Pochwala prostoty. "Kruszonkowe" ciasto z musem jablkowym.



To ciasto z powodzeniem mozna nazwac "awaryjnym" :) Robi sie je naprawde blyskawicznie. Wystarczy tylko zagniesc kruszonke, wysypac nia dno formy, wylozyc mus jablkowy i calosc ponownie posypac kruszonka. Pozniej juz tylko wystarczy wstawic je do piekarnika. Proste, prawda? A do tego jakie pyszne! I niesamowcie chrupiace. To takie crumble w wersji "maxi" :) Ja uwielbiam je na cieplo, z dodatkiem lodow waniliowych. Mozna je rowniez podawac z dodatkiem bitej smietany. I ma jeszcze jedna zalete: mozna je upiec dzien wczesniej a nastepnego dnia przed podaniem wystarczy ponownie krotko podpiec w piekarniku, aby kruszonka zrobila sie chrupiaca. W moim ciescie zbyt mocno przyrumienil sie spod, ale i tak bylo pyszne :) Polecam.



"Kruszonkowe" ciasto z musem jablkowym

Skladniki:
Kruszonka:
500 g maki pszennej
1 op. proszku do pieczenia
200 g cukru
1 op. cukru waniliowego (dalam 1 lyzeczke cukru z wanilia, ktory sama zrobilam)
1 lyzeczka cynamonu
1 srednie jajko
250 g miekkiego masla
50 g migdalow bez skorki, posiekanych

Nadzienie:
4 sloiki musu jablkowego (po 370 g kazdy)
1 lyzeczka skorki startej z cytryny
ew. 100 g rodzynek (nie dalam)

Make wymieszac z proszkiem do pieczenia. Dodac cukier, cukier waniliowy, cynamon, jajko i maslo, zagniesc miedzy palcami tworzac kruszonke.

Polowa kruszonki wysypac dno prostokatnej formy o wymiarach 30x40 cm, docisnac tworzac spod.

Mus jablkowy wymieszac z rodzynkami i skorka starta z cytryny. Wylozyc na ciasto. Pozostala kruszonke wymieszac z posiekanymi migdalami, wylozyc ja na mus jablkowy.

Wstawic ciasto do piekarnika nagrzanego do 180-200°C. Piec przez 45-55 min. Upieczone ciasto wyjac z piekarnika, wystudzic na kuchennej kratce. Podawac z bita smietana.



*zrodlo przepisu: Dr.Oetker "Blechkuchen von A-Z"

Komentarze

margot pisze…
ciasta proste są super , bo prostota jest pyszna , te takie wymyślne to raz są super raz nie :DDDD
Mi te twoje bardzo odpowiada , ma migdały , a ja z migdałami zjem wszystko , no może prawie wszystko :)
misbasia pisze…
Faktycznie - sposób wykonania wręcz ekspresowy! A jaki obłędny wygląd :)
żenia pisze…
Zwykle to z ciasta sie wyskubywało tylko kruszonę, a tu całe ciasto z kruszonki!!!! super
zauberi pisze…
pyszne!! :) aż ślinka cieknie, u mnie też jabłkowo :)
zauberi pisze…
wygląda cudownie :) i ten sos :) mniam, u mnie też jabłkowo :)
Moja Kawiarenka pisze…
Koleżeńska porada.
Na rynku jest coś takiego jak mus jabłkowy zmiksowany z owocem maracuja (i chyba także z pomarańczami) To dopiero jest bajka smakowa :-)
asieja pisze…
cudna ta prostota.
wiosenka27 pisze…
Ach, ta kruszonka:)
Monica pisze…
To ciasto z rodzaju extra-szybkich gdy ma się na coś ochotę, a nie chce się siedzieć w kuchni 2 godziny i zagniatać drożdżowego np ;)

Jak z jabłuszkami to kradnę kawałeczek, bo uwielbiam wszelkie ciasta z jabłkami :)

