Pomaranczowa zupa ze slodkich ziemniakow, dyni i marchewki.


Za oknem od rana mgla...to znak, ze jesien juz nadeszla. Chociaz dni sa wciaz jeszcze sloneczne, takie mgly wprowadzaja zawsze odrobine nostalgii... Pomyslalam, ze pomaranczowa zupa ze slodkich ziemniakow, dyni i marchewki bedzie idealna na taki dzien, jak dzis. Zupa jest pyszna, gesta i sycaca, w pieknym, jesiennym kolorze :) Robi sie ja blyskawicznie. Moze ktos sie skusi? :) Goraco polecam.


Pomaranczowa zupa ze slodkich ziemniakow, dyni i marchewki
*inspiracja: T. Franz "So schmeckt Israel"

Skladniki na 6 porcji:
3 lyzki oliwy
2 cebule
3-5 zabkow czosnku
800 g slodkich ziemniakow
500 g marchewki
500 g dyni hokkaido
1/2 lyzeczki brazowego cukru
sol morska
swiezo mielony czarny pieprz
szczypta mielonego chili
ew. slodka lub kwasna smietana do podania

Cebule obrac, drobno posiekac. Czosnek rowniez obrac, przecisnac przez praske. Wszystkie warzywa obrac, umyc i pokroic w kostke.

W duzym garnku rozgrzac oliwe, wrzucic cebule, dodac 1/2 lyzeczki soli, dusic, az cebula bedzie miekka. Dodac czosnek, krotko razem podsmazyc.

Pokrojone warzywa dodac do cebuli, wlac tylko tyle wody aby przykrywala warzywa. Doprawic do smaku sola i pieprzem, zagotowac i gotowac na malym ogniu przez 40-50 min.

Nastepnie zmiksowac zupe za pomoca blendera, dodac brazowy cukier i chili, wymieszac. Jeszcze raz doprawic do smaku sola i swiezo mielonym pieprzem. Podawac z dodatkiem slodkiej lub kwasnej smietany.













Komentarze

Amber pisze…
Cudowna!
Uwielbiam takie gęste kremy.Ugotuję ją sobie!
piegusek pisze…
już się skusiłam na jedną twoja dyniową zupkę :) pewnie i na tą się skuszę!
PS
naleweczka czeka:)
Ja tam bardzo rozumiem miłość do zup dyniowych wszelkiej maści :-)
Marcelina pisze…
Ja na pewno! Ma przepiękny kolor :)
Picante Jalapeno pisze…
Właśnie się zastanawiałem jak spożytkować bataty zalegające w kuchni ;-)
Polski Koszyk pisze…
Mam spore ilości dyni i już sądziłam, że nic nowego nie będę umiała wyczarować z niej. Tak teraz wiem, że byłam w błędzie takiej kompozycji z dynią jeszcze nie jadłam, więc czas najwyższy na wykorzystanie potencjału tego przepisu :)
mlodakk pisze…
Trochę gęsta jak na zupkę
Aż pachnie jesienią <3
Zuzanna Ploch pisze…
Ja się na pewno skuszę i już zapisuję sobie przepis :)W tegoroczną jesień zupy strasznie za mną chodzą i jem jakąś co drugi dzień :)
Cudna Majeczko. Taka jesienna, rozgrzewająca. Na dzisiaj idealna.