magda k. pisze…
jak mogłaś tak długo nie opublikować przepisu na tak cudne ciasteczka, :) też chyba mam wszystkie składniki :)
piegusek1976 pisze…
a u mnie masła brak-muszę uzupełnić zapasy, bo ciasteczka świetnie wyglądają :) uściski
Kasia pisze…
Za taką słodko-słoną harmonię ostatnio pokochałam lody "słony karmel" :) Te ciasteczka są w sam raz dla mnie :)
zjedz_mnie pisze…
Smakowicie wyglądają ;]
Monika pisze…
Maju, no właśnie. A ja dzisiaj kupiłam orzeszki na przemiał ;) Także może częśc poświęce na to! :)
monia pisze…
ja robię podobne tylko używam nutelki ;))
pozdrawiam
Pizza pisze…
W sam raz na raz :) Idealne śniadanko dla łasuchów - palce lizać.
Pozdrawiam
Unknown pisze…
Dobra, zrobiłam przed chwilą. Trochę zmodytyfikowałam przepis, dodając kakao. Masa wyszla drastycznie rzadka, dodałam trochę więcej mąki - i nic... miskę z masą zawiniętą w folię spożywczą włożyłam do lodówki i sobie czekam teraz aż się schłodzi... czy coś z tego będzie? :(
majka pisze…
Pisalam w przepisie, ze masa bedzie dosyc rzadka... Mam nadzieje, ze maslo dodalas miekkie a nie rozpuszczone? Jesli trzeba schladzaj ja troche dluzej (maslo scisnie mase). Ciasteczka powinny wyjsc. Mnie jak widac wyszly :)