Pozdrawiam gorąco!
Tilianara pisze…
Absolutnie uwielbiam wszystkie crumble, więc Twoje ciacho ląduje w notesiku :)
Maggie pisze…
Czasem najprostsze bywa najlepsze...
Ag pisze…
Wygląda przepysznie. Muszę sobie coś takiego zrobić.
cukrowa wróżka pisze…
kruszonka! zatęskniłam za crumb cake. :)
Panna Malwinna pisze…
smak mojego dzieciństwa;) pyszności
myniolinka pisze…
KONIECZNIE z lodami! pychota :)
Anonimowy pisze…
Ciasto-kruszonka? Nie może być! Cuda przecież nie istnieją... A takie ciasto to najprawdziwsze spełnienie moich marzeń! ;)
viridianka pisze…
Maju mus wygląda na taki kremowy, cudowny! do tego ta kruszonka. Proste, a jak bajeczne. Faktycznie dla wielbicieli crumbla idelane!
cudawianki pisze…
zdecydowanie dla mnie! Majko, jak Ty robisz, ze jak tu zagladam zawsze jestem glodna?? jak u Jamiego ;-))
Majana pisze…
Majeczko, ciasto wygląda cudownie! Bardzo takie ciasta lubię, pyszności:)
Ściskam:*
aga pisze…
podoba mi sie to ciacho:)
chyba mam jeszcze kilka sloiczkow domowego musu, wiec tzreba je bedzie wykorzystac w tak pysznym ciescie:)
Agata pisze…
o tak cieple z lodami to jest to! ;)
Amber pisze…
Ekspresowe ciasto ma wiele zalet.Przede wszystkim jest niezawodne i napełnia dom ciepłem i zapachem. Z lodami smakuje idealnie!
Pozdrawiam Majko!
Paula pisze…
z tym musem brzmi niesamowicie apetycznie!
kornik pisze…
Świetne ciasto, bardzo mi się podoba. a to że szybkie, to kolejny jego plus. już sobie wyobrażam jak smakuje jeszcze ciepłe... mniam!
amarantka pisze…
Powieszę sobie przepis z Twoim kruszonkowymi zdjęciami na lodówce :) w razie nagłego przyjazdu gości - będzie jak znalazł!
Bo kruszonki nigdy za wiele!

Uściski Maju przesyłam!
kabamaiga pisze…
Cudowne Maju
piegusek1976 pisze…
ach co tam moje chrusty jak Ty tu takie pyszności serwujesz :))
a na chrusty wpadaj kiedy chcesz zawsze je dla Ciebie usmażę :)) pozdrawiam serdecznie
Ewam pisze…
Jakie cudo...jak dla mnie rewelacja,no i super pomysl na wykorzystanie zapasow musu jablkowego,ktorego jesienia narobilam jak glupia ;)
Monika. L pisze…
Jutro je zrobię. Fantastyczne. A dla mnie w ciastach to mogłaby tylko kruszonka istnieć!

buziaki Majeczko :)
M.
Wygląda smakowicie!! Zrobię to!!:)
lo pisze…
Jak ja bym chciała zjeść na śniadanie taki kawałek ciepłego ciasta. Kruszonka i jabłka...bajka.
karoLina pisze…
W piątek robiłam drożdżowe z kruszonką (a właściwie to tylko kruszonkę, drożdżowe zrobiła mama ;) i tak sobie pomyślałam, że ten chrupiący wierzch mógłby mi wystarczyć za całe ciasto. Może niezbyt to oryginalna myśl, bo crumble na tym bazuje, ale świadczy o tym, że i Twoje okruszki przypadłyby mi do gustu. A ta wersja z jabłkami, nawet jeśli najbardziej popularna, to i tak jest ideał.
zjedz_mnie pisze…
Mało, że ekspresowe to jeszcze pysznie wygląda ;]
Justyna pisze…
takie ciasta uwielbiam, szybkie, proste i cudownie smaczne.
Anonimowy pisze…
Ciasto pycha uwielbiam je i cała moja rodzinka super szybkie dzięki za przepis
rewelacyjny przepis, cos innego niz szarlotka a z jabłkami:)
Obsesja Smaków pisze…
ale pysznie wygląda, chyba już wiem co będzie u mnie na deser w sobotę :)uwielbiam proste przepisy
Anonimowy pisze…
Pyszne ciacho. Piekłam już 2 razy, jutro też upiekę. Najlepsze na ciepło.
Anonimowy pisze…
Zrobiłam i polecam :)
Anonimowy pisze…
Ciasto wyszło przepyszne! I jest faktycznie bardzo szybkie w przygotowaniu ;) Podawane na ciepło z lodami i bitą śmietaną... Rozkosz! Dziękuje za przepis i polecam w 100%!
Anonimowy pisze…
Dołączam się do opinii powyżej polecam również pychotka i łatwizna dziękuję Majeczko
Unknown pisze…
Trafiłam na Twój przepis szukając pomysły na niezmarnowanie resztek jabłek i śliwek po kompocie. I trafiłam chyba na najlepszy przepis na kruszonke..mniam. PS. Zamiast migdałów dałam marcepan a lekko ograniczyła masło. Zuzywanie zapasów ;) dzięki za przepis
Magda pisze…
Ciasta z kruszonką od zawsze kojarzą mi się z dzieciństwem i wakacjami u dziadków. Babcia często przygotowywała nam takie łakocie. Była mistrzynią ciast. Ja niestety nie odziedziczyłam po niej pasji i zdolności do pieczenia. Bardzo jednak chciałabym się nauczyć robić tak pyszne ciasta. Ciasto z kruszonką wygląda tak apetycznie, że spróbuję takie upiec :-)
Unknown pisze…
Maju znalazłam ten przepis i blacha tego wspaniałego ciasta dla nas dwojga starcza na 2 dni , właśnie ciasto jest w piekarniku,nie powiem która to z kolei, dziękuję za superrrr przepis
Unknown pisze…
Super ciasto:) zrobiłam je przy gotowaniu oobiadu, szybkie w wykonaniu i smakuje wyśmienicie:)