Urlop. Tarta na francuskim ciescie z malinowym musem.



Dzis zapraszam Was na pyszna tarte na francuskim ciescie z malinowym musem. Przepis znalazlam az w dwoch ksiazkach Donny Hay :) Roznica polegala tylko na tym, ze w jednej z nich byl podany przepis na krem smietanowy, w drugiej zas serowy. Ja robilam tarte z kremem smietanowym ale podaje tez skladniki na krem serowy, gdyby ktos z Was mial ochote sie skusic :) Ciasto jest pyszne i oczywiscie szybkie w przygotowaniu. Kwaskowe maliny doskonale przelamuja smak slodkiego (ale nie za slodkiego) kremu. Doskonale na takie pochmurne i deszczowe dni jak dzisiejszy... Tarta banalnie prosta i do tego niesamowicie pyszna. Polecam :)

Musze szczerze przyznac, ze ja "nie bawilam sie" w rozwalkowywanie ciasta francuskiego. Moje mialo ksztalt prostokata wiec odcielam tylko z boku paski odpowiedniej grubosci i w odpowiedniej ilosci, a potem przykladajac je na dlugosc do pozostalego ciasta wycielam kwadrat. Moje ciasto jest troche zbyt blade (balam sie zeby nie zrumienilo mi sie zbyt mocno i umiescilam je na nizszej polce piekarnika) ale zupelnie nie mialo to wplywu na smak. Mysle tez, ze dobrze byloby wstawic krem przed posmarowaniem ciasta na 30 min. do lodowki (po tym czasie powinien troche zgestniec). Ja uzylam maliny swieze i mrozone pol na pol (z mrozonych po rozmrozeniu zdrobilam mus).

Tym postem zegnam sie z wami na 2 tygodnie. Wybieramy sie na zasluzony urlop na piekna hiszpanska wyspe Minorke. Trzymajcie kciuki, zeby byla ladna pogoda :))

Pozdrawiam cieplutko.




Tarta na francuskim ciescie z malinowym musem

Skladniki na 4-6 porcji:
1 op. ciasta francuskiego (375 g)
bialko do posmarowania
1 lyzka drobnego cukru
250 g malin
1 lyzka cukru pudru, przesianego

Krem smietanowy
240 g kwasnej smietany
4 lyzki smietany kremowki
75 g brazowego cukru


ewentualnie
Krem serowy
250 g twarogu (dalam quark)
60 ml smietany kremowki
60 g brazowego cukru

Ciasto francuskie rozwalkowac na stole lekko posypanym maka na grubosc 3 mm. (jesli uzywamy mrozonego ciasta nalezy je najpierw rozmrozic). Wyciac kwadrat o boku 20 cm. Z pozostalego ciasta wyciac 8 paskow (dl. 20 cm i szer. 1 cm). Polozyc ciasto na blasze wylozonej papierem do pieczenia. Boki kwadratu posmarowac bialkiem, na kazdym ulozyc pasek ciasta. Ponownie posmarowac boki bialkiem, ulozyc pozostale paski ciasta lekko dociskajac (ma powstac wyzszy brzeg). Ponakluwac ciasto widelcem, przykryc folia spozywcza i wstawic na 30 min. do lodowki.

Piekarnik rozgrzac do 200°C. Schlodzone ciasto wyjac z lodowki, zdjac folie, posypac cukrem. Wstawic blache do piekarnika i piec 20 min. na zlotobrazowo. Upieczone ciasto wyjac z piekarnika, wystudzic.

Przygotowac krem: wszystkie skladniki przelozyc do miski i dobrze razem wymieszac. Polowe malin wrzucic do miseczki, dodac cukier puder, rozgniesc widelcem. Wlozyc pozostale maliny, delikatnie wymieszac.

Przygotowany krem rozsmarowac na ciescie. Na wierzch wylozyc mus malinowy. Pokroic na porcje i podawac.



*Zrodlo przepisu: Donna Hay "Jahreszeiten" i "Früchte"

Komentarze

Kamila pisze…
Niebiańsko! Miłego wypoczynku!
Maggie pisze…
W takim razie milego wypoczynku!
A tarta wyglada nieziemsko. Az dziw, ze taka prosta.
Amber pisze…
Śliczna tarta!
A Minorka przywita Was pogodą.
Miłych wakacji Majko.
Unknown pisze…
Majka, tak nie można! Przecież ja o malinach mogę tylko pomarzyć...

Udanego urlopu!
asieja pisze…
taka letnia cudowna kolorystyka! ale cóż się dziwic skoro piękne hiszpańskie wakacje przed Tobą, pięknych dni!
Gosia pisze…
WSpanialej pogody i udanego wypoczynku :) wracaj szybko z zapasem sil i pomyslow :) tarta sie czestuje ofkors -jesli mozna :)
Usciski :)
Lena pisze…
ależ to smakowicie wygląda! aż zgłodniałam!
ANNA pisze…
Wygląda przepysznie!!!
Kasia pisze…
Majeczko, chyba czytamy sobie w myślach, ponieważ na dzisiaj zaplanowałam niemal identyczny wypiek :) ah i teraz się zastanawiam, że może jednak upiekę coś innego :P
Grażyna pisze…
Ja w większości przypadków nie rozwałkowuję ciasta francuskiego bo uważam że najlepsze jest w takiej postaci jak jest pierwotnie.
Tarta wygląda wspaniale :)
margot pisze…
o nie , nie ma sprawiedliwości na tym świecie:D no bo jak tak i taka tarta i urlop :D Dwie przyjemności :D
Miłego odpoczynku ,a ja się częstuję , niestety tylko wirtualnie , ta pyszna tartą
Piegowata pisze…
To musi być dopiero malinowa rozkosz!
pieczarka mySia pisze…
Musze ja koniecznie zrobic! :) wyglada przebajecznie, jestem zachwycona Twoimi zdjeciami! :)

zycze udanego wyjazdu, az zazdroszcze ;)

Buz ;*
Dusia pisze…
wygląda pięknie, na pewno też smakuje świetnie. udanej pogody i dobrego wypoczynku
majeczko, tarta wygląda na bardzo, bardzo dobrą - Donna Hay!:)
Wspaniałej pogody i cudownego czasu - wypoczywaj całą sobą!
slyvvia pisze…
Życzę miłego urlopu. Ta tarta wygląda nieziemsko pysznie :D
Daria i Jarek pisze…
Wooowwww Majko,
Twoje zdjecia karmia me oczy!!! Tarta wyglada bosko!!!

Spiesz sie na Minorke bo to pewnie juz ostatnie podrygi lata w Europie... Zyczymy udanego wypoczynku, pieknej pogody, i niezapomnianych widokow!!!
Ta tarta mówi : zjedz mnei całą i błagaj o jeszcze ....a to 2 i 3 zdjecie ....ten krem wymieszany z musem - obłęd
karoLina pisze…
Udanego urlopu! Pięknej pogody i błogiego lenistwa. Tarta z pewnością przepyszna, zaraziłam się od mojej koleżanki, wielbicielki malin i ostatnio przepisy z nimi wywołują we mnie dużą tęsknotę za czymś malinowym. Dalej jest pochmurno, więc może w weekend?
Arvén pisze…
Zaklinam dla Was pogodę i mam nadzieję, że będę skuteczna :D

A teraz oddam się podziwianiu urody tej tarty...a jest nad czym kontemplować :D
Majana pisze…
Wspaniale wygląda! Cóż za cudo Majeczko!
Zyczę wspanialego uropu! :))
Pozdrawiam mocno:*
Agnieszka pisze…
Cudna tarta. W kolorach bardzo orzezwiajacych.
Cudownych wakacji, slonecznej pogody i niezapomnianych wrazen!
Usciski!
grazyna pisze…
Piękna i pyszna ! Miłego urlopu :)
Kasia pisze…
wygląda rewelacyjnie :) od razu bym całą zjadła ;)
Nemi pisze…
Bardzo apetyczna tarta:) Chętnie się na nią skuszę:) Miłego wypoczynku życzę:)
Ivon pisze…
Wypocznij i za mnie Maju !!!!
I łap pełnym oddechem ten urlop. Ciesz się chwilą.
Buziaki !!!!
Ewelina Majdak pisze…
Bawcie się pysznie!
Usagi pisze…
Cudowna jest, wygląda po prostu obłędnie. A w smaku musi być niebiańska. Miłego urlopu!
Asik. pisze…
Ale cudo!!! Wspaniale wygląda
Izaa pisze…
ależ apetycznie wygląda ta tarta...;)
zjedz_mnie pisze…
Tarta wygląda tak smakowicie, że tylko chywtać i zajadać ;]
Udanego urlopu i oczywiście przepięknej pogody ;]
Asia pisze…
Majku, wypoczywaj i wracaj do nas szybciutko! Miłego urlopu :*
Monica pisze…
O mama mia! Jak ta tarta wygląda! Zaśliniłam się, a jestem przed śniadaniem...och...wspaniała Maju!

Udanego urlopu życzę :) Wracaj wypoczęta!
piegusek1976 pisze…
udanego urlopu Agnieszko, wracaj z nowymi pomysłami :) buziaki
muffingirl pisze…
Udanego urlopu, cieszę się, że wróciłaś :)

Pozdrawiam serdecznie - muffingirl
agnieszka pisze…
Maju, wróciłaś już?? Ta tarta jest obłędna, nie mogę się napatrzeć :)
Majana pisze…
Majeczko jesteś?
majka pisze…
Aga, Majana - jestem :)) Wlasnie przygotowuje krotka recenzje z urlopu :))

Usciski.