Salatka tabbouleh. Szaszlyki drobiowe z papryka.


Salatka tabbouleh to salatka z kuchni arabskiej zwana takze salatka libanska. Przyznaje, ze jest to jedna z moich ulubionych salatek. Pyszna i orzezwiajaca dzieki dodatkowi miety i soku z cytryny (u mnie w wersji bez ogorka i czerwonej papryki). Idealnie pasuje do dan z grilla, szczegolnie upodobalam ja sobie do grillowanej jagnieciny. Jesli jeszcze jej nie jedliscie, koniecznie musicie sprobowac :) Polecam.


Salatka tabbouleh z kuskusem, mieta i cebulka dymka

Skladniki na 4 porcje:
175 g kaszy drobnej kaszy bulgur (dalam kuskus)
2,5 szkl. (625 ml) wrzacej wody
1,5 szkl. drobno posiekanej natki pietruszki
1 szkl. posiekanych listkow miety, ciasno ulozonych
3 dymki, oczyszczone i bardzo drobno posiekane
3 duze pomidory galazkowe, przekrojone na cwiartki z usunietymi wloknami i nasionami, pokrojone w kostke
100 ml soku z cytryny
100 ml oliwy extra virgin
sol
swiezo mielony czyrny pieprz

Kasze bulgur (lub kuskus) wsypac na bardzo drobne sitko i przeplukac pod biazaca woda. Przelozyc do duzej miski, zalac wrzaca woda, przykryc miske talerzem. Odstawic na 30 min. do namokniecia (ja odstawilam na 15 min.) Dobrze osaczyc na sitku. Wlozyc do duzej salaterki, odstawic aby kasza wystygla. Nastepnie dodac do kaszy posiekana natke, miete, dymke i pomidory.

W misce roztrzepac sok z cytryny, oliwe extra virgin, 1 lyzeczke soli oraz spora szczypte swiezo mielonego czarnego pieprzu. Sos wlac do salatki i dobrze wymieszac. Wstawic do lodowki aby salatka sie schlodzila. Na 5-10 min. przed podaniem wyjac ja z lodowki i podawac. Salatka tabule to doskonaly dodatek do mies z grilla, szczegolnie jagnieciny.


*inspiracja: Julie Biuso "Lato bez konca" - z moimi malymi zmianami




Na koniec jeszcze obiecane, pyszne i aromatyczne szaszlyki z kurczaka z dodatkiem kolorowej papryki i ziol (zdjecie szaszlykow znajdziecie w poprzednim poscie (klik).

Szaszlyki drobiowe z papryka

Skladniki na 4 porcje:
600 g piersi drobiowych
po 2 zolte i czerwone papryki
1 lyzeczka slodkiej mielonej papryki
4 lyzki oliwy
chili w proszku
1 lyzeczka soku z cytryny
po 1/2 lyzeczki suszonego tymianku i rozmarynu
sol
pieprz

patyczki do szaszlykow (jesli uzywamy drewnianych dobrze jest namoczyc je przez 20 min. w zimnej wodzie a nastepnie osuszyc)


Piersi z kurczaka umyc, osuszyc, pokroic w nieduza kostke. Papryke oczyscic z gniazd nasiennych, rowniez pokroic w kostke.

W miseczce wymieszac oliwe z sokiem z cytryny, mielona papryka, suszonym tymiankiem i rozmarynem. Doprawic do smaku sola, pieprzem i chili.

Na przygotowane patyczki do szaszlykow nadziewac kolejno kawalek miesa i dwa kawalki roznokolorowej papryki, az do wyczerpania skladnikow. Posmarowac przygotowana oliwa z ziolami*. Grillowac ok. 10 min. Polac pozostala oliwa.


*ja wymieszalam mieso w przygotowanej jak wyzej oliwie i wstawilam je pod przykryciem do lodowki na cala noc do zamarynowania, nastepnego dnia zamarynowane mieso nadziewalam na patyczki do szaszlykow a pozostala z marynowania oliwa posmarowalam rowniez papryke
**inspiracja: "Lisa" 6 (2013) - z moimi malymi zmianami


Komentarze

Kamila pisze…
Majeczko, przepyszna ta sałateczka! Idealna na teraz! Pozdrawiam
KucharzyTrzech pisze…
Koniecznie muszę spróbwać. Idealnie wygląda na taką pogodę.
pieczarka mySia pisze…
Przepyszna sałatka :) uwielbiam wszystko co z kasza kuskus

Buziaki ;*
Wiewióra pisze…
nigdy nie robiłam... wstyd... pora więc zakasać rękawy i ja przyrządzić :) tylko czy bez mięty będzie ok??? a jak nie to sie przecież kupi :) letnia, pachnąca, takiej mi trzeba Majko! miłego dnia :)
majka pisze…
Dziekuje Kamilo :) A salatke jak najbadziej polecam :))

Pozdrowienia.
majka pisze…
Koniecznie sprobuj :) Ta salatka jest idealna na lato. A lekko schlodzona smakuje naprawde wysmienicie :)

Pozdrowienia.
majka pisze…
Dziekuje Mysiu. To podobnie jak ja :)

Buziaki.
majka pisze…
Zrob koniecznie i napisz, czy smakowala :) Bez miety tej salatki sobie nie wyobrazam, to jej podstawa. Musisz koniecznie kupic swieza miete! :))

Usciski.
skoraq cooks pisze…
Świetny lunch na taki upalny dzień jak dzisiaj. Aż zrobiłam się baaaardzo głodna:-) Pozdrawiam najserdeczniej :-)
Olimpia Davies pisze…
Uwielbiam, takie sałatki zwłaszcza do grillowanego mięska:-)
Maggie pisze…
Zupelnie sie nie dziwie, ze tak ja lubisz - ja rowniez szaleje za ta salatka!
piegusek1976 pisze…
jeszcze takiej nie robiłam ale wygląda mega apetycznie:)
Amber pisze…
Agnieszko,
uwielbiam Twoje dania!
Mamy podobny sposób interpretowania kulinarnej rzeczywistości.
Pysznie.
Zjadłabym nawet teraz,gdy mój termometr pokazuje + 30 w cieniu!, i nie jestem głodna...
A ja myślałam, że to cous cous. Kasza również pasuje i bardzo mi ten przepis przypadł do gustu.
kabamaiga pisze…
Moja mięt na razie powolutku odbija i aż tyle nie uzbieram, a szkoda, bo na upały taka sałatka w sam raz.
Wiewióra pisze…
pyszny,orzeźwiający podwieczorek miałam! ale tylko dzięki pani warzywniakowej, która ukopała mi mięty z ogródka :)
Ta sałatka i kotlety jagnięce to jeden z moich ulubionych letnich posiłków:)
Pycha!
majka pisze…
Masz racje, na lunch w goracy dzien ta salatka jest doskonala :)

Pozdrawiam rownie serdecznie :)
majka pisze…
Ciesze sie, ze zrobilas te salatke. Podziekuj ode mnie Pani Warzywniakowej :) Jak widac, sa jeszcze dobrzy ludzie na tym swiecie.
majka pisze…
Zawsze mozna kupic miete :)) Salatke goraco polecam :)

Usciski.
majka pisze…
I ja, i ja! :))

Pozdrowienia.
majka pisze…
To witaj w klubie :)

Pozdrowienia.
majka pisze…
Jak to nie robilas Reniu? Czas najwyzszy nadrobic to karygodne zniedbanie :))
Do kuchni marsz! :)

Usciski.
majka pisze…
Kochana, to wlasnie jest KUSKUS :) Napisalam w nawiasie, ze tej kaszki wlasnie uzylam :) Salatke polecam.

Pozdrawiam.
majka pisze…
Dziekuje Aniu. Ciesze sie bardzo z naszego kulinarnego podobienstwa :) U nas temperatury nieco spadly, mozemy zlapac oddech :)

Sciskam mocno :)
majka pisze…
Wlasnie, pycha! Moglabym to jesc codziennie :)

Buziaki.
jm pisze…
Szukam źródła i okazuje się, że jest w Libii:) Zrobiłam swoją wersję sałatki zainspirowana wersją Wiewióry, która miała swoją wersję sałatki znalezionej u Ciebie, a tu się okazuje, że i Ty wprowadziłaś zmiany:) Czy to nadal jest ta sama sałatka?;)
Bez wątpienia połączenie mięty i cytryny w sałatce jet genialne!
majka pisze…
Masz racje, salatka jest genialna. Co do uzytych skladnikow...kiedys robilam z dodatkiem ogorka, pomidorow i papryki. Teraz znalazlam w ksiazce taka "okrojona" wersje wiec i ja wyprobowalam. Czy to ta sama salatka? Mysle, ze tak, tylko interpretowana troszke inaczej :)