Grochówka z boczkiem.


Grochówke znaja chyba wszyscy :) Ta pyszna i gesta zupa jest idealna na jesienno-zimowy czas. Doskonale rozgrzewa i syci. Kazdy z Was ma na pewno swoj sprawdzony przepis na grochowke. Ja podaje tu swoj, moze komus sie przyda. Goraco polecam i zycze smacznego :)


Grochówka z boczkiem

Skladniki na 4 porcje:
400 g luskanego grochu w polowkach
200 g wedzonego boczku
2 marchewki
1 pietruszka
kawalek selera
biala czesc malego pora
1 cebula
2 zabki czosnku
1 lyzka oliwy
lisc laurowy
po 2-3 ziarenka ziela angielskiego i pieprzu
suszony majeranek
sol
pieprz

Warzywa obrac, umyc, ew. pokroic na mniejsze kawalki. Cebule obrac, drobno posiekac.

Do duzego garnka wlac 6 szklanek wody, dodac warzywa, lisc laurowy, ziele angielskie, ziarenka pieprzu i boczek. Groch oplukac na sicie pod biezaca woda, rowniez wlozyc do garnka. Zagotowac i gotowac na malym ogniu pod przykryciem przez ok. 40 min., az groch bedzie miekki.

Wyjac boczek, osaczyc, pokroic w nieduza kostke i przesmazyc na oliwie. Przelozyc na talerz a na patelni lekko zrumienic posiekana cebule. Jedna marchewke i korzenne przyprawy wyjac z wywaru, pozostala zawartosc garnka zmiksowac.

Wyjeta marchewke pokroic w kostke i razem ze zrumienionym boczkiem i cebula wrzucic do garnka. Wymieszac grochowke z roztartym czosnkiem, doprawic majerankiem, sola i pieprzem. Podawac z grzankami z bulki lub ziemniakami.


Komentarze

Pankoszyk pisze…
teraz przepis na ten chlebek obok talerza
codojedzenia pisze…
Uwielbiam grochówkę! No chyba jutro ugotują, bo narobiłaś mi smaku!
Oczywiście, znamy, ale grochówka zawsze jest u mnie mile widziana
piegusek pisze…
u mnie w domu wszyscy ją uwielbiamy....a ja już tam dawno jej nie gotowałam:) pysznośći:)