Curry rybne z ziemniakami i mlekiem kokosowym.



Curry rybne jest swietna alternatywa dla zwyklych filetow z ryby panierowanych w bulce i smazonych na oliwie. Pyszne, kremowe i co najwazniejsze szybkie w przygotowaniu. Z dodatkiem mleka kokosowego smakuje naprawde wysmienicie. Ostrosc mozecie regulowac sobie sami dodajac wieksza lub mniejsza ilosc papryczek chili. Mimo, ze w curry znajduja sie ziemniaki ja podaje dodatkowo kawalki bagietki do wyjedzenia pysznego sosu z dna naczynek. Ponizsza ilosc skladnikow podana jest na cztery porcje jednak u nas wystarcza zaledwie na dwie :) Goraco polecam.



Curry rybne z ziemniakami i mlekiem kokosowym

Skladniki na 4 porcje:
3 zmiazdzone zabki czosnku (dalam tylko jeden)
2 zielone papryczki chili, usuniete pestki i pokrojone w drobna kostke (dalam czerwone papryczki)
2 lyzeczki tartego swiezego imbiru
2 lyzki oliwy
1 drobno posiekana cebula
1 lyzka mielonej kurkumy
200 ml mleka kokosowego
200 ml wody
2 ziemniaki, obrane i pokrojone w nieduza kostke
750 g filetow z ryby o bialym miesie (np. watlusza), pokrojonych w nieduze kawalki
2 pokrojone w nieduza kostke pomidory (dalam pomidory z puszki)
sol do smaku
posiekana kolendra lub natka pietruszki do dekoracji

Czosnek, papryczki chili i imbir utrzec w mozdzerzu na gladka paste.

Oliwe rozgrzac w woku lub na patelni, dodac paste, smazyc 2-3 min. Dodac posiekana cebule i kurkume, smazyc kolejne 2-3 min. mieszajac od czasu do czasu. Wlac mleko kokosowe i wode, dodac ziemniaki. Calosc zagotowac, zmniejszyc ogien i gotowac, ciagle mieszajac, przez 10-12 min.

Kawalki ryby posolic i razem z pomidorami dodac do curry. Calosc ponownie zagotowac, zmniejszyc ogien i gotowac 6-8 min. az ryba bedzie gotowa. Ponownie doprawic do smaku sola. Krotko przed podaniem posypac posiekana kolendra lub natka pietruszki i podawac (np. z dodatkiem bagietki).



*zrodlo: Sunil Vijayakar "200 x Curry"

Komentarze

ANNA pisze…
Rybka i mleko kokosowe....i jeszcze curry...musi smakować rewelacyjnie! Bardzo lubię ryby i koniecznie muszę spróbować w takim zestawieniu.
Kuba pisze…
Bardzo fajne danie - chętnie kiedyś wypróbuję. Pozdrawiam!
Madleine pisze…
wyglada super!
Karmel-itka pisze…
ciekawe, bardzo ciekawe.
rybnego curry jeszcze nie jadłam.
Dorota pisze…
Hey!
Pieke fotografie!
przepis cudny ,zapisuję i probuję:)
pozdrawiam. serdecznie.
thiessa pisze…
O, czyzby to z tego curry zostalo pol puszki mleka kokosowego?
Zgadzam sie z Toba, ze lepiej zjesc takie pyszne, kremowe curry niz profanowac rybe bulka tarta.
thiessa pisze…
Aha, chcialam jeszcze dodac, ze czekalam na pierwsze danie z tej ksiazki i czekam na kolejne.
Maggie pisze…
Wspaniale!
A smazone i panierowane ryby jadam moze dwa razy do roku, kiedy najdzie mnie ochota na fish&chips :)
White Tablecloth pisze…
Ten komentarz został usunięty przez autora.
White Tablecloth pisze…
Juz od bardzo długiego czasu chodzi za mną takie curry, ale jakoś nie mogę zrobić pierwszego kroku :P Twoje danie wygląda pięknie, mam nadzieje, że mi też się kiedyś uda takie zrobić!
kabamaiga pisze…
Majeczko cudny pomysł. Ciekawa jestem czy mojej rodzinie by posmakowało.
pieczarka mySia pisze…
Wow! jestem pod wielkim wrazeniem Twojego dania :) zjadalabym, oj zjadlabym takie cudenko! ;*
Kulinarna Fuzja pisze…
uwielbiam curry! Przepis super, muszę chyba też takie zrobić :)
wiosenka27 pisze…
Chętnie bym spróbowała:)
magda k. pisze…
rewelacyjne danie uwielbiam curry :)z przyjemnością wypróbuję Twój przepis :)
piegusek1976 pisze…
to zdecydowanie danie dla mnie:) wpraszam się niedyskretnie:) buziaki
majka pisze…
Wlasnie tak smakuje :) Koniecznie wyprobuj.

Pozdrowienia.
majka pisze…
Dzieki Kuba :)) Pozdrowienia.
majka pisze…
Dziekuje i pozdrawiam :)
majka pisze…
Goraco polecam. jest naprawde pyszne. Robilam je juz wiele razy :9

Pozdrowienia.
majka pisze…
Dziekuje. Za mile slowa i za odwiedziny na moim blogu :)

Pozdrawiam.
majka pisze…
Dokladnie tak :) Rybe panierowana lubie ale od momentu jak odkrylam rozne rybne potrawki i curry robie ja moze raz do roku :)
majka pisze…
Z ksiazki o curry? Na pewno beda :))

Pozdrowienia.
majka pisze…
Dziekuje. Ja tez ryby smazone jadam rzadko. Jest tyle innych wspanialych rybnych dan, ze panierowana rybe mozna sobie odpusicic :)

Pozdrowienia.
majka pisze…
Naprawde polecam. Ja tez bylam na poczatku sceptycznie nastawiona do takiego curry (szczegolnie do polaczenia z mlekiem kokosowym) ale przelamalam sie i nie zaluje :) Jest naprawde pyszne :)

Pozdrowienia.
majka pisze…
Dziekuje. Moj M. sie zajadal ale Maly jeszcze nie probowal :)

Pozdrowienia.
majka pisze…
Mysiu - wiec nie pozostaje Ci nic innego jak zrobic takie curry. Albo wpasc do mnie na obiad :)) Pozdrowienia serdeczne.

Kulinarna Fuzja - to tak, jak ja. A curry polecam :)) Pozdrowienia.
majka pisze…
Prosze bardzo :) Zapraszam na obiad :))

Pozdrowienia.
majka pisze…
Ciesze sie Madziu :) I dziekuje za mile slowa :)

Usciski.
majka pisze…
Ciesze sie bardzo :) Nie mam nic przeciwko wpraszaniu sie - zapraszam :))

Usciski.
agattekh pisze…
Wygląda całkiem apetycznie :-)
cudne smaki! rybnego jeszcze nie jadłam ale zrobię na bank :)