czwartek, 1 września 2011

Zupa kalafiorowa z koperkiem.



Pyszna i delikatna zupa kalafiorowa z dodatkiem aromatycznego koperku. Zupelnie inna od tej, jaka robilam do tej pory. Jak to zwykle u mnie bywa, kiedy cos mi posmakuje robie to pozniej jeszcze kilka razy. Tak tez bylo z ta zupa. I wciaz nie mam dosyc :) W przepisie podano aby dodac bulion z kostki, jednak ja uzywam zawsze ugotowanego przez siebie (raz na jakis czas gotuje ogromny garnek rosolu i zamrazam a pozniej wyciagam w razie potrzeby). Polecam :)



Zupa kalafiorowa z koperkiem

Skladniki na 4 porcje:
korzen pietruszki
kawalek selera
2 ziemniaki
2 marchewki
1 cebula
1-2 zabki czosnku
1/2 glowki kalafiora
1 lyzka masla
1 i 1/4 l bulionu drobiowego
150 g smietany
galka muszkatolowa
koperek
sol
pieprz

Warzywa obrac, plukac. Pietruszke, seler, ziemniaki i marchewke pokroic na kawalki. Cebule i czosnek drobno posiekac. Kalafior podzielic na rozyczki.

W garnku rozgrzac maslo, zeszklic na nim cebule z czosnkiem. Wlac bulion. Wlozyc warzywa (oprocz ziemniakow i kalafiora). Gotowac ok. 25 min. W polowie gotowania dodac reszte warzyw.

Do zupy wlac smietane. Doprawic galka muszkatolowa, sola i pieprzem. Posypac posiekanym koperkiem.



* Zrodlo przepisu: "Claudia"

27 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie zupy. Świetnie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj lubię takie warzywne lekkie zupki :) Twoja prezentuje się wybornie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda cudnie!
    Lubię bardzo.
    Pozdrowienia Majko!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam zupę kalafiorową. Dawno już nie robiłam. Muszę pomyśleć o ugotowaniu takiej zupy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Taka zupka,najbardziej mi smakuje. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Do kalafioru mam stosunek raczej ambiwalentny, ale takiej zupki z checia bym skosztowala!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam zupę kalafiorową ...i sama chętnie i często gotuję ją w domu:) a koperek to wręcz zajadam w ilościach hurtowych:) dlatego też do swoje zupy nie musiałabyś mnie w ogóle namawiać:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniam, pyszna. Bardzo lubię kalafiorkową zupkę, a do tego koperek, mniam:)
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Robię tak samo - gotuję dużo rosołu, potem zamrażam w małych pojemnikach. Do zup na szybko, jak znalazł. Tu mi narobiłaś smaka nie tylko na na kalafiorową, ale przede wszystkim, na koperek. To moje ulubione zielsko, a tutaj niestety rzadkość i jak zobaczę to kupuję i robię, co się da z koperkiem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mniam... uwielbiam te zupe! Pyszna, leciutka i taka smaczna,
    pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. A wiesz,ze ja zawsze kalafiorowa z duza iloscia koperku gotuje,tak lubi ja moja cora i w sumie ja tez :)
    Sliczne fotki :)
    Usciski :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Majeczko ja się z Tobą jeszcze nie przywitałam :/ Wybacz, że dopiero teraz ale miałam ostatnio sporo na glowie.
    Witaj Kochana! Cieszę się że znów jesteś z nami, zawsze lubiłam do ciebie zaglądać dlatego super że wrócilaś - mam nadzieję, że u Ciebie już wszystko oki!

    Za zupkę podziękuję (nie przepadam za zupami ;)) ale kawałka brownie nie odmówię, zwłaszcza że wyglada przepięknie!

    OdpowiedzUsuń
  13. oooj, dawno nie jadłam takiej zupy.. zapisuję do menu na następny tydzień :)

    OdpowiedzUsuń
  14. kochana u Ciebie to nawet zupa kalafiorowa powala :) ja mam zawsze problem ze zrobieniem ciekawego zdjęcia zupie, a u Ciebie zawsze pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo się cieszę że do Ciebie trafiłam, bo uwielbiam nowe wersje tradycyjnych zup :) już sam tytuł posta mi się spodobał:) wyprubuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Majeczko, latem taką zupką w dzieciństwie mama częstowała nas bardzo często:). Uwielbiałam ją...!

    OdpowiedzUsuń
  17. To też moja 'dziecinna' zupa ;) Uwielbiam takie, gdzie jest dużo warzyw i koperku! Pyszności!! Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  18. nie przepadam za kalafiorem, ale taką zupkę to bym wsunęła, bo świetnie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  19. Zupa kalafiorowa jest jedną z moich ulubionych. ;) Dobra o każdej porze roku.

    Pozdrawiam!
    yummymorning.blgospot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. wspaniale wygląda, uwielbiam takie lekkie zupy a do tego z koperkiem... na pewno pachniała wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  21. Jestem zupolubna!
    Uwielbiam wszystkie zupy! No prawie wszystkie, bo za zupami-krem nie przepadam.
    Kalafiorowa to zupa mojego dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  22. mam bardzo miłe wspomnienia z zupą kalafiorową, takie domowe, ciepłe, mamine :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak ja lubię kalafiorową :) Kojarzy mi się z domem, z dzieciństwem!

    OdpowiedzUsuń
  24. Mi też kalafiorowa kojarzy się z dzieciństwem, z chęcią bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Podoba mi się. Jest prześliczna.
    Musisz mieć dużą zamrażarkę, że mieści ci się tam rosół. Tak sobie myślę, że może zrobię zaraz...

    OdpowiedzUsuń
  26. Kalafiorowa zupka raczej kojarzy mi sie traumatycznie z przedszkolem jak to panie przedszkolanki nam wmuszaly bo zdrowiutenka... z tego powodu nigdy jej nie ugotowalam z wlasnej woli ale skoro namawiasz do sprubowania to chyba musze sie przekonac :)

    Twoja wyglada naprawde apetycznie!

    OdpowiedzUsuń