Pizza z salami, baklazanem i chili.



Pyszna pizza z salami i baklazanem, z ostra nuta chili. Robilam ja juz dwukrotnie, tak nam smakowala. Ciasto na pizze przygotowuje sie bardzo szybko. Wystarczy tylko zagniesc wszystkie skladniki (ja robie to za pomoca miksera) i odstawic do wyrosiecia na 45 min. Ciasto praktycznie "rosnie w oczach" :) Jest bardzo przyjemne w dotyku, aksamitne i latwo sie z nim pracuje. Do pizzy przygotowuje sos pomidorowy z dodatkiem miodu i octu z bialego wina. Pyszny, lekko slodkawy, po prostu rewelacyjny. Zarowno ciasto, jak i sos zrobily w moim domu furore :) Z podanych skladnikow wychodza cztery duze pizze (ciasto trzeba bardzo cienko rozwalkowac). Ja upieklam jedna duza okragla pizze (o srednicy 28 cm) i cztery male o srednicy 18 cm kazda (pizze na zdjeciach). Goraco polecam :)

Przepis z ksiazki Leilii Lindholm "Noch ein Stück".



Pizza z salami, baklazanem i chili

Skladniki na 4 pizze:

Ciasto:
15 g swiezych drozdzy
300 ml cieplej wody
2 lyzeczki cukru
1 lyzeczka soli morskiej
2 lyzki oliwy
70 g maki pszennej pelnoziarnistej
300-400g maki pszennej (dalam 400 g)

Sos:
2 zabki czosnku
5 dojrzalych pomidorow (dalam puszke pomidorow, 400 g)
1 lyzka masla
1 lyzka plynnego miodu
1 lyzeczka octu z bialego wina
sol morska
swiezo mielony czarny pieprz

Ponadto:
1 baklazan
4 zabki czosnku (nie dalam)
1 niezbyt ostra papryczka chili
375 g mozzarelli
150 g ostrego salami (w plasterkach)
1 peczek swiezego oregano
oliwa
sol morska
swiezo mielony czarny pieprz

Przygotowac ciasto na pizze: drozdze wkruszyc do misy miksera, wlac wode, wymieszac aby sie rozpuscily. Wsypac cukier i sol morska, wymieszac. Nastepnie dodac obydwa rodzaje maki i zagniatac ciasto 10 min. az stanie sie elastyczne. Oproszyc ciasto maka, przykryc sciereczka (lub folia) i odstawic na 45 min. do wyrosniecia.

W miedzyczasie przygotowac sos. Pomidory pokroic w drobna kostke, czosnek w plasterki (lub przecisnac przez praske). W rondelku rozgrzac maslo, podsmazyc krotko czosnek. Dodac pomidory i miod, gotowac na malym ogniu ok. 20 min. az sos zgestnieje. Na koniec doprawic do smaku octem winnym, sola i pieprzem. Wystudzic.

Baklazana umyc, pokroic w plasterki. Na patelni rozgrzac oliwe, podsmazyc na niej plasterki baklazana, przelozyc na talerz. Czosnek obrac i razem z chili pokroic w cienkie plasterki. Mozzarelle rowniez pokroic w plastry.

Piekarnik rozgrzac do temp. 250°C. Wyrosniete ciasto podzielic na cztery czesci, kazda z nich cienko rozwalkowac. Posmarowac pomidorowym sosem, ulozyc plasterki salami, baklazana, mozzarelli, czosnek i chili. Posypac listkami oregano.

Pizze wstawic do nagrzanego piekarnika i piec przez 5-10 min. az bedzie chrupiaca a ser sie rozpusci. Wyjac z piekarnika, skropic oliwa, oproszyc sola morska i swiezo mielonym pieprzem.

Komentarze

bucek pisze…
Takie małe pizzerinki świetnie się sprawdzają, z takimi dodatkami z pewnością znikłyby z mojego stołu w oka mgnieniu!
Dominika Bień pisze…
Bardzo smakowicie wyglądają :)
Majko! Wspaniała, wiosenna, inna - taką lubię bardzo!
Serdecznie Cię pozdrawiam:)
Ivon pisze…
Maju prezentują się wprost cudownie, kusząco, aż chce się je "wszamać"
Majana pisze…
Jakie piękne pizze Majeczko! Narobiłaś mi wielkiej chęci,mniam:)
piegusek1976 pisze…
no powiem Ci Agnieszko że ciekawe połączenie smaków:) musi być pyszne!!!! buziaki
buruuberii pisze…
Majciu, jak to jest ze zawsze gdy do Ciebei zajrze, to na samej gorze czeka na mnie jakis wspanialy pomysl, to co lubie?? Pieczony baklazan i pizza - doskonaly pomysl!! Usciski sle ;-)
Izaa pisze…
cudnie wyglądają i fajnie dobrane składniki ;)
Unknown pisze…
Zaciekawlił mnie sos do pizzy z dodatkiem miodu. Będę musiała wypróbować.
pieczarka mySia pisze…
Majko ;* tez wczoraj robilam pizze :) u Ciebie wyglada pysznie ; )
magda k. pisze…
takim pizzą nie można się oprzeć :)
agnieszka pisze…
Nigdy jeszcze nie jadłam pizzy z bakłażanem, ale patrząc na Twoją muszę nadrobić :) U mnie była ostatnio z suszonymi pomidorami i oscypkiem, ale jak dla mnie każda wersja jest pyszna! :)
Ivka pisze…
Pizza z bakłażanem to dla mnie nowość, z chęcią bym posmakowała tego połączenia smaków
Lubie pizze i baklazan, ale jeszcze takiego polaczenia nie jadlam,..... wygladaja uroczo i bardzo kusza!!!!
zjedz_mnie pisze…
Mam nadzieję że się chociaż jedna ostała, bo zaraz po nią wpadnę ;]
Asia pisze…
A ja dzisiaj też miałam 'pizzowy' dzień, z tym, że wersję bardziej wegetariańską. :)
Ale w tej podoba mi się połączenie bakłażanu i salami, super :)
Asia pisze…
Chyba sobie zrobie takie mini-pizzerinki, bo one sa idealne do wzięcia jak ide na zajęcia :)
Monika. L pisze…
"Mamuś zrób takie małe pizze"...męczy Mały Człowiek. A ja zwlekam i zwlekam. To już mam wzór idealny Majeczko :) dziękuję i pozdrawiam ciepło
M.
Saratelka pisze…
Na pizzę zawsze chętnie się skuszę, Twoje wyglądają obłędnie! Mają piękne kolory i są tak apetycznie opieczone :)
atina pisze…
Świetna propozycja:) no pizze to ja uwielbiam, a z salami to uwielbiamój synek :)