czwartek, 18 grudnia 2014

Ryba po grecku.


Tego dania chyba nikomu nie trzeba przedstawiac ;) Ryba po grecku jest bardzo popularna w kuchni polskiej i zawsze pojawia sie na naszym wigilijnym stole. Mozna ja jesc na cieplo i zimno - ja zdecydowanie wole na zimno. Lubie tez kiedy rybe przykrywa gruba kolderka z duszonych warzyw, jest wtedy jeszcze lepsza. Polecam :)


Ryba po grecku

Skladniki na 10 porcji:
1,5 kg filetow z mintaja, morszczczuka lub halibuta
5-6 marchewek
2 pietruszki
1/2 korzenia sredniego selera
3 cebule
cytryna
maly koncentrat pomidorowy
3-4 ziarna ziela angielskiego
lisc laurowy
oliwa do smazenia
maka do obtoczenia ryby
sol
pieprz

Cytryne pokroic na cwiartki. Ryby podzielic na porcje, przyprawic sola, pieprzem, skropic sokiem z jednej cwiartki cytryny, schlodzic w lodowce przez 20 min.

Marchewki, pietruszki i seler obrac, zetrzec na tarce o duzych oczkach. Cebule grubo posiekac.

Na glebokiej patelni rozgrzac oliwe, wrzucic warzywa, przesmazyc. Po kilku minutach wlac 1 szkl. wrzacej wody, wycisnac reszte cytryny. Przyprawic sola i pieprzem. Dodac lisc laurowy i ziele angielskie. Na koncu dodac koncentrat pomidorowy i dusic na malym ogniu przez 15 min., nastepnie zdjac z ognia i pozostawic pod przykryciem.

Ryby obtoczyc w mace i usmazyc na rumiano na rozgrzanej oliwie. Wylozyc rybe na polmisek, na wierzchu rozlozyc podduszone warzywa (ryba ma byc nimi calkiwicie przykryta). Podawac na cieplo lub zimno jako przystawke.

7 komentarzy:

  1. Pyszna :) obowiązkowa pozycja na świątecznych stołach! Koniecznie pod warzywną pierzynką :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja Mama robi ją tak samo. Uwielbiam to danie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. super przepis na rybkę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja ją kocham!
    Pysznie podałaś.

    OdpowiedzUsuń
  5. To z pewnością moja ulubiona ryba...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też wolę ją na zimno. Wtym roku zresztą nie dałam rady przygotować, ale nadrobie w przyszłym!

    OdpowiedzUsuń