Sernik z morelami i kruszonka.


Macie ochote na sernik? Jesli tak, to zapraszam :) Na sernik z morelami z puszki i chrupiaca kruszonka (zamiast moreli mozemy rowniez uzyc brzoskwin). Z kruchego ciasta, z ktorego wykonany jest spod sernika, robimy rowniez kruszonke. Ja zbyt mocno zmiksowalam mase na sernik, przez co wtloczylam za duzo powietrza i na zdjeciach widoczne sa "dziurki" w masie serowej (nie zmienia to jednak faktu, ze sernik byl pyszny:) Polecam.


Sernik z morelami i kruszonka

Skladniki na tortownice o srednicy 26 cm:
Kruche ciasto:
150 g maki pszennej
100 g mielonych migdalow bez skorki
100 g cukru
1 op. cukru waniliowego (dalam cukier z prawdziwa wanilia)
1 jajko
125 g miekkiego masla

Dodatkowo:
1 puszka moreli w syropie (480 g po odsaczeniu)
750 g kremowego sera 20 % tluszczu (dalam quark)
2 op. budyniu waniliowego w proszku
70 g cukru
4 jajka

tluszcz do formy


Przygotowac kruche ciasto: wszystkie skladniki szybko zagniesc, uformowac kule. Owinac folia spozywcza i wlozyc do lodowki na 30 min.

Piekarnik rozdgrzac do 200°C. Morele osaczyc na sicie. Ser wymieszac z budyniem w proszku, cukrem i jajkami. Tortownice wysmarowac maslem.

2/3 schlodzonego kruchego ciasta rozwalkowac, na posypanym maka blacie, na okrag troche wiekszy od srednicy tortownicy. Wylozyc ciastem tortownice tworzac wysoki brzeg. Wlac mase serowa, wyrownac powierzchnie, ulozyc morele. Z pozostalego kruchego ciasta zrobic kruszonke, posypac nia sernik.

Piec w nagrzanym piekarniku 55-60 min. (jesli ciasto bedzie sie zbyt mocno rumienic mozna je przykryc folia aluminiowa). Upieczony sernik wyjac z piekarnika, zostawic do wystygniecia na kuchennej kratce. Schlodzic przez noc w lodowce. Przed podaniem posypac cukrem pudrem.





Komentarze

skoraq cooks pisze…
Bosko prezentuje się Twój sernik. Mam na niego wielką ochotę :-)
Mniam pyszności
Martyna pisze…
U mnie też sernik! :) Twój wygląda przepysznie :)
Olka pisze…
Ochota na sernik występuje u mnie zawsze. A brzoskwinie i morele to do niego najlepsze dodatki. Tak więc bez bicia przyznaję, że najlepiej pochłonęłabym ile się da Twojego sernika :)
ugotujmyto.pl pisze…
O żesz.... ale boski! I te zdjęcia...aż chce się oblizać monitor!!!
Majka, oglądanie takich rzeczy o 21.19 powinno być zabronione...
Łucja pisze…
Wspaniały :D Zdecydowanie narobiłaś mi ochoty na sernik :D
wedelka pisze…
Apetycznie wygląda :)
Natalie pisze…
Ależ on smacznie wygląda! Tak soczyście :)
whipped cream pisze…
Piękne zdjęcia. Już po pierwszy autentycznie poczułam smak sernika, takiego dekadenckiego. Takiego, który każdy z nas pamięta ;)
Unknown pisze…
Fantastyczny sernik! :)
Zuzanna Ploch pisze…
Oj tak, na taki sernik to ja zdecydowanie mam ochotę!
Patrycja Reszko pisze…
Jaki aksamitny!
piegusek1976 pisze…
fantastycznie wygląda z tymi dziurkami:) sięgam po kawałek :) pozdrawiam cieplutko
zjedz_mnie pisze…
A cóż to za pytanie, czy mam ochotę na sernik. Oczywiście, że tak, wygląda tak zachęcająco, ze nie sposób się oprzeć :)
matleen pisze…
Uwielbiam wszelkiego rodzaju serniki. Twój wygląda pięknie
Pozdrawiam

Zapraszam do mnie
ugotujmyto.pl pisze…
I skusiałaś mnie ;)! Zrobiłam go i jest pyszny! Dziękuję za przepis i pozdrawiam :)!
ILONAMELIA pisze…
mmmm mniam :) wygląda i pewnie smakuje przepysznie :) aż mam ochotę na taki serniczek, bo to moje ulubione ciasto a jeszcze nigdy go nie jadłam z morelami :) Teraz wpadł mi do głowy pewien pomysł, przyozdobienia serniczka jakąś fajną figurką z lukru czy czegoś, bo fajne inspiracje znalazłam na http://rogwojskiego.pl/, robią same cuda a ja w weekend zaprosiłam koleżanki i moze tak z pozoru zwykłe ciasto przyozdobić :)