Jajka zapiekane na szpinaku z sumakiem.


Dwutygodniowe ferie jesienne dobiegly konca, moj synek poszedl do szkoly a ja moge znow wrocic do regularnego blogowania i gotowania :) Jakis czas temu przygotowalam jajka zapiekane na szpinaku. Proste i szybkie w przygotowaniu, z lekka "egzotyczna" nuta w postaci sumaku. Idealne na lekka kolacje lub, jak u mnie, pozny obiad. Polecam :)



Jajka zapiekane na szpinaku z sumakiem
*inspiracja: S. Hage "Die libanesische Küche" (ang. klik)

Skladniki na 2 porcje:
2 lyzki rozpuszczonego masla
1 lyzka oliwy
2 zabki czosnku, przecisniete przez praske
200 g mlodego szpinaku, grube koncowki usuniete
3 lyzki smietany kremowki
1 szczypta mielonej galki muszkatolowej
2 jajka
1 lyzeczka mielonego sumaku
sol
plasi chlebek (fladen) do podania

Piekarnik rozgrzac do temp. 180°C. Dwie kokilki (ramekiny) wymarowac maslem. Czosnek obrac, przecisnac przez praske. Szpinak przebrac, usunac grube lodyzki, umyc i osaczyc na sicie.

Na patelni podgrzac oliwe, wrzucic przecisniety przez praske czosnek i smazyc 1 min. Nastepnie dodac szpinak, wlac 1-2 lyzki wody i dusic kolejne 3-5 min. az szpinak zmieknie. Przelozyc szpinak na sitko, lekko wystudzic.

Odcisnac szpinak porzadnie z nadmiaru wody, pokroic, przelozyc do miski. Wlac smietane, dodac galke muszkatolowa, wymieszac. Przelozyc szpinak do przygotowanych foremek, na szpinak wybic po jednym jajku. Oproszyc sumakiem i sola.

Wstawic foremki do nagrzanego piekarnika i zapiekac przez 20 min., az jajko sie zetnie. Podawac na cieplo, z dodatkiem plaskiego chlebka (ja podlam z tureckim chlebkiem pide).




Komentarze

Unknown pisze…
Obłędne! :)
O, jajko na szpinaku zajadam ostatnio pasjami, tak mi smakuje :-)
Wrzucę swoją wersję na blog na dniach, a na razie dopisuję sumak do listy zakupów
claire pisze…
Super, ja bardzo lubię takie jedzenie a niedaleko mogę kupić takie chleby arabskie bez konserwantów :-)
majka pisze…
Dzieki :)
majka pisze…
Mnie tez strasznie posmakowalo... Jestem ciekawa tego Twojego jajeczka :)
majka pisze…
To witaj w klubie :) Moj chleb tez bez konserwantow :)