poniedziałek, 30 czerwca 2014

Lody smietankowo-truskawkowe.


W tym roku wreszcie stalam sie szczesliwa posiadaczka maszynki do lodow :) Przymierzalam sie do jej kupna juz od dwoch lat ale zawsze przekonywal mnie argument mojego M., ze przeciez nie jemy tak duzo lodow a w okolicy jest tyle wloskich lodziarni, ze kiedy najdzie nas ochota wystarczy, ze sie tam wybierzemy... Przyznawalam mu racje i odkladalam kupno na pozniej. Teraz jednak skusila mnie cena i ilosc przepisow na lody, ktore znajduja sie w mojej kulinarnej biblioteczce. Niektorych smakow darmo szukac nawet we wloskiej lodziarni :) Na pierwszy rzut poszly proste lody truskawkowe na bazie smietany kremowki i mleka, bez dodatku jajek. Wyszly pyszne. Kremowe, idealnie slodkie. Goraco polecam Wam te lody a ja juz szykuje sie do przygotowania nastepnych :)


Lody smietankowo-truskawkowe
Tanja Dusy "Sommerküche"

Skladniki na 10 porcji:
300 g truskawek
1/2 cytryny
80 g drobnego cukru
150 g smietany kremowki
100 ml mleka

Truskawki umyc, osaczyc na sicie, usunac szypulki. Pokroic na kawalki a nastepnie zmiksowac za pomoca blendera.

Wycisnac sok z cytryny i razem z cukrem dodac do puree z truskawek. Mieszac, az cukier calkowicie sie rozpusci. Na koniec dodac smietane i mleko, jeszcze raz dokladnie zmiksowac calosc za pomoca blendera.

Przelac mase do maszyny do lodow i ukrecic lody wg dolaczonej instrukcji.





15 komentarzy:

  1. uwielbiam domowe truskawkowe!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, smakowite! Moje ulubione! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Lody wyglądają bardzo apetycznie!; )
    Świetny przepis! *.*

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mam maszyny do robienia lodów. Kręcąc moje lody truskawkowe będę musiał poradzić sobie bez niej.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No to teraz sobie folgujesz! Zazdraszczam takiej maszyny. Ale bym ukręcała takie smakowite lody, mniam!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. i bardzo dobrze zrobiłaś, że kupiłaś maszynkę- teraz lody będą u Ciebie na blogu częściej :) buziaki

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszniutkie :) Czekam z niecierpliwością na kolejne lodowe przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastyczne!
    Lody to moja miłość...

    OdpowiedzUsuń
  9. To moje ulubione lody więc zaraz spodziewaj się gościa, tym bardziej, że nosisz się z zamiarem dalszych lodowych eksperymentów ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszne lody, przepis zapisuję ...

    OdpowiedzUsuń