poniedziałek, 20 grudnia 2010

Swiateczne Prezenty. Kakaowo-migdalowe gwiazdki.



Te kakaowo-migdalowe gwiazdki to doskonaly upominek dla osob, ktore lubia mniej slodkie, kakaowe wypieki. Ciasteczka maja lekko piernikowy posmak dzieki korzennym przyprawom dodanym do ciasta. W oryginalnym przepisie dodano do nich rowniez mielone orzechy, ktore ja zamienilam na mielone migdaly. Z migdalami wyszly bardzo dobre ale mysle, ze z orzechami bylyby jeszcze lepsze. Moje migdaly nie byly zbyt dobrze zmielone dlatego w ciasteczkach widac wyraznie ich male kawaleczki (mysle, ze dodaje im to tylko uroku:) Co do smaku tych ciasteczek zdania byly u nas w domu podzielone. Dla mnie byly malo slodkie (chetnie dodalabym do ciasta wiecej cukru), natomiast moj M., wielbiciel gorzkiej czekolady, byl nimi po prostu zachwycony :) Polecam.


Ciasteczka sa moja propozycja w ramach akcji "Swiateczne prezenty".



Kakaowo-migdalowe gwiazdki

Skladniki na 30 sztuk:
180 g maki pszennej
40 g kakao
1/2 lyzeczki cynamonu
1 szczypta mielonego ziela angielskiego
1 szczypta mielonych gozdzikow
1/2 lyzeczki aromatu waniliowego (dalam cukier waniliowy)
75 g mielonych orzechow (dalam mielone migdaly)
50 g brazowego cukru
125 g miekkiego masla
1 jajko
1-2 lyzki zimnej kawy espresso
cukier do obtoczenia ciasteczek

Make i kakao wymieszac, dodac cynamon, mielone gozdziki, ziele angielskie, cukier waniliowy, orzechy (lub migdaly) i brazowy cukier, wymieszac. Zrobic posrodku wglebienie, wrzucic maslo w kawalkach, dodac jajko i espresso, zagniesc ciasto. Uformowac z ciasta kule, zawinac w folie spozywcza i wlozyc na ok. 60 min. do lodowki.

Piekarnik rozgrzac do temp. 180°C. Wyjac schlodzone ciasto z lodowki, rozwalkowac pomiedzy dwoma kawalkami folii na grubosc 1 cm i wycinac za pomoca foremki gwiazdki.

Ukladac ciasteczka na duzej blasze wyloznej papierem do pieczenia. Piec w nagrzanym piekarniku przez 10-12 min. Upieczone ciasteczka wyjac z piekarnika i jeszcze cieple obtoczyc w zwyklym cukrze. Wystudzic na kratce.



*zrodlo przepisu: Lisa "Kochen & Backen"

34 komentarze:

  1. Piękne te gwiazdeczki Majeczko! Ślicznie wyglądają takie ciemne,muszą być pyszne:)
    Pozdrowienia ciepłe:)

    OdpowiedzUsuń
  2. o to ja pewnie też bym je dosłodziła :) fajnie wyglądają w przekroju :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O zdecydowanie te kawałeczkimigdałów nadają im uroku! są sliczne i wyglądaja bardzo apetycznie, chciałsbym sama taki mały prezencik na święta:)

    OdpowiedzUsuń
  4. No, widzisz, co człowiek to inne oczekiwania i inny smak - i to w jednym domu. A migdały w cieście lubię bardzo. Porywam jedno na spróbowanie..;)
    Serdeczności ciepłe proszę Pani!

    OdpowiedzUsuń
  5. Merry Christmas!!
    New Year's 2011 Fireworks Celebrations Around the World
    http://fireworks2011.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Czuje Majko, ze i nam posmakuja! A mialam juz nic nie piec... ;)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Majciu, oj widze ze gwiazdkowo zrobilo sie i u Ciebie i u mnie niebawem :)
    To jakby takie kakowe pierniczki?
    Usciski sle przedswiateczne!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kakaowo migdałowe powiadasz...ciekawie brzmi, bo takiego połączenia nie próbowałam, a już na pewno nie w postaci ciasteczek. Takich ślicznych ciasteczek że aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Majko! Śliczne! W tym roku wypiekłam już limit, a nawet ponad:), ale nowy rok przede mną i chętnie rozpocznę go Twoimi gwiazdkami:)
    Pozdrawiam Cię!
    P.S. Wysłałam maila!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja zdecydowanie rowniez bylbym zachwycony!

    OdpowiedzUsuń
  11. Genialny pomysł na prezent. Nie ma nic fajniejszego niż własnoręcznie wykonany wypiek albo pralinka. A jeśli do tego będzie to smakołyk, to już więcej nic nie trzeba. Wesołych Świąt!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. ja chętnie bym mogła dostać taki upominek :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jejku Maju kusisz strasznie. Mam wszystkie składniki do nich, tylko jeszcze czasu brakuje. Zapisuję przepis koniecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. ale cudeńka , te gwiazdki są hipnotyzujące

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale piękne! Znam Kogoś, kto baaardzo by się z nich ucieszył :) Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyglądają po prostu obłędnie, Majeczko! Ale skoro mówisz, że nie są zbyt słodkie, to ja sobie póki co popatrzę. I uwzględnię zwiększenie ilości cukru przy pieczeniu. ;))

    Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Fantastyczne!! Podane z smaczną herbatą...mniam...:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jakie są śliczne te gwiazdki, bardzo bym chciała znaleźć takie pod choinką.
    Majeczko jakie piękne fotki.

    serdeczności
    M.

    OdpowiedzUsuń
  19. cudnie wyglądają :)
    idealne na świąteczny podarunek od serca:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Korzenie i migdały to bardzo dobry duet.Gwiazdki są ślicznie i na pewno wspaniale smakują.
    Pyszny upominek !

    OdpowiedzUsuń
  21. Takie gwiazdkowe wypieki są najwspanialsze. Ten zapach, atmosfera i smak... Idealne połączenie....idealne z małym kubaskiem kawy :)*

    OdpowiedzUsuń
  22. Musi cudownie pachnieć, kiedy się pieką. Wiadomo, kawie z czekoladą nie można się oprzeć, na szczęście Święta są właśnie po to, żeby wszelkie myśli o opieraniu na kilka dni porzucić. Chociaż pewnie też byłabym za słodszą wersją. Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Pięknie wyglądają oprószone jak śniegiem. A smak sobie wyobrażam :}

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam przepis pyszny, napewno go wypróbóje w niedługim czasie, bo czas przedświąteczny jest najlepszy aby próbować nowe rzeczy.
    Chciałbym rówierz zaprosić na swój blog kulinarny http://naobiad.blogspot.com
    Dodałem serwis do obserwowanych mam nadzieje ze zapoznasz sie z moimi przepisami i tez mnie dodasz jezeli przypadna ci do gustu :p

    OdpowiedzUsuń
  25. Jakie ośniezone ciasteczka! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. dostając takie ciasteczka aż trudno o brak uśmiechu. wywołują niepohamowany zachwyt.

    OdpowiedzUsuń
  27. najlepszy z możliwych prezentów :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. rozmarzyłam się chciałabym otrzymać taki słodki podarek (chociaż też wole bardziej słodkie) a odpowiadając na zapytanie Agnieszko to ja ciągle jakoś nie wierzę, że Święta już tak blisko, wciąż ganiam i dopiero wczoraj zakupiłam choinkę którą dzisiaj będę ubierać, może dotrze do mnie, że to już naprawdę Święta :)) pozdrawiam Cię serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Przymierzałam się do tych gwiazdek, ale w wersji jasnej! Teraz jeszcze, jeśli pozwolisz zapiszę sobie wersję ciemną i może w końcu upiekę;) Pzdr i życzę radosnych Świąt Aniado

    OdpowiedzUsuń
  30. Majeczko dla Ciebie i Twojej rodziny spokoju, miłości na te Święta.

    OdpowiedzUsuń
  31. Ale dawno mnie tu nie było... Z przyjemnoscią podziwiam nowe wypieki - gwiazdki mnie zauroczyły!

    Pozdrowienia ciepłe, Majko!

    OdpowiedzUsuń