Deser na upaly. Trifle z lemon curd i malinami.



Pyszny, mocno cytrynowy, uproszczony angielski deser trifle z dodatkiem lemon curd i serowo-smietanowego kremu. Idealny na uplane dni. Blyskawiczny w przygotowaniu (uzylam kupnego lemon curd, ktory jakis czas temu przywedrowal do mnie z Irlandii) i idealny w smaku- nie za slodki i nie za kwasny. Cytrynowy smak lemon curd swietnie komponuje sie z malinami. Zjedlismy go z wielka przyjemnoscia :) Trifle musi sie chlodzic przed podaniem przynajmniej 2 godz. w lodowce (najlepiej przygotowac go rano i podac np. po obiedzie na deser). Biszkopty wowczas namiekna a smaki dobrze sie przegryza. Goraco polecam :)


Trifle z lemon curd i malinami

Skladniki na 4 porcje:
1 niewoskowana cytryna
250 g chudego twarozku (dalam qwark)
3 lyzki cukru
200 g smietany kremowki
80 g podluznych biszkoptow
150 g swiezych malin
150 g lemon curd

Cytryne sparzyc goraca woda, osuszyc. Zetrzec skorke z cytryny, wycisnac sok. Twarozek wymieszac z 2 lyzkami cukru, polowa skorki cytrynowej i 2 lyzkami soku z cytryny. Smietane kremowke ubic na sztywno, wymieszac z twarozkiem.

Polowe biszkoptow wylozyc do szklanego naczynia (lub do 4 pucharkow). Reszte soku z cytryny wymieszac z 4 lyzkami wody i 1 lyzka cukru. Polowa przygotowanej mieszanki polac biszkopty. Wylozyc 1/3 kremu, na kremie ulozyc pozostale biszkopty, polac reszta cytrynowej mieszanki.

Maliny oplukac, osuszyc. Kilka sztuk odlozyc do dekoracji, reszte ulozyc na biszkoptach. Wylozyc kolejna 1/3 kremu. Na krem wylozyc polowe lemon curd, nastepnie wylozyc reszte kremu i reszte lemon curd. Udekorowac odlozonymi malinami i skorka cytrynowa. Przed podaniem schlodzic przynajmniej 2 godz. w lodowce.



*zrodlo przepisu: "Lecker" 6 (2012)

Komentarze

Amber pisze…
Majko,
pięknie.
Trifle uwielbiam.
Twoja wersja bardzo mi się podoba.
Miłego tygodnia!
Malgoshka pisze…
Super zdjecia i fajny pomysl z lemon curd. Musze zrobic, bo jeszcze trifle nie robilam, a mieszkam w Anglii juz drugi rok, wiec czas najwyzszy. Pozdrawiam.
Lecker!!! I szybkie, jak na ten letni czas wspaniała:)
Dobrego tygodnia, Majuś!
Antenka pisze…
na upał rewelacja!
Maggie pisze…
Fantastyczny, idealny na lato!
ANNA pisze…
Przepysznie wygląda! Świetny na każdą pogodę :)
Unknown pisze…
O tak, dobrze przegryziony (-a? -e?) trifle :-)
wiosenka27 pisze…
Cudowny deserek:)
Gosia pisze…
oj,chcialabym sie takim deserkiem uraczyc.....idealny na upalne popoludnie :)

Usciski Agus :)
zauberi pisze…
przydałby mi się taki deser dziś :) pychota!
aga pisze…
ale kusisz Majeczko:)
aż mam ochotę skraść Ci pucharek tego cudownie pysznego deseru:)
Przesyłam uściski i miłego tygodnia Ci życzę:)
kolorowowkuchni pisze…
Wspaniały blog-a ja dopiero dzisiaj na niego "wpadłam" :P
Kasia pisze…
Cudny jest - z moją słabością do owoców połączonych ze śmietanką nie miałby szansy się uchować ;) Pozdrawiam ciepło!
Majana pisze…
Ależ on musi być pyszny! Wygląda rewelacyjnie. Boski deser na lato:)
Uściski:*
Monika. L pisze…
Wspaniale wyglada Majeczko, wspaniale...idę sprawdzić co mam w lodówce ;)

buziaki
M.
Karmel-itka pisze…
lekko, owocowo!
tak jak lubię najbardziej, kiedy za oknami taki skwar.
skoraq cooks pisze…
Ach, marzą mi się takie piękne pyszności :-)
magda k. pisze…
Wspaniale to wygląda, podane po prostu rewelacyjnie :)
Monica pisze…
Na takie upały, świetny! Kradnę jeden bo się rozpływam...
majka pisze…
Dziekuje Amber. I ciesze sie, ze Ci sie podoba. Czestuj sie prosze :)) Pozdrowienia.
majka pisze…
Dziekuje. Ja trifle robilam po raz pierwszy i jak widac nawet nie w oryginalnej wersji :) Pozdrowienia.
majka pisze…
Po stokroc lecker! :)) A na drugi dzien jeszcze lepsze (zostala mi szkalneczka:) Dziekuje i Toie tez zycze wspanialego tygodnia (a raczej jego koncowki:)) Usciski.
Beata pisze…
Wspanialy deser!
majka pisze…
Tez tak uwazam :)) Pozdrowienia.
majka pisze…
Dziekuje Maggie :) Jak jest tak cieplo to sie chce czegos cytrynowego a ten deser spelnia nasze oczekiwania :)
Pozdrowienia.
majka pisze…
Dziekuje. Ciesze sie, ze tak myslisz :))

Pozdrowienia.
majka pisze…
Ha ha ha :))) Zebym to ja wiedziala... :))
majka pisze…
Dziekuje slicznie :) Pozdrowienia.
majka pisze…
Nie ma sprawy Gosiu. Zapraszam. W koncu nie mieszkasz az tak daleko :))

Pozdrowienia cieple.
majka pisze…
Czestuj sie :))

Pozdrowienia.
majka pisze…
Dziekuje Aga. Odwroce sie na chwile a Ty mozesz jeden pucharek podkrasc :)) Nic nie widze :))

Usciski.
majka pisze…
Dziekuje. Mam nadzieje, ze zajrzysz jeszcze od czasu do czasu :))

Pozdrawiam cieplo.
majka pisze…
Dziekuje. U mnie dlugo sie nie uchowal. Zostal jeden pucharek na kolejny dzien i zjadlam go sama (z nikim sie nie podzielilam, taka jestem lakoma:))

Pozdrowienia.
majka pisze…
Jest pyszny Majanko, uwierz mi na slowo :) Ciesze sie, ze Ci sie podoba.

Sciskam Cie mocno :)
majka pisze…
Dziekuje kochana. A do tej lodowki to tak z lakomstwa czy aby sprawdzic czy masz skladniki? :))

Usciski.
majka pisze…
No wlasnie, skwar... Lubie lato ale poza miastem. A na taki miastowy skwar cytrynowe trifle najlepsze :))

Pozdrowienia.
majka pisze…
Wiec zapraszam do siebie na kawe. I oczywiscie na deser :))

Pozdrowienia.
majka pisze…
Och Madziu, nie czaruj :)) Wyglad nie jest najwazniejszy. Liczy sie wnetrze :)))

Buziaki.
majka pisze…
Prosze bardzo :) Ja tez sie rozplywam...ale nie narzekam bo kocham lato i slonce :)

Usciski.
majka pisze…
Dziekuje Beatko :)

Pozdrowienia.
Usagi pisze…
To ja porywam szklaneczkę i uciekam na balkon ponapawać się zachodem słońca :)