Salatka z mlodego szpinaku, mozzarelli i truskawek.


Prawdziwa wiosna na talerzu! Skoro nie chce przyjsc i tak dlugo trzeba na nia czekac, postanowilam zaprosic ja do swojej kuchni :) Przygotowalam przepyszna salatke z lisci mlodego szpinaku z dodatkiem sera mozzarella i truskawek. Oczywiscie truskawki nie sa jeszcze tak pysznie slodkie jak to jest w sezonie ale ich lekko kwaskowy smak wspaniale komponuje sie ze slodkim sosem przygotowanym z konfitury truskawkowej wymieszanej z octem balsamicznym. Goraco polecam, salatka jest przepyszna. Moim gosciom bardzo smakowala :)


Salatka z mlodego szpinaku, mozzarelli i truskawek

Skladniki na 4 porcje:
500 g mlodego szpinaku
250 g dojrzalych truskawek (lub wiecej wg uznania)
2 op. mozzarelli po 100 g kazde (lub 20 kuleczek mini mozzarelli)
2 lyzki konfitury z z truskawek
po 2 lyzeczki octu balsamicznego i oliwy extra vergine
kilka lyzek gestego jogurtu greckiego
pieprz

Liscie szpinaku przebrac, umyc, osaczyc na sicie. Truskawki umyc, osuszyc. Odciac szypulki, pokroic na polowki lub cwiartki. W malej miseczce wymieszac konfiture truskawkowa z octem balsamicznym.

Na dnie kazdego talerza rozsmarowac cienka warstwa jogurt, ulozyc na nim czesc lisci szpinaku, skropic je lekko oliwa. Na szpinaku rozlozyc mozzarelle pokrojona w plasterki (lub kulki mozzarelli) i truskawki, oproszyc lekko pieprzem. Przykryc pozostalymi liscmi szpinaku.

Wierzch salatki polac sosem przygotowanym z konfitury truskawkowej wymieszanej z octem balsamicznym.

Komentarze

Droczilka pisze…
Sałatkowe cudo na talerzu!:-)Bardzo lubię połączenie truskawek z octem balsamicznym, a wiosna podobno ma pojawić się WRESZCIE lada dzień.
Amber pisze…
Agnieszko,
co za kolory,smaki!
Chce mi się sięgnąć przez ekran po tę smakowitą kompozycję.
Pięknego dnia!
Kamila pisze…
Doskonała, jakie kolory! Pycha!
faktycznie wiosennie! uwielbiam młody szpinak, a truskawki i sos balsamiczny to dobrana para. Piękne zdjęcia!
Pozdrawiam
Monika
kass pisze…
Ale u Ciebie wiosennie! cudne barwy, i truskawki mmm... czekam na te z pola, ale póki co tez zadawalam się czasem takimi z importu, pozdrawiam:)
Monika Walecka pisze…
Wiosna pełną gębą - cudnie! :)
Anula pisze…
Zdjęcie super! Sałatka też fajna, i te kolorki:)
majka pisze…
Dziekuje slicznie :) Truskawki i ocet balsamiczny to strzal w dziesiatke :) A wiosan...no coz...u nas tez zimno, moze wreszcie przyjdzie :)

Pozdrowienia.
majka pisze…
Dziekuje Amber. Siegaj smialo :)

Tobie tez zycze milego dnia.
Pozdrawiam.
majka pisze…
I smakuje naprawde doskonale. Polecam sprobowac :)

Pozdrowienia.
majka pisze…
A nie mowilam? :)

Dziekuje i pozdrawiam.
majka pisze…
Skoro wiosna wciaz daleko to czas przygotowac cos wiosennego w kuchni :) Poza tym mam ostatnia wielka ochote na lekkie dania. Truskawki co prawda nie smakuja jak te z pola ale jak sie nie ma co sie lubi... :)

Pozdrawiam.
majka pisze…
To prawda, cala geba :)) Dzieki wielkie.

Pozdrowienia.
majka pisze…
Dziekuje. Salatka nie tylko fajna ale tez pyszna :) Polecam.

Pozdrowienia.
Majeczko też tak jadam, ale truskawki to tymczasem jeszcze z zamrażarki:). Wiosna zaświeciła dziś u nas 9 stopniami:)

p.s. Majeczko, nie przyszłam do Ciebie podczas Świąt, ale na co dzień - na dziś i na każdy dzień życzę Ci całego tego dobra, które Wielkanoc ze sobą przynosi!
Beata pisze…
Super połączenie! Czekam z niecierpliwością na pierwsze truskawki i biorę się za przygotowanie!
Majana pisze…
Ojej, jaka piękna sałatka! Iście wiosenna,prosta i pyszna.
Uściski:*
Patrycja pisze…
Wygląda przeapetycznie! Już nie mogę się doczekać kiedy na działce będą truskawki :D
Anonimowy pisze…
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
pieczarka mySia pisze…
Brzmi pysznie ;D ciągnie mnie do takich smakow pelnych witamin i slonca ;D
Buźka ;*
Wiewióra pisze…
wspaniałe smaki i cudowne połączenie :)
anna studio pisze…
Wpadłam do Twojej kuchni...z innej kuchni ;)
Sałatka zachwyca kolorem...ale To Twoje babeczki cytrusowe z poprzedniego posta skradły mi serce...;)
Ja kradnę Ci przepis...;)wyjątkowo prosty...tak mi się wydaje...
Uwielbiam cytrynowe babeczki...zwłaszcza w takiej oprawie
Pozdrawiam cieplutko
magda k. pisze…
to tak pięknie wygląda, że pożarłam to wzrokiem :)
a Ty jaka sałatę masz pyszną! u nas truskawek na razie brak ale szpinak za to jest tylko ja mam średnią wenę na sałatki..choć zawsze patrząc na Wasze mówię sobie..jutro zaczynam robić sałatki, dużo sałatek i nigdy nic z tego nie wychodzi!
Już sie nie mogę doczekać polskich słodziutkich truskawek. Ale będę szalała. Sałatka ma wszystkie trzy składniki które bardzo lubię. I świeży szpinak też jak najbardziej.
Jane pisze…
Jak pięknie podana sałatka, nie można się nią nie zachwycić. Jutro wypróbuję jak smakuje:)
Pozdrawiam.
ugotujmyto.pl pisze…
Lekko i baaardzo wiosennie :)!
skoraq cooks pisze…
Truskawkiiiiiiii. Ja też chcęęęęęęęę :-D Z tegoroczną wiosnozimą przyjdzie jeszcze na te prawdziwie słodkie truskawki trochę poczekać :-/
Hm.. a mozarelle mozna czyms fajnym zastapic?
piegusek1976 pisze…
ach jak ja chcę już tej wiosny-za oknem tak zimno brrr, sałatka wygląda bardzo wiosennie :) buziaki
zjedz_mnie pisze…
I już nie wiem, czy kolory czy składniki tak uwodzą:)
majka pisze…
Dziekuje kochana :) Zazdroszcze truskawek z zamrazarki. Te swieze to jeszcze nie to samo, co czerwcowe prosto z pola :)

Usciski.
majka pisze…
Ciesze sie. Na pierwsze truskawki trzeba jeszcze troche poczekac ale uwierz, ze warto :)

Pozdrowienia.
majka pisze…
Dziekuje Majanko :) I tak wlasnie smakuje: wiosennie i pysznie :)

Usciski.
majka pisze…
Zazdroszcze dzialki :) My mamy tutaj pola truskawkowe, na ktorych mozemy sami zbierac (oczywiscie za odplata) truskawki w sezonie :)

Dziekuje i pozdrawiam.
majka pisze…
I jest pyszne Mysiu :) Mnie tez ciagnie do smakow pelnych witamin, ciagnie ze hej :))

Buziaki.
majka pisze…
Dziekuje. Polecam sprobowac jak juz beda dostepne krajowe truskawki :)

Pozdrowienia.
majka pisze…
Juz nawet wiem z jakiej kuchni :) Ciesze sie, ze wpadlas :) Przepis na babeczki prosty. Mam nadzieje, ze Ci posmakuja :)

Pozdrawiam.
majka pisze…
No wiesz Madziu...jak tak mozna ;))

Sciskam Cie mocno :)
majka pisze…
To podobnie jak ja...Nawet nie wiem ile juz czasu zbieram sie do przygotowania salatek i obiecuje sobie, ze bede je robic i jesc czesciej... Konczy sie na planach :( Witaj w klubie :)

Usciski.
majka pisze…
Ja tez czekam na krajowe truskawki. Niestety te hiszpanskie nie powalaja. Czekam na Twoje truskawkowe szalenstwa :)

Pozdrawiam.
majka pisze…
Dziekuje slicznie :) Zrobilas? Mam nadzieje, ze smakowala :)

Pozdrawiam.
majka pisze…
Tak wlasnie mialo byc! :)

Pozdrowienia.
majka pisze…
No wlasnie...to czekanie na wszystko w tym roku jest dobijajace... Ja juz planuje wybrac sie z Malym na wielkie zbieranie truskawek z okolicznych pol :))

Pozdrawiam.
majka pisze…
Zastanawialam sie dosyc dlugo i nic mi nie przyszlo do glowy... Moze sprobuj na przyklad serem brie lub camembertem?

Pozdrawiam.
majka pisze…
Dziekuje Reniu :) Wiosna juz za progiem, niedlugo nas ogrzeje :)

Buziaki.
majka pisze…
A moze jedno i drugie ;)

Pozdrawiam.
AZgotuj! pisze…
Apetyczne , mmm