czwartek, 26 kwietnia 2012

Zupa dyniowa z sokiem pomaranczowym i suszona zurawina.



Wiem, ze nie ma teraz sezonu na dynie ale koniecznie musze podzielic sie z Wami przepisem :) Ta zupa jest po prostu doskonala! Robilam ja juz jakis czas temu, dla gosci i musze powiedziec, ze bardzo wszystkim smakowala. Wykorzystalam zapasy mrozonej dyni ale z tego co sie orientuje mozna (przynajmniej tutaj) kupic jeszcze swieza dynie. Jesli uda Wam sie kupic to koniecznie sprobujcie. Smak dyni swietnie sie komponuje z sokiem pomaranczowym i imbirem. Suszona zurawina jest swietnym slodko-kwasnym dodatkiem. Ja podalam do zupy dodatkowo grzanki, ktore po namieknieciu fajnie ja zagescily, przez co zupa smakowala jeszcze lepiej :) Goraco polecam.



Zupa dyniowa z sokiem pomaranczowym i suszona zurawina

Skladniki na 4 porcje:
400 g miazszu z dyni
1 cebula
1 ziemniak
kawalek imbiru (2 cm)
2 lyzki oliwy
750 ml bulionu warzywnego (dalam drobiowy)
peczek szczypioru z dymki
2 pomarancze
200 ml smietany (najlepiej kremowki)
100 g suszonej zurawiny amerykanskiej (cranberries)
sol
pieprz

Dynie i obrana cebule pokroic w kostke. Ziemniak obrac, umyc, pokroic na kawalki. Imbir oskrobac, posiekac (ja starlam na tarce).

Oliwe rozgrzac w duzym garnku. Krotko przesmazyc na nim cebule i imbir, nastepnie wrzucic dynie i ziemniak. Wlac bulion i gotowac pod przykryciem na malym ogniu przez 30 min.

Dymke oczyscic, oplukac i pokroic w cienkie krazki. Z pomaranczy wycisnac sok. Zupe zmiksowac. Dodac smietane i zurawine. Zagotowac. Doprawic sola i pieprzem.

Do zupy wrzucic szczypior, wlac sok z pomaranczy, trzymac na ogniu przez 5 min., nie zagotowujac. Ewetualnie ponownie doprawic do smaku. Ja podalam zupe z grzankami.



*zrodlo: "Claudia"

29 komentarzy:

  1. Fajny ma kolorek, chętnie wypróbuję, bo zapowiada się pysznie:)
    Pozdrowienia Majko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze sie Korniczku :) Usciski.

      Usuń
  2. Pozostaje mi tylko czekać jesieni, by móc poznać smak tej zupki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaka szkoda...ja mam jeszcze gore mrozonej dyni, ktora musze przetworzyc :9
      Pozdrowienia.

      Usuń
  3. Wyglada swietnie! Na pewno zrobie jesienia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, zupka wyglada oblednie ;-) przepis zapisuje do zrobienia :*

    buzka ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje Mysiu :) A zupe polecam.

      Usuń
  5. Pięknie! Wspaniałe smaki.

    OdpowiedzUsuń
  6. slicznie wyglada, w sobote u mnie na lunch :) mniammmmm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawde? Mam nadzieje, ze bedzie Ci smakowac :)
      Pozdrowienia.

      Usuń
  7. Przepiękna! Pysznie dopasowane smaki, musi smakować wyśmienicie! Cudne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje bardzo. A smaki naprawde pyszne :)
      Pozdrowienia.

      Usuń
  8. Wygląda rewelacyjnie! Musi być pyszna.
    Piękne zdjęcia:)Ach i podoba mi się dodatek żurawiny:)
    Uściski:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje Majanko. A zurawina to swietny dodatek :)
      Usciski.

      Usuń
  9. bardzo ladne zdjecia:) az chce sie zlapac za lyzke i zajadac:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje :) A lyzke chetnie Ci podam :))

      Pozdrowienia.

      Usuń
  10. Muszę spróbować. Niestety dyniowe zapasy już mi się skończyły, ale pod koniec sierpnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u nas tez przez caly rok w bio-sklepach mozna dynie kupic,przewaznie hokkaido,ale czasem i butternut sie zdarza :) sliczne fotki i bardzo atrakcyjna ta zupka :)

      Usciski Majeczko i milego weekendu :)

      Usuń
    2. Goraco polecam Karolino :) U nas dynie mozna wciaz kupic ale ja mam jeszcze duzo mrozonej :)
      Pozdrowienia.

      Usuń
    3. Dziekuje Gosiu. I Tobie zycze milego weekendu :)
      Pozdrowienia.

      Usuń
  11. wspaniale wygląda ta zupka Agnieszko jednak ja również muszę poczekać do sezonu dyniowego tym bardziej, że zamierzam posadzić swoją własną:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki Reniu. I zycze powodzenia w sadzeniu dyni. Mam nadzieje, ze pochwalisz sie ooogromnymi okazami :)
      Pozdrowienia.

      Usuń
    2. Z dynią robiłam pierożki oraz tartę, nie miałam jeszcze okazji robić zupy ale na pewno nadrobię zaległości. Pysznie wygląda:)

      Usuń
  12. Myślę że równie cudowna byłaby na zimno, fantastyczne połączenie i cudowny kolor.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zatem juz nie moge doczekac sie jesieni! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam zupę dyniową, u nas dynia piżmowa dostępna jest cały rok, więc często zupę serwuję!

    OdpowiedzUsuń