Zupa z kasza perlowa i karmelizowanym pasternakiem.


Jak juz wspominalam, pasternak to jedno z moich ulubionych zimowych warzyw. Bardzo lubie jego smak i zapach. Jesli nigdy jeszcze go nie jedliscie to polecam sprobowac, moze polubicie go tak, jak ja? :) Dzis pasternak nie jest jednak podstawa dania, ktore chce Wam pokazac ale wspanialym dodatkiem do niego. Zupa, ktora ugotowalam jest pyszna i sycaca. Smakuje podobnie jak nasz tradycyjny krupnik ale rozni sie od niego dodatkiem mleka. Podsmazony na masle i lekko skarmelizowany pasternak dopelnia smaku calego dania. Goraco polecam :)


Zupa z kasza perlowa i karmelizowanym pasternakiem
cook it "Alles aus einem Topf"

Skladniki na 6-8 porcji:
200 g kaszy perlowej (sredniej grubosci)
1 lyzka oliwy
2 cebule, obrane i drobno posiekane
2 zabki czosnku, obrane i drobno posiekane
2 marchewki, obrane, przekrojone na cwiartki i pokrojone w kostke
2 ziemniaki, obrane i pokrojone w kostke
2 lodygi selera naciowego, pokrojone w kostke (nie dalam)
2 liscie laurowe
2 l bulionu drobiowego
125 ml mleka
2 lyzeczki soli
1 lyzeczka mielonego bialego pieprzu
40 g masla
3 pasternaki, obrane, przekrojone na cwiartki i pokrojone w kostke
1 lyzeczka cukru
posiekana natka pietruszki, do dekoracji

Kasze wsypac do miski, zalac zimna woda i zostawic na noc do namiekniecia. Nastepnego dnia osaczyc kasze na sicie, przelozyc do granka i zalac 2 l zimnej wody. Zagotowac i gotowac na malym ogniu przez 1 godz., az kasza bedzie miekka (garnek powinien byc czesciowo przykryty pokrywka). Ugotowana kasze osaczyc na sicie.

Oliwe rozgrzac w garnku, wrzucic pokrojona cebule, czosnek, marchewke, ziemniaki i seler naciowy, podsmazyc przez 3 min. Wszystko wymieszac i dusic pod przykryciem na malym ogniu przez 15 min.

Dodac ugotowana kasze, liscie laurowe, wlac bulion i mleko, doprawic do smaku sola i pieprzem. Gotowac zupe na malym ogniu, w garnku czesciowo przykrytym pokrywka, przez 30 min. Jesli zupa zrobi sie w trakcie gotowania zbyt gesta mozna dodac 250 ml zimnej wody.

W miedzyczasie rozpuscic maslo na patelni, wrzucic pokrojony pasternak, wymieszac obtaczajac go w masle. Nastepnie oproszyc cukrem i smazyc przez ok. 15 min. az pasternak zmieknie i ladnie sie zrumieni.

Zupe przelac na talerze. Podawac z dodatkiem karmelizowanego pasternaku i posiekanej natki pietruszki.

Komentarze

Amber pisze…
Cudowna zupa Majko!
Zimowa,sycąca.
A karmelizowany pasternak uwielbiam.
Dobrego dnia!
Wygląda pysznie!
Robiłam krupnik z mlekiem i bardzo mi smakował,
ale pasternaku nigdzie nie mogę dostać w mojej okolicy.
Nika pisze…
Mmm...ten pasternak musi byc pyszny!!!
Ewa pisze…
Nigdy nie jadłam zabielanego krupniku, ale następnym razem spróbuje. Karmelizowany pasternak jest przepyszny, świetny dodatek. To zabawne, ale ja nigdzie nie mogę dostać korzenia pietruszki (usilnie nie szukam) wszędzie tylko pasternak !
Kasia pisze…
Ja w zupach się nie sprawdzam kompletnie :) Chyba pierwsza porażka mnie zniechęciła. Dawno tu nie byłam i sporo się zmieniło! Ale przepis jak zwykle cudowny. Na dzisiaj idealny. Przepadam za takimi rozgrzewańcami w zimne dni.
Wiewióra pisze…
piękna, klasyczna i na pewno rozgrzewa :) porywam choć łyżek kilka :) niestety pasternaku u mnie ni widu ni słychu więc nie zrobię :/
Olimpia Davies pisze…
Pyszne wygląda, ja teraz zupy pochłaniam garami:-) tylko one potrafią mnie porządnie rozgrzać:-)
pieczarka mySia pisze…
Brzmi i wyglada bardzo apetycznie :)
Poprosze talerz takie zupy!
Marta- Taste Eat pisze…
Wygląda bardzo smakowicie, przepis krzyczy, że jest pyszny- nic tylko trzeba wypróbować:)
Ja do krupniku lubię dodać chlust śmietanki, więc to coś akurat dla mnie :-)
Łucja pisze…
dla mnie dzień bez zupy to dzień stracony :) Twoja kusi tym karmelizowanym pasternakiem :)
Majeczko, proste, a pyszne:) Pasternak tez lubię, bo po obróbce, ze tak to brzydko nazwę, staje się słodki:)
ugotujmyto.pl pisze…
Wspaniała zupka :)